Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt, får hålla tummarna att det är detsamma med detta. Hur upplever du vikten? Någon sa att dem kändes väldigt tunga?
Jag tycker de är ganska tjocka, så då blir det ju tyngre. Har 2 stycken från Kenjan som jag fått som "arvegods", rejäla och bra, men jag föredrar det jag själv köpt från Jokke.

Den är pytteliten, 3.7 m lång bara :D! Men 3 sovplatser och passar perfekt till oss och hundarna :). En Hobby 370 De Luxe -88, 19.900 betalar vi för den :).

Interiören:
1501152.jpg

1501153.jpg

1501154.jpg

1501155.jpg

Jättefräsch även med 27 år på nacken :up:!
Ååå nu blev jag allt sugen! Den såg ju väldigt rymlig ut inifrån! Att ha husvagn har varit en barndomsdröm för mig. Mina hippieföräldrar tyckte det var roligare att tågluffa till spännande platser där knappt någon turist satt sin fot förut, och allt jag önskade var att få sitta på en camping någonstans i Sverige tillsammans med vanliga Svenssons ;). Men en dag så... Måste hitta någonstans att förvara den först. Och skaffa dragkrok på bilen kanske!

:up: Jättefin @Miao , det där blir ju kanon.

Ja jag tror den kommer bli TOPPEN :love:!

Ååå nu blev jag allt sugen! Den såg ju väldigt rymlig ut inifrån! Att ha husvagn har varit en barndomsdröm för mig. Mina hippieföräldrar tyckte det var roligare att tågluffa till spännande platser där knappt någon turist satt sin fot förut, och allt jag önskade var att få sitta på en camping någonstans i Sverige tillsammans med vanliga Svenssons ;). Men en dag så... Måste hitta någonstans att förvara den först. Och skaffa dragkrok på bilen kanske!

Jag har också velat ha husvagn hur länge som helst (vi hade när jag var liten). Och så mycket som vi lägger på hotell och vandrarhem när vi är runt i Sverige och tävlar med hundarna, så kommer vi ha tjänat in vad vagnen kostade på typ en säsong :D!

Härligt, får hålla tummarna att det är detsamma med detta. Hur upplever du vikten? Någon sa att dem kändes väldigt tunga?

Alltså, dom är ju gedigna men absolut inte tyngre än några andra läderkoppel jag har haft :) kan kanske förstå att dom kan kännas liite för "klumpiga" om man har en väldigt liten hund men jag har stora hundar och ser inte det som något problem :)

Alltså, dom är ju gedigna men absolut inte tyngre än några andra läderkoppel jag har haft :) kan kanske förstå att dom kan kännas liite för "klumpiga" om man har en väldigt liten hund men jag har stora hundar och ser inte det som något problem :)
Bra. Har en borzoi så det ska nog inte vara ett problem då.

Du får utvärdera sen! Jag vill ha nåt gott som håller länge till mina.

Jag har köpt dom innan och är jättenöjd! XL räckte i flera timmar till Zipper innan jag tog undan det. Och han maler ner sådana där stora hårdpressade ringar och 30cm långa stänger på kanske en halvtimme i vanliga fall. Detta var första benet jag kunnat lägga undan efter han tuggat faktiskt! Det här liksom pillade han mer med eftersom huden var så tjock och seg. Han drog och slet i små bitar han fick loss. Samma med Douglas a k a flismaskiner. Jag är jättenöjd!

Devil som inte är så noga med att tugga snabbt hade nog kunnat ha ett XL i flera veckor. Det är ju en halvmeter och väl det långt!

Till Ben köpte jag "chipsen", typ 15cmx5cm stora och det hade han i flera dagar i omgångar. Blir inte alls äckliga jämfört med nöthudsrullarna.

Bara och bara :D Får be svärmor isåfall ;)

Annars finns det en finfin tråd på hem & hobby om symaskiner man kan använda till hundgrejer... :angel:

Nä, skojar bara. ;) Men är det nån krånglig konstruktion den där västen då? Ser inte riktigt hur den ser ut. Men det är klart, fixar svärmor finns väl ingen anledning att krångla! :p

Ja jag tror den kommer bli TOPPEN :love:!

Jag har också velat ha husvagn hur länge som helst (vi hade när jag var liten). Och så mycket som vi lägger på hotell och vandrarhem när vi är runt i Sverige och tävlar med hundarna, så kommer vi ha tjänat in vad vagnen kostade på typ en säsong :D!
Älskar husvagn! Vad fin den var!
Vi köpte en förra sommaren för att ha när vi åker på utställningar. Hitintills har vi iofs bara haft den med på en :p men vi sover i den varje gång vi hälsar på min far, så mysigt. Även fast det är vinter :D

10426902_733786466710945_4207838563342230779_n_54b840ac9606ee79820f6a58.jpg

Lilla damen uppskattade inte regnet och blåsten så vi satte oss i bilen mot Hööks och valde ut en jacka.
Blev en rosa då jag garanterat hade fått migrän utav den andra färgen (reflexgul). Jackan (ja, jag vet - täcket!) kommer förmodligen bara vara i bruk i två veckor till ändå. Dom växer ju hiskligt fort! 179 svenska riksdaler gick det på!

Annars finns det en finfin tråd på hem & hobby om symaskiner man kan använda till hundgrejer... :angel:

Nä, skojar bara. ;) Men är det nån krånglig konstruktion den där västen då? Ser inte riktigt hur den ser ut. Men det är klart, fixar svärmor finns väl ingen anledning att krångla! :p

Njae, det är bara kardborre både runt hals och mage! Men att sy har aldrig varit min starka sida :angel:

Men det kanske inte behövs ändå, iallafall inte när hon har sitt täcke under :)

TIPS!

Just nu går det att köpa båda pilatesboll och peanutboll på Lidl för 79 kronor.
Jag köpte en peanutboll till pinnarna i går (de har redan en pilatesboll) så nu blir det balansträning under helgen :)

102551_07_f.jpg

TIPS!

Just nu går det att köpa båda pilatesboll och peanutboll på Lidl för 79 kronor.
Jag köpte en peanutboll till pinnarna i går (de har redan en pilatesboll) så nu blir det balansträning under helgen :)

102551_07_f.jpg

Du är elak! Jag var på fyra Lidl-butiker på väg till bilmeken, och de hade inte en sån boll nånstans! :arghh::arghh::arghh: :rage::rage::rage: :cry:

Fast jag köpte ett par balansbrädor i alla fall, något jag länge tänkt men inte fått tummen ur. ;)

(Och vid en av butikerna hade någon bundit sina två hundar i en kundvagnsfålla, precis vid ingången... I vanliga fall blir jag mest upprörd å hundarnas vägnar (de här såg inte bekväma ut :(), men den här gången fick alla hundrädda en riktigt stor del av sympatin. Strålande idé!!! :up: :banghead:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka