Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror mina skulle vilja ha en sån här, men har inte plats :D
24354043-origpic-d604ab.jpg

Om man ska köpa sig en transportbur vilken rekommenderar ni då?
Hittade denna på rea, vet ni om de är nåt att ha?
Det är till en boxer. Plats i bilen har vi gott om så där finns inga vidare begränsningar.
15585180_10209195688423299_2816089687349403315_o.jpg

Det är till en boxer. Plats i bilen har vi gott om så där finns inga vidare begränsningar.
Köp inte den. De är skit, vassa kanter på metallen, sidorna är typ papp.

Köp en riktig bur istället, googla på en krocktestad och se om du hittar en begagnad i stället om du vill spara nån tusenlapp.

Jag skulle rekommendera tex MIM, Robust eller Artfex :). Vi har Robust är supernöjda med den. Deras burar är måttanpassade efter bilmodellen. De andra två märkena är också riktigt bra. Lite tycke och smak vilken man föredrar samt att buren ska passa bilen :p. Begagnade kan absolut finnas på blocket. Tror även Robust har viss utförsäljning.

Hur stort halsband kan jag räkna med att en 8-10v schäfervalp behöver? Köpte ett men det ser så yttepyttigt ut så jag vet inte om jag ska byta.
Inte för att BRITT-Gollum kommer behöva halsband jätteofta de första veckorna men det är ju så kuuuul att shoppa grejjer!

Jag har en Artfex som jag är väldigt nöjd med. Om man köper begagnad så upplever jag att dom inte sjunker särskilt mycket i pris heller :)

Jag fick förresten en liten chock idag när jag traskade in på Arken Zoo.
De har fått in leksaker nu som påminner mycket om de som finns på Dogmania, dragkampsleksaker med fårskinn och lite annat kul. Meen de som på dogmania kostar ca 200kr kostade minst 350kr på Arken, och några som kostar 150kr på Dogmania kostade nästan 300kr på Arken :cautious:

Sedan hade de dessutom en reflexväst som jag tyckte att var riktigt snygg och som jag gärna skulle ha köpt till Ebrah. Hoppades på att den skulle kosta 80-120kr ungefär. 350kr även för den, om det inte var ännu mer.

Nog för att jag vet att deras saker brukar vara mycket dyrare än på andra ställen, men det börjar kännas överdrivet nu :crazy:

De har fått in leksaker nu som påminner mycket om de som finns på Dogmania, dragkampsleksaker med fårskinn och lite annat kul. Meen de som på dogmania kostar ca 200kr kostade minst 350kr på Arken, och några som kostar 150kr på Dogmania kostade nästan 300kr på Arken :cautious:

Sedan hade de dessutom en reflexväst som jag tyckte att var riktigt snygg och som jag gärna skulle ha köpt till Ebrah. Hoppades på att den skulle kosta 80-120kr ungefär. 350kr även för den, om det inte var ännu mer.

Nog för att jag vet att deras saker brukar vara mycket dyrare än på andra ställen, men det börjar kännas överdrivet nu :crazy:
De är äckligt dyra! Handlar bara där om de har någon rolig kampanj. Fast jag upptäckte härom dagen att de är billigare på tillskotten som hon får än våra vanliga lilla butik där vi brukar handla. :cautious:

De är äckligt dyra! Handlar bara där om de har någon rolig kampanj. Fast jag upptäckte härom dagen att de är billigare på tillskotten som hon får än våra vanliga lilla butik där vi brukar handla. :cautious:
Jag gick dit för att hämta ut en påse Mush Vaisto (fick kupong för sådan på sthlm hundmässa), passade på att köpa godis som var billigare för medlemmar också, för jag har visst råkat bli medlem i deras kundklubb någon gång. Trist att de är så dyra, för butiken är helt ok i övrigt. Visst att det kostar mer att driva en fysisk butik än en internetbaserad, men ja, alltså, det är så extrem(!) prisskillnad även mot andra fysiska butiker :(

Ja så konstigt att just Arken är så himla dyra?
Det enda jag handlar där är hö till marsvinen då det är bättre kvalitet än i övriga butiker häromkring. Har två Arken Zoo samt två andra fristående djurbutiker inom en 5 minuters radie med bilen och handlar annars enbart på dom två andra butikerna just pga priset.

15578636_10209205906958756_6058228678632523068_n.jpg

Var på gekås och shoppade. Lite besviken på utbudet, tycker alltid det har funnits lite roliga saker, kläder scarfs osv till småhundar men kunde inte hitta någonting... Brorsans chihuahua skulle fått en julklapp :p
Fanns inte något att välja bland täckena heller :down:
Blev ett fleecefodrat regntäcke iallafall, det fanns egentligen bara det i stl 45 nåt varmare täcke i stl 80 och ett tjockt reflex från stl 50... Inga tröjor eller så heller... Massor av godis har vi laddat upp med tills valpen kommer hem :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka