Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom täckena! Och de var perfekta :love:! Jag gillar perfekta saker :D!
10940614_10152686438487582_8896092317426629138_n.jpg
Snygga! Stod själv och drog i ett häromdagen. Hur små blir de om man knölar ihop ett sånt?

Mindre än en 210 grams Kinapuffspåse (det jag hade närmst till hands att mäta med :p :o). Jag kan stuva ner det i fickan på min myströja, om det är ett bättre mått ;)?
Super!! Tänkte på ett täcke till jyckan när vi ska fjällvandra, fördel om det tar lite plats då :)

Funderar på att köpa ett varmt (varmare än nuvarande) vintertäcke till mira. När vi är i stallet skakar hon lite. Tips? Hur varmt är 300g? :angel:

Nuvarande är bara lite fodrat som hon får på sig efter 15mins cykling till stallet.

Funderar på att köpa ett varmt (varmare än nuvarande) vintertäcke till mira. När vi är i stallet skakar hon lite. Tips? Hur varmt är 300g? :angel:

Nuvarande är bara lite fodrat som hon får på sig efter 15mins cykling till stallet.

Hett tips är att också vara noga med passformen. Min Aysu är världens fryslort, men fryser betydligt mer i ett tjockt täcke jag har som har halvdan passform jämfört med om hon i samma väder får på sig ett tunnare med betydligt bättre passform. Hon håller sig också mycket varmare om hon har täcke med magplatta jämfört med om det bara är ett band under magen, men så är hon nästan helt naken på magen också så det är inte så konstigt. Det bästa för henne som har lååånga ben och naken mage är att ha en overall och därefter har jag på olika täcken ovanpå det om det blir kallare. Då kan jag ha täcken med dålig passform ovanpå, för sålänge mage och ben slipper bli nedkylda så fungerar det bra.

@RedChili
Ja precis! Magplatta är ett måste. Overall lät smart men känns som den kommer bli vääldigt smutsig.. Hon har ett regntäcke från bucas som jag gillar skarp, bra passform osv så tror/hoppas hon klarar sig med ett fodrat sådant :) Nu har vi ju det iofs inte kallt alls men det blir kallt av att sitta stilla i ett stall.. Ska fundera på det där!

Och väldigt dyra ;)
Visst, jag knorrade också när jag köpte till mina. Men jag måste säga att jag har inte hittat något täcke som är bättre eller lika bra för mindre pengar.
Dels går det upp över halsen, har magplatta och går dessutom ner över de större musklerna på bakbenen. Sen har ju så att du kan koppla med både sele och halsband, utan att behöva ha det över täcket.
Mina hundar fryser inte med det täcket, trots att de är korthåriga utan underull, även om de skulle tex ligga i en kall bil.

Edit: Plus att vi haft våra nu i 3 vintrar, de är fortfarande lika fina, även om jag tvättat flitigt. Och innertyget är bra, håren på hundarna hakar inte upp sig, så det är även bekvämt.

@RedChili
Ja precis! Magplatta är ett måste. Overall lät smart men känns som den kommer bli vääldigt smutsig.. Hon har ett regntäcke från bucas som jag gillar skarp, bra passform osv så tror/hoppas hon klarar sig med ett fodrat sådant :) Nu har vi ju det iofs inte kallt alls men det blir kallt av att sitta stilla i ett stall.. Ska fundera på det där!

Trevligare med smutsig overall än smutsig hund, tycker jag ;) tex blev Aysu igår väldigt smutsig om benen pga vädret, men hade på sig overallen. Ställde henne i badkaret när vi kom hem och duschade av både hennes tassar och overallen på samma gång. Gick jättesmidigt och nu hänger overallen på en galge i badrummet för att torka. Hennes overall är i softshell-material, så den är lätt att duscha ren och få torr.

Det lutar faktiskt åt en overall just nu för att den täcker både ben och mage, så kan hon ha täcke utanpå i stallet!

Får åka in till hööks imorgon och prova deras varianter, har inte massa pengar att slänga ut nu efter resa och sambons födelsedag så jag hoppas de har någon bra.

Idag kom täckena! Och de var perfekta :love:! Jag gillar perfekta saker :D!
10940614_10152686438487582_8896092317426629138_n.jpg

Jag klickade också hem ett till Winzi! Märkte häromdagen att hon nästan växt ur sitt regntäcke från hurtta, och när jag såg att den här färgen finns att få tag i helt plötsligt så blev det ett sådant! Dahlia har ett likadant fast i mörkgrönt så det matchar perfekt :D

Får åka in till hööks imorgon och prova deras varianter, har inte massa pengar att slänga ut nu efter resa och sambons födelsedag så jag hoppas de har någon bra.

Tips: kolla begagnatmarknaden också! Finns ju en miljard facebookgrupper för begagnade hundsaker och mycket både på tradera och blocket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka