Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på Stockholmsmässan idag och kom hem med en ny leksak (fleecefläta med nätboll), en klotång och smakprov på Vom og hundemat. Barnen köpte varsin gosedjurshund också. Jag hade tänkt att köpa flera apportbockar också, men de enda jag hittade var antingen dyra eller alldeles för stora. Inget jättekul utbud överlag, tyckte jag! Hansesgården hade bra mässerbjudanden, men jag behövde inget från dem nu.

Varit på Stockholmsmässan idag och kom hem med en ny leksak (fleecefläta med nätboll), en klotång och smakprov på Vom og hundemat. Barnen köpte varsin gosedjurshund också. Jag hade tänkt att köpa flera apportbockar också, men de enda jag hittade var antingen dyra eller alldeles för stora. Inget jättekul utbud överlag, tyckte jag! Hansesgården hade bra mässerbjudanden, men jag behövde inget från dem nu.
Jag missade VoH-montern! :(

Igår hittade jag mina byxor från Fritids(fabriken?) i min brevlåda, är väldigt nöjd med både passform o känsla (material).
Nu skall jag bara hitta ett par av armémodell, sådana med två lårfickor.

Även jag fick ju hem mina byxor från fritidsfabriken. Men jag är inte supernöjd.. de var supertajta i midjan trots att de satt bra i benen så jag får världens valkar. :cautious: Dessutom kändes det stretchiga tyget jättetunt och ömtåligt. Kanske skulle provat en annan modell annars får jag nog skita i det. :(

Jag har köpt en aktiveringsmatta till mina hundar :D Dom tre grejerna till vänster följer med och Ultima verkar tycka att den är kul :D
ylsrieulsarbukf.jpg

Ultima jobbar på med aktiveringsmattan :)
byyobvuidydspfn_s.jpg

Någon här som klämt och känt på Hurttas nya extreme warmer ännu? Summit parka vs ultimate warmer, fördelar och nackdelar? Vilket skulle ni ha valt om ni vill ha ett varmt vintertäcke? :) Annat täcke som är riktigt varmt?

Har ej känt på Extreme Warmer-täcket, men vi har fått in Body Warmer-overallerna på jobbet. De är jättetunna, så grejen ska väl vara att silvertrycket på insidan reflekterar tillbaka värme. Jag tyckte insidan kändes väldigt skör dock, osäker på hur den blir efter tvätt.
Tror inte att Extreme Warmer är tjockare än Summit Parka, men tänker mig att det kan ha lite Back on Track-effekt.

Har ej känt på Extreme Warmer-täcket, men vi har fått in Body Warmer-overallerna på jobbet. De är jättetunna, så grejen ska väl vara att silvertrycket på insidan reflekterar tillbaka värme. Jag tyckte insidan kändes väldigt skör dock, osäker på hur den blir efter tvätt.
Tror inte att Extreme Warmer är tjockare än Summit Parka, men tänker mig att det kan ha lite Back on Track-effekt.

Aha, okej. Får helt enkelt vänta tills jag kan kika på det i butik och se vad jag tycker om den :) Tack för svar!

Jag klämde på ett Hurtta Torrent, himla fint, lätt regntäcke. Tror det skulle kunna passa Dåren. Priset är ingen hit, men det kändes bra. Jag vill inte ha nåt värmande, hon har kanonpäls och fryser inte. Vill bara slippa sanera lägenheten dagligen vid blött väder... Men, kortbening är kortbening. Hon lär väl bli lika skitig ändå. Smutsen trillar ju av när hon torkar, dock hamnar den i köket/vardagsrummet/soffan vilket är sådär kul. Ren hund, men allt annat...

Allmän reflektion kring Fritidsfabrikens byxor:
Jag har GPX Pants (rusty red/camo), GPX Pro Pants (rusty red), Nordwand (någon rosa) och Silence Pro (gröna). Använder alla, men de som är absolut mjukast och skönast är Silence Pro och Nordwand. Gillar att stretchen sitter över rumpa och knän där, det gör en mycket mer rörlig än GPX-byxorna som har förstärkt tyg där.. Dock slits ju stretchen snabbare, men tycker att mina håller förvånansvärt väl ändå. Gick i mina Silence Pro hela förra jaktsäsongen, genom tätatäta granplanteringar och allmän skitterräng, och de är fortfarande hela och fina. Har blivit någon liten noppa på framsida lår, men de har hållt mycket bättre än förväntat med det tunna tyget.
Beställde ett par GPX Pants Rusty Red/Camo nu, men tycker att de blir väl tighta vid knäna. Har XS och i lår/midja är de lagom i övrigt. Nåväl, de brukar ju töja sig lite så jag hoppas på det.

Shoppade lite på hundmässan :angel:

20161205113513076601327668_sbig.jpg

Halsband, antiglidkoppel, spårlina i antiglidmaterial, och en Julius K9 sele... Allt i orange!

20161205113433435701327668_sbig.jpg

Och så detta halsband!

Sen köpte jag några klickers, och buffelhorn från Tuggmästaren. Och så köpte jag massor med hundmat på vägen hem :D

Jag klämde på ett Hurtta Torrent, himla fint, lätt regntäcke. Tror det skulle kunna passa Dåren. Priset är ingen hit, men det kändes bra. Jag vill inte ha nåt värmande, hon har kanonpäls och fryser inte. Vill bara slippa sanera lägenheten dagligen vid blött väder... Men, kortbening är kortbening. Hon lär väl bli lika skitig ändå. Smutsen trillar ju av när hon torkar, dock hamnar den i köket/vardagsrummet/soffan vilket är sådär kul. Ren hund, men allt annat...

Fyndade ett regntäcke i liknande modell för 50kr:D jag testar det först, funkar det kanske vi uppgraderar till ett Hurtta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka