Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har tips på en klicker som man inte får ont i öronen av om man har känslig hörsel som jag? :o Kommer användas främst hemma och ute på promenader så den behöver inte kunna överrösta allt för mycket buller.
Jag har i-click som inte har metalljud alls och bara ger ett litet lätt klickljud :)
iclick1.jpg

69371941-origpic-9ceba8.jpg

Tydligen en minibild, men nu ska vi se om vi inte kan få stopp på hetsätandet här hemma :D
Kommer nog få övervaka Otis dock, så han inte äter upp hela skålen i ren frustration :p
Jag köpte en small till min ena dvärgschnauzer och hon vägrar äta ur den... :( å andra sidan är hon inte så mycket för aktiveringsspel heller... Jag tror att hon tycker att det är för svårt :p.

Jag köpte en small till min ena dvärgschnauzer och hon vägrar äta ur den... :( å andra sidan är hon inte så mycket för aktiveringsspel heller... Jag tror att hon tycker att det är för svårt :p.

Oups, hoppas inte det blir så här också.. Är hon matglad i övrigt?
Mina tre slukar ju sin mat på ca 1,8 sekunder och arbetar väldigt hårt för mat, så jag hoppas inte att det ska bli för svårt. Jag köpte small också, så jag tänkte att jag kanske får lägga en del "ovanpå" så de får i sig lite grann snabbt, det kanske ökar motivationen till det som är svårare att komma åt.
Annars slutar det väl med att Floyd är överlycklig för att de andra två lämnar någon liten köttslamsa kvar :p

Mina tre slukar ju sin mat på ca 1,8 sekunder och arbetar väldigt hårt för mat, så jag hoppas inte att det ska bli för svårt. Jag köpte small också, så jag tänkte att jag kanske får lägga en del "ovanpå" så de får i sig lite grann snabbt, det kanske ökar motivationen till det som är svårare att komma åt.
Annars slutar det väl med att Floyd är överlycklig för att de andra två lämnar någon liten köttslamsa kvar :p

Jag har en liknande som jag fått gratis någonstans och den fungerar i alla fall för båda mina vovvar :) är de tillräckligt matglada så borde de inte ge upp bara för att det blir lite knixigt :p

Jag har en liknande som jag fått gratis någonstans och den fungerar i alla fall för båda mina vovvar :) är de tillräckligt matglada så borde de inte ge upp bara för att det blir lite knixigt :p

Skönt att höra!
Otis börjar gå till kökbänken och skälla uppfordrande vid ca 19 för att uppmärksamma att det inte delats ut någon kvällsmat ännu :angel: Ladda älskar sådana där aktiveringsspel och Floyd är ju en labbe, så jag hoppas inte att det blir några problem. Men man kanske inte ska ge dem maten i den när man har brått iväg :p

Hon är matglad men feg (eller hon kanske är bekväm/lat)... och i det här fallet tog fegheten/latheten över så vi fortsätter med att hon får inhalera maten ur en skål tills vidare :(. Jag ska prova igen med den och ge henne lite fler försök.. :)

Hon är matglad men feg (eller hon kanske är bekväm/lat)... och i det här fallet tog fegheten/latheten över så vi fortsätter med att hon får inhalera maten ur en skål tills vidare :(. Jag ska prova igen med den och ge henne lite fler försök.. :)

Hon kanske bara behöver förstå att den inte är typ läskig eller konstig. Prova lägga ner något extra gott i början - godis eller kanske färskfoder/blötmat?

Så tråkigt! Äter hon torrt eller färskt?
Ja, det kanske kan vara idé att ge halva givan i den skålen och ge resten i en vanlig skål, så blir det som en extra belöning :)

Jag räknar med att behöva sanera en del i början, Laddas bästa knep när det gäller aktiveringsspel är att kasta upp dem i luften så att de förhoppningsvis (enligt henne..) landar upp-och-ner :cautious:

Beställde hem en overall idag och blev besviken :( den är på tok för trång :( tar jag en storlek större blir den alldeles för lång i ryggen :( å sen gillade Qarusell inte att den gick upp så mycket över huvudet :(
jceppjelejxrrq.jpg

Positivare var tröjan min mamma hade stickat åt henne av garn som jag har köpt :D
nomrkznaeixgcqm.jpg

Med blixt :D
pzyygzfcbiuqsyf.jpg

Så tråkigt! Äter hon torrt eller färskt?
Ja, det kanske kan vara idé att ge halva givan i den skålen och ge resten i en vanlig skål, så blir det som en extra belöning :)

Jag räknar med att behöva sanera en del i början, Laddas bästa knep när det gäller aktiveringsspel är att kasta upp dem i luften så att de förhoppningsvis (enligt henne..) landar upp-och-ner :cautious:
Hon äter torrfoder :)

Hon kanske bara behöver förstå att den inte är typ läskig eller konstig. Prova lägga ner något extra gott i början - godis eller kanske färskfoder/blötmat?
Jo det var det jag tänkte :) kanske lägga lite leverpastej eller korv i den så hon får upp intresset :) Men i aktiveringsleksakerna så är hon också väldigt feg och där ligger det godis som hon gillar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka