Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde hem en overall idag och blev besviken :( den är på tok för trång :( tar jag en storlek större blir den alldeles för lång i ryggen :( å sen gillade Qarusell inte att den gick upp så mycket över huvudet :(
jceppjelejxrrq.jpg

Positivare var tröjan min mamma hade stickat åt henne av garn som jag har köpt :D
nomrkznaeixgcqm.jpg

Med blixt :D
pzyygzfcbiuqsyf.jpg

Har ännu inte hittat några andra täcken än hurttas som passar och sitter bra på en på en dvärgschnauzer, våra hundar är för kraftiga och korta i kroppen för att kunna ha andra täcken är min erfarenhet.

Skönt att höra!
Otis börjar gå till kökbänken och skälla uppfordrande vid ca 19 för att uppmärksamma att det inte delats ut någon kvällsmat ännu :angel: Ladda älskar sådana där aktiveringsspel och Floyd är ju en labbe, så jag hoppas inte att det blir några problem. Men man kanske inte ska ge dem maten i den när man har brått iväg :p

Vi har en illgrön ful med mjuka piggar typ, mycket poppis! Funkade bra för lite kräsen hund som gillar att leka i alla fall och bra sysselsättning i typ 5 minuter.

Vi har en illgrön ful med mjuka piggar typ, mycket poppis! Funkade bra för lite kräsen hund som gillar att leka i alla fall och bra sysselsättning i typ 5 minuter.

Det låter bra :up:
Tänkte skaffat en sån med mjuka piggar först, men den känns lite.. känslig? :p Som att de är lätta att gnaga av?

Beställde hem en overall idag och blev besviken :( den är på tok för trång :( tar jag en storlek större blir den alldeles för lång i ryggen :( å sen gillade Qarusell inte att den gick upp så mycket över huvudet :(
jceppjelejxrrq.jpg

Positivare var tröjan min mamma hade stickat åt henne av garn som jag har köpt :D
nomrkznaeixgcqm.jpg

Med blixt :D
pzyygzfcbiuqsyf.jpg

Jättefin tröja ju!
Har ännu inte hittat en enda overall som passar Dahlia. Winzi är lättare, men inte heller där passar det mesta.

Ni som har canvashagar på utställning, vad har ni för storlek till er hund?
Menar du en sån där typ 8-kantig? Jag har största storleken som 4dogs säljer. En kompis tog näst största (samma ras) och den funkar också. Jag får lätt plats med fler än två hundar om man säger så.. :D

Menar du en sån där typ 8-kantig? Jag har största storleken som 4dogs säljer. En kompis tog näst största (samma ras) och den funkar också. Jag får lätt plats med fler än två hundar om man säger så.. :D
Ja!
Oj, största? :D jag tänkte nog ta 71hög till whipparna!
Jag har näst största till mina, den är rymlig och bra! Hade lätt fått plats med fler än 2 salukis i den. En bekant har en ungefär lika stor från annan tillverkare, hon slänger in fyra salukis i den när hon är på utställning.

Hon är matglad men feg (eller hon kanske är bekväm/lat)... och i det här fallet tog fegheten/latheten över så vi fortsätter med att hon får inhalera maten ur en skål tills vidare :(. Jag ska prova igen med den och ge henne lite fler försök.. :)
Eller så blir det för svårt för henne? Svansson ger upp när det är alldeles för svårt även om han är en matinhalerande retriever som lever för att äta. Det kanske går att göra något mellanting mellan svårt och inget, typ vända upp-och-ner på en metallskål och lägga maten där? Eller en sån med bara tre piggar upp så maten syns bättre och det blir mindre trångt för nosen?

Oups, hoppas inte det blir så här också.. Är hon matglad i övrigt?
Mina tre slukar ju sin mat på ca 1,8 sekunder och arbetar väldigt hårt för mat, så jag hoppas inte att det ska bli för svårt. Jag köpte small också, så jag tänkte att jag kanske får lägga en del "ovanpå" så de får i sig lite grann snabbt, det kanske ökar motivationen till det som är svårare att komma åt.
Annars slutar det väl med att Floyd är överlycklig för att de andra två lämnar någon liten köttslamsa kvar :p

Vi har en liknande och Rollo jobbar stenhårt för att få i sig sin mat! Tror att han jobbar runt 30 min. :laugh:

Eller så blir det för svårt för henne? Svansson ger upp när det är alldeles för svårt även om han är en matinhalerande retriever som lever för att äta. Det kanske går att göra något mellanting mellan svårt och inget, typ vända upp-och-ner på en metallskål och lägga maten där? Eller en sån med bara tre piggar upp så maten syns bättre och det blir mindre trångt för nosen?
Det är mycket möjligt att det är för svårt för henne :o får kanske testa något lättare för henne

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka