Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

kl

Det är kallt.
Vi fryser.
Inomhusaktiviteter is the shit.

Därför köpte jag en sån här idag:

4DogSpinnyHR.jpg

*kl*

Åkte en sväng till djuraffären i dag och kom hem med detta:

930591.png

Hurtta Lifeguard - Twilight reflexväst (gul)

930717.png

Hurtta Lifeguard - Reflexhalsband (ett gult och ett orange)

+ en vanlig reflexsele, neongrön med svart neoprenefoder och mässingbeslag.

KL.

Björne fick denna idag :love:
Mammas kompis som har stickat den åt honom. Den är helt perfekt!

162607_466427290587_588725587_6119024_3344700_n.jpg

Tjiitt! Det var det dummaste jag hört :eek: Här går jag runt och letar skor för det artondubbla (känns det som), när det finns sådana najsa med stygn dessutom!
Vart hittar man så schyssta skor så billigt? Exlusive för norrland?

Jag kan skriva på msn om du behagar komma in. ;)
De är ju inga Meindl direkt, men verkar väldigt prisvärda so far.

*KL

Ah, blir knäpp på det här med bäddar... Borde inte ha så stora hundar, blir ju massa extra duttdutt känns det som... Dessutom 3 bäddar, i samma färg och stl, inte lätt!

Så, en gång till, bäddar för mina voffs (typ 35 kg, 65 cm höga), helst i brunt, gärna under 500 pix. Antingen avtorkningsbara typ Bia eller tvättbara - helst tvättbara. Några tips??

Ngn som klämt på denna??

madrass-brun_2.jpg

Grizzly hade bäddar i nån stark väv, typ samma design som denna ovan, i svart, brunt och nån rutig. Ngn som har en sån? De skulle tvättas i handtvätt (30 grader?), vilket fick mig att tveka...

kl

Det är kallt.
Vi fryser.
Inomhusaktiviteter is the shit.

Därför köpte jag en sån här idag:

4DogSpinnyHR.jpg

Jag har funderat på att skaffa den, eller dog box eller något annat liknande.
Fungerar den bra tycker du?
Tycker vovven det är roligt och tycker du att det går för fort till huden lär sej vad den ska göra?
Hoppas du förstår vad jag menar :P

Har du en tik, så är de betydligt mer smarta och snabbtänka.
Jag har en hane, och han löser det fint - men har inte samma logiska system som tikarna har. ;)

De förstår vad de ska göra, och det bästa är om man bara låter dem lösa det själva utan att lägga sig i.
Billy blir jätteglad när vi tar fram den och börjar jobba på direkten, och så får han göra i några omgångar (total tid = ungefär en skinkskiva :angel: )
Han blir faktiskt tröttare av det än vad jag trodde att han skulle bli.

Nu har jag äntligen lyckats få med mig kameran ut och fota några bilder på täcket. Dom har ju varsitt, dock använder den stora det endast när han ligger i bilen i princip, lillen har det även på promenader då han är en fryslort.

*KL*

Jag köpte en sådan här i fredags. Så bra så att jag ångrar att jag inte köpte två. Varför köpte jag inte en till varje hund liksom?
file_1_12.jpg

blev ett sådanthär på hundmässan:
422225.jpg

(Fast med grönt istället för brunt)
Ser konstigt ut på bilden... Men det sitter skitbra och är varmt å skönt :)

*KL*

Igår köpte jag faktiskt ett sånt här...
75601011_m.jpg

Efter att länge ha ogillat flexikoppel har jag insett att det är en helt underbar uppfinning :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka