Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som har den här lilla reflexvästen från Hööks? Är ni nöjda med den?
043112-30-14204-mil-hun-01.jpg

Den nyare? Jag testade den i affär och förutom att den var fulare (står ju "showmaster" stort på ryggen) så tyckte jag inte att det var någon direkt skillnad mellan dem i passformen.

Ja, varför måste de skriva Showmaster på allt, de kunde väl ha en liten stilig logga istället kan man tycka :meh: Tyckte det var smidigt att man kunde justera både hals-och bröstband, men jag får nog ta med odågorna in i butik och testa så de verkligen funkar. Morris har ju hög bröstkorg och smal midja medan Frank är med tunnformad (:angel:)så vi får se om den funkar till båda.

Ja, varför måste de skriva Showmaster på allt, de kunde väl ha en liten stilig logga istället kan man tycka :meh: Tyckte det var smidigt att man kunde justera både hals-och bröstband, men jag får nog ta med odågorna in i butik och testa så de verkligen funkar. Morris har ju hög bröstkorg och smal midja medan Frank är med tunnformad (:angel:)så vi får se om den funkar till båda.
Ja, det var bra på den förra modellen, den lilla gummipluppen med showmaster-text gick att pilla bort :p

Hm - jag är totalt tvärpank, men kunde inte låta bli att klicka på köp..... Skalman växer snart ur sin "bebissele" (Puppia) och behöver en ny. Det blir en Dog Copenhagen som hans mamma har, fast i svart. Attans att den inte finns i knallgrönt då som är "hans" färg :D
Men den blir bra. Något stor än, men storleken mindre kommer han växa ur inom en månad eller två så bättre med en som räcker - kanske även när han är vuxen. Men under tiden kan vi få plats med en tröja under om det krisar då den är ställbar :) Det blir så bra så och jag är galet förtjust i denna sele - den sitter så himla bra.

Har just insett problemet med hanar förresten. Tvekade om Skalman skulle få en tröja på sig i morse, då det var kallt och vi är lite ovana vid det än så länge och han är lite småfrusen - men när jag bytte upp en storlek då han växt, så kom snorren under tröjan. Då kan han ju inte pinka utan att den blir blöt :meh: Han fick bli utan och vi gick lite fortare istället ;)

Hade velat haft, men går inte med dom knäppa storlekar dom har:banghead: Finns ingen storlek som är i det bröstmått som mina har :(

Och jag tycker storlekarna är bra, alla andra västar jag provat har blivit för små i halsen, eller för stora runt bröstkorgen. Skalman kanske kan ha en om han blir biffig som vuxen :D

Och jag tycker storlekarna är bra, alla andra västar jag provat har blivit för små i halsen, eller för stora runt bröstkorgen. Skalman kanske kan ha en om han blir biffig som vuxen :D
Storlek S är 36-42 cm i bröstet. Storlek M är 60-68 i bröstet ? Mina tikar är 48 cm runt bröstkorgen och Skalman blir väl runt 50 som vuxen (43 just nu), så inget lär passa. vet inte varför dom ratat dom som har mellan 42-60 i bröstmått :confused::rage:

Så ingen lär kunna ha denna ;)

Storlek S är 36-42 cm i bröstet. Storlek M är 60-68 i bröstet ? Mina tikar är 48 cm runt bröstkorgen och Skalman blir väl runt 50 som vuxen (43 just nu), så inget lär passa. vet inte varför dom ratat dom som har mellan 42-60 i bröstmått :confused::rage:

Tittade nu, och OJ vilket galet hopp det är mellan S och M. Förstår att du är lite besviken då.
Har själv L till Ebbot, och hoppen mellan M, L, och XL var mer vettiga.

Tittade nu, och OJ vilket galet hopp det är mellan S och M. Förstår att du är lite besviken då.
Har själv L till Ebbot, och hoppen mellan M, L, och XL var mer vettiga.
Ja det är helt tokigt stor skillnad. Frågade dom om det, men dom har inga planer på att göra någon mittemellan-storlek :down:

Fått hem byxorna nu! Tog strl S, är ca 173cm lång och väger 58kg. Dock hade jag önskat dem nååågot tightare, vaderna är väldigt stora. Töjs de mycket efter användning? Ni som har byxorna, tror ni xs blir för små? Vill ha snortighta byxor :D @Tonto
70876006f657c74289aa1f835b53c2d446a4fec85276abdff2569086bfbb328bc6bb189a.jpg

Fått hem byxorna nu! Tog strl S, är ca 173cm lång och väger 58kg. Dock hade jag önskat dem nååågot tightare, vaderna är väldigt stora. Töjs de mycket efter användning? Ni som har byxorna, tror ni xs blir för små? Vill ha snortighta byxor :D @Tonto
70876006f657c74289aa1f835b53c2d446a4fec85276abdff2569086bfbb328bc6bb189a.jpg

Dom töjer sig!

Jag är 168 och väger mellan 55-58 kg och har XS i mina gröna. Mina blå har jag S i och dom känns förstora efter att jag använt dom ett par gånger.

4_by_tontorollostorm-daipif1.jpg

Dom töjer sig!

Jag är 168 och väger mellan 55-58 kg och har X-small i mina gröna. Mina blå har jag S i och dom känns förstora efter att jag använt dom ett par gånger.

4_by_tontorollostorm-daipif1.jpg

Tack för svar, då blir det retur! Tyvärr är xs i min färg slut :( ska se om det finns någon annan snygg färg. Annars får jag vänta tills de kommer in igen!

Tack för svar, då blir det retur! Tyvärr är xs i min färg slut :( ska se om det finns någon annan snygg färg. Annars får jag vänta tills de kommer in igen!

Jag vill också ha byxor som sitter åt så jag förstår att du skickar tillbaka! Mina S blev mycket större i låren och jag hatar när det sitter sladdrigt. :nailbiting:

Jag tror faktiskt att det står fel på hemsidan i så fall. Mina tikar är ca 60cm runt bröstkorgen, tror jag, och om jag inte minns helt fel så var det strl L som satt bra på dem i affären.

Jag tror faktiskt att det står fel på hemsidan i så fall. Mina tikar är ca 60cm runt bröstkorgen, tror jag, och om jag inte minns helt fel så var det strl L som satt bra på dem i affären.
Jag ringde och dom gick och mätte åt mig, så det ska stämma med hemsidan:confused:
Men 60 är ju den minsta storlek som L går ifrån, så då kan dina ha :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka