Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååååååååååh! Jag såg en hängmatte säng på ebay som Gissa jätte gärna hade velat ha :o Vi har ju inga sängar/bäddar sen innan :angel:

Har idag köpt världens fulaste halsband (enligt mig) till ena hunden, har letat som en galning efter ett halsband med rejält med ludd bara för Whippan får skav av sina halsband just nu av någon anledning.
Fick svänga in på Hööks för att kika där och hittade ett med massa ludd, men såklart jättefult men har inte hittat något luddhalsband någon annanstans så jag får bara stå ut med att den är ful. :D
043590-10-16108-upp-fra-01.jpg

Har idag köpt världens fulaste halsband (enligt mig) till ena hunden, har letat som en galning efter ett halsband med rejält med ludd bara för Whippan får skav av sina halsband just nu av någon anledning.
Fick svänga in på Hööks för att kika där och hittade ett med massa ludd, men såklart jättefult men har inte hittat något luddhalsband någon annanstans så jag får bara stå ut med att den är ful. :D
Har ett liknande till mupphunden, ska erkänna att jag sällan använder det och när jag gör det vandrar tankarna alltid iväg till rattmuffar.

Svängde in en snabbis på Hööks idag, när jag ändå "hade vägarna förbi" :angel:
Resulterade i två leksaker, en tröja och ett halsband som givetvis var allderles för stort.

Men på tal om storlekar, hur tight ska egentligen en tröja sitta? Ser den här för liten ut? Tänker främst över bogen och axlarna.

frankitroja_zps2twv3oer.jpg

Svängde in en snabbis på Hööks idag, när jag ändå "hade vägarna förbi" :angel:
Resulterade i två leksaker, en tröja och ett halsband som givetvis var allderles för stort.

Men på tal om storlekar, hur tight ska egentligen en tröja sitta? Ser den här för liten ut? Tänker främst över bogen och axlarna.

frankitroja_zps2twv3oer.jpg
Jag tycker den ser för liten ut, för det är inte skönt för hunden när det sitter tajt framme vid bogen - blir även risk för skav vid frambenen av sömmen då :)
Den bör även gå längre bak på ryggen, så absolut en storlek större. Min erfarenhet av just tröjor, är att man oftast får köpa minst 5 cm längre i storlek jämfört med täcken, för att dom ska räcka till. vete tusan hur illa dom mäter ?

Ja, jag tror att han skulle få skav av den här om man tar en promenad t.ex... Ändå är det strl 55, hans Hurttatäcke har han 45 i men det är kanske som du säger att tröjorna är mindre. Tack för input!

Kan du inte bara trä ett nosludd över ett befintligt halsband? :D

Ja, jag tror att han skulle få skav av den här om man tar en promenad t.ex... Ändå är det strl 55, hans Hurttatäcke har han 45 i men det är kanske som du säger att tröjorna är mindre. Tack för input!

Jag misstänker att de med tröjorna mäter hela tröjans längd, inkl kragen alltså, inte från manke till svansrot som på täcken...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka