Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden - Hund

Hmm, nu vet jag inte vad du beställt men min dragsele som beställdes i september kom i förra veckan :angel:

Dock! Så hade den hamnat mellan stolarna, täckena som beställdes vid samma tidpunkt kom första gången i oktober, de passade dock inte och de slutgiltiga täckena kom i november.

Hmm, nu vet jag inte vad du beställt men min dragsele som beställdes i september kom i förra veckan :angel:

Dock! Så hade den hamnat mellan stolarna, täckena som beställdes vid samma tidpunkt kom första gången i oktober, de passade dock inte och de slutgiltiga täckena kom i november.

Det var ett koppel och halsband bara, ganska standard grejjor, inga konstiga storlekar eller nåt. Men baserat på det du säger får jag ge de en hel månad (alltså nån vecka till) innan jag ringer.

Jag beställde dock inte standardstorlek, varken på täcke eller dragsele, och som sagt så föll selen mellan storlekarna. Vi har ju en butik här i stan, och de är väldigt trevliga och tillmötesgående, men hon var även öppen och sa att de har mycket och göra och att det kommer ta lite tid så jag var förberedd.

*KL*

Jag har shoppat tokbra täcken! (Och lite annat småplock) Meen jag kan inte lägga ut bilder än för posten är långsam och mina prylar har inte kommit än :mad: (Det har gått hela 3 dagar sen jag beställde, nix, jag har inget tålamod :angel:)

KL

HurttaLifeguard_Rope_leash.jpg

gul

Jag har ett likadant, 150 cm, som jag tycker jättemycket om!

Och jag tycker inte alls om det, tänk så olika det kan vara :D Det var ju stelt! Tacka vet jag läderkoppel ;)

Och jag tycker inte alls om det, tänk så olika det kan vara :D Det var ju stelt! Tacka vet jag läderkoppel ;)

Usch, hoppas jag gillar det :angel:.

Sen har jag fått mitt paket på posten, ska hämta det i eftermiddag :bump:.
Exakt 3 veckor tog det sen jag beställde från Björkis hemsida tills paketet landat.

Hoppas det är rätt storlek nu då :devil:

Jag håller tummarna både för att du gillar kopplet och för att det är rätt storlek på grejerna! :D

*kl*
Nu har Douglas fått hurtta kopplet också, så nu matchar det.
32077145.jpg

32077144.jpg

Elvis får vänta till nästa månad innan han får hurtta koppel och halsband. Gäller att komma fram till vilken färg han ska ha också... hm..

Mina senaste inköpt orkar jag inte fota nu men det är hurrtas fleeceoverall och deras allväders i str större som kan fästas i varandra. Fleecen sitter som gjuten på min 50 cm långa hund ( str 452 ) medans den andra är rymlig om man säger så :angel: med hellånga ben mn det är ju meningen jag ska slippa duscha av leriga ben så...( str 551) sedan har jag köpt en lädersele från ALac med rött filtfoder som är aningens stor men eftersom den är tänkt som dragsele så kommer den sitta rätt när en tyngd drar den bakåt.

Till sist så har jag idag beställt en bilsele/vanlig sele i brunt med reflex från Eazydog för 100 kr billigare än i sverige inkl frakt! Lär komma fram senast tors för de är snabba och den är redan skickad! Gillar modellen med bred bröstrem som inte glider ifrån klövjeväskan jag har från dem! Trycket mot mogen tycks lugna honom lite. Sedan tyckte jag det var ha en bilsele utifall att.

NU kommer shoppingfoton! :bump:

Ridhandskar med nät på ovansidan. Blir perfekt till sommaren när man är på kapplöpningsbanan, lure coursing och liknande. Mina händer dör lite när hundarna är allt annat än lugna i kopplen :p Nu slipper jag det.
Hundgodispåsen hoppas jag få användning för när jag tränar utomhus med damerna.
dsc_4321-copy1.jpg

Sedan har jag köpt fleecetäcken. Tokbra faktiskt! Jag ska sy om dem lite så att de sitter perfekt på damerna, men jag är helt klart nöjd. Dessutom upptäckte jag att de är olika i färgerna trots att de ska vara likadana. Perfekt, med tanke på att damerna är olika exteriört. Hade börjat fundera på hur jag skulle märka dem så att man såg vilket täcke som hörde till vilken hund, men nu slipper jag det.

Zala älskar att vara fotomodell :angel:
dsc_4329-copy.jpg

dsc_4340-copy.jpg

Bonusbild, för att de är så söta.
dsc_4338-copy.jpg

Tjusigt! :laugh: Har också kollat på det där täcket, men jag behöver det egentligen inte plus att det nog inte sitter riktigt lika bra på en whippe (även om jag vet en som har såna till sina whippar). Men priset lockar, fantastiskt billigt! :D

Jag har inget täcke som går lätt och snabbt att slänga på efter LC, kapp eller allmänt rastgårdsbus, så tja, jag behövde de där :p Det går ju dessutom alltid att sy om dem. Så fort min symaskin samarbetar så...

Jag har oxå ridhandskar på vår och höst! Och har det täcket i brunt, älskar det!

Idag :eek: kom Ezydog selen i brunt, det skickades i fredags någon timme efter min beställning, måste flugits över helgen! :banana:

Bild kommer ;)

Jag har både det bruna och det blå täcket :angel:
Billy blir helt mysig och gosig när han har på sig det.

Bortskämde Billy har fått nytt halsband med stjärnor på:

dsc_0105_133611703.jpg

dsc_0104-copy_133611648.jpg

Och ett lila vintertäcke från Hööks.
Han passar jättebra i lila ;)

045380_06.jpg

kl

Jag råkade shoppa loss lite idag :o
Sigge fick skvättskydd (ja, monstret har fått för sig att börja skvätta hos en kompis/hundvakt :mad: Går ju inte att lära bort när han gör det där heller), en ny ikearåtta och en bur.
Äntligen bur, så vi har kört lite burlekar här hemma ikväll. Hade tänkt tygbur till tävling men nu blev det visst metall istället, så funkar den bättre i bil också.

beställde lite handsydda halsband och koppel

tr-collars.jpg

de två nedersta på bilden är mina..

P6285507_JPG-for-web-normal.jpg

P2147353.jpg

P2147363.jpg

P2147368.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka