Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick hem ett paket idag, det innehöll en godisväska, ett ofodrat regntäcke samt en Oster kloslip. Gick faktiskt helt över förväntan att slipa hennes klo med den, trodde hon skulle protestera mer.

Så här se täcket ut, gillar att det går ned ordentligt på bakbenen.
14714864_1130822703678349_925378805138770952_o.jpg

Jättefint täcke! Vars är det ifrån? Gillar att magplattan inte går så långt bak (har hanhund.. :cautious: ) som många andra gör...

Gick in i lokala djuraffären för att köpa mat åt lapphundarna och en som arbetar där visade mig då stolt sin nya valp.

Åh sa jag, den är underbar, en sådan skall vi faktiskt titta på i morgon.
Det visade sig att valpen i affären är kullbror till valparna vi skall besöka.

Så tja, jag köpte med mig en “yttepytteliten” sele för säkerhetsskull, det är ju trots allt en väldigt bra sak att ha hemma så man är beredd, för man kan ju aldrig ha för många selar :o

/ kayoba

Gick in i lokala djuraffären för att köpa mat åt lapphundarna och en som arbetar där visade mig då stolt sin nya valp.

Åh sa jag, den är underbar, en sådan skall vi faktiskt titta på i morgon.
Det visade sig att valpen i affären är kullbror till valparna vi skall besöka.

Så tja, jag köpte med mig en “yttepytteliten” sele för säkerhetsskull, det är ju trots allt en väldigt bra sak att ha hemma så man är beredd, för man kan ju aldrig ha för många selar :o

/ kayoba
Vad är det för valp ni ska kika på? :)

Vad är det för valp ni ska kika på? :)

Papillon. Jag vill ha en liten hund av sällskapsras och just nu finns det inga dvärg eller toypudlar som riktigt intresserar mig. Har kollat med de få pudeluppfödare som jag kan tänka mig att köpa av och de har inget för mig det närmsta året, så då får det bli en papillon nu och en pudel längre fram istället. Alltså, det låter som om jag tar en papillon som surrogat för en pudel, så är det verkligen inte, jag vill ju ha båda raserna. Och nu dök då en bra kombination upp av papillon upp först :)

/ kayoba

Jag shoppade 43kg VoH idag... Ebrah älskar ju deras jäkla foder och en affär i närheten hade utförsäljning, såå jag åkte dit och köpte allt som fanns kvar :angel: Det var preciiiis att det fick plats i frysarna, men nu ska väl hundarna ha mat så att de klarar sig ett litet tag i alla fall.

Köpte Hööks nya sele till äldsta hunden, tyckte den var så snygg och dessutom väldigt mjuk och flexibel så kunde inte låta bli :angel:

5865_par.jpg

Bestämde mig för dem här häromdagen, så nu är de förhoppningsvis på väg hem till mig snart! Med tanke på priset förväntar jag mig inte att de ska leva allt för länge, men de får duga tills vidare:)

Nu måste jag bara ge mig ut på koppeljakt igen.. pojkvän lyckades slarva bort det sista kopplet härom dagen. Så nu står vi här med enbart ett 3 meter långt grimskaft och ett slitet retrieverkoppel :cautious:

Är jag den enda som måste prova ut skor ordentligt innan köp? :o Nog för att jag har rätt trasiga fötter, men just skor skulle jag inte våga köpa utan att verkligen testa, ens im jag blev hel helt plötsligt.

Är jag den enda som måste prova ut skor ordentligt innan köp? :o Nog för att jag har rätt trasiga fötter, men just skor skulle jag inte våga köpa utan att verkligen testa, ens im jag blev hel helt plötsligt.
Jag behöver inte längre, jag köper av ett märke som jag vet att alltid passar istället. (Finns två märken som alltid passar. Jag har slutat att ens prova skor av andra märken i affär, det är bara bortkastad tid)

Nejdå, jag måste och det även på hemmaplan. Trasiga fötter är svåra att hitta rätt skor till :)

Okej, det blev en grej eller två...
Typ en hel gekås-påse med hundtugg :o , ett fleecetäcke till Otis, en likadan (fiiiin) matskål till valpen som de andra två har, några repknutar till valpen, ett reflextäcke av signaltäckesmodell och ett reflexhalsband, båda från Boett :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30