Se tidigare svar till den andra användaren.
Jag har sett. Och du har ingen aning vad du pratar om. Är det ens en egen åsikt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se tidigare svar till den andra användaren.
80 talet!!
Jag har sett. Och du har ingen aning vad du pratar om. Är det ens en egen åsikt?
Jag har själv ägt såna gjordar på 80/90talet så jag vet precis vad jag pratar om. Att bli snarstucken för att du själv använder en och frivilligt nyper din häst.....
Här visar du tydligt just det jag påpekade. Snörgjorden är den enda som INTE nyper ponnyn. Att jag skaffade en snörgjord var just för ATT han blev nypt (blodig, vi snackar inga småskav) av gjordar. Jag har lagt många tusenlappar genom åren för att försöka hitta en gjord som inte nyper honom. Jag har provat alla slags ludd/skydd osv. Olika sadlar. Övervägt att nej han får väl bli körhäst då, det här går ju inte.
Person efter person har svurit på att snörgjord is the shit. Var inte lätta hitta en sådan dressyrgjord. Men plötsligt hände det. Stubbens för övrigt.
Inga nyp. Inga skav. Ponnyn kan ridas mer än en gång varannan månad. Ponny glad. Matte glad.
Men visst, du kan sitta på din sida av skärmen och inbilla dig att den nyper honom och att jag struntar i det. Det säger mer om dig än om mig.
Vi finns förresten i norra Uppland, du är välkommen förbi och se själv. Jag kan bjuda på fika.
jäävlar ! Det lyset gick inte av för hackor!
Bilderna nedan tagen med urusel iphonekamera, dvs bättre ljus i verkligheten. Lite olika inställningar på pannlampan
jäävlar ! Det lyset gick inte av för hackor!
Inte priset hellerjäävlar ! Det lyset gick inte av för hackor!
Inte priset heller
Nu när du haft den ett tag, är du fortfarande nöjd med den? Ser ju ut att vara riktigt bra ljus! Precis sån som jag skulle behöva
Bilderna nedan tagen med urusel iphonekamera, dvs bättre ljus i verkligheten. Lite olika inställningar på pannlampan
Nu när du haft den ett tag, är du fortfarande nöjd med den? Ser ju ut att vara riktigt bra ljus! Precis sån som jag skulle behöva
Tack för utförligt svar! Det låter ju onekligen som en toppenbra pannlampa! Man kan ju, som du säger, inte hitta en pannlampa med så bra ljus utan ett tungt batteri. Jag måste alltid rida kvällstid mån-fre så det skulle vara en stor frihet med en ordentlig pannlampa, just nu är jag förvisad till ridbanan då hästen vägrar uteritt med min minipannlampaJag har faktiskt inte ridit med den än, fröken har haft vila. Men haft den en del annars ute och är mäkta nöjd. Men utvärderingen under ridning återstår att göra. Har dock otroligt svårt att se hur jag skulle kunna bli missnöjd, med tanke på hur extremt nöjd jag är med ljuset annars. Och då använder jag sällan boost-läget som ger mest ljus! Det slår av sig själv när lampan blir för varm, men det borde kyla finfint i trav och galopp i nån minusgrad på hästryggen. Men jag är på marken supernöjd bara med "vanliga maxljuset" utan boost.
Lite drygt med sladden, batteriet är så tungt så vill inte ha det på huvudet, men utarbetade ett sätt så att jag lägger sladden från höger till vänster under luvan och ner i vänster ficka till batteriet, då tänker jag inte på sladden förrän jag ska klä av mig jackan. Det verkar vara GOD hållbarhet på batteriet (är ju uppladdningsbart dock). Och en lampa med det där ljuset utan tungt batteri hittar man ju liksom inte.
Jag har flera gånger varit nära att med flit lägga ridturen i mörker för att få prova lampan, men varje gång har det valt att ösregna eller annat som gjort att jag avstått
Tack för utförligt svar! Det låter ju onekligen som en toppenbra pannlampa! Man kan ju, som du säger, inte hitta en pannlampa med så bra ljus utan ett tungt batteri. Jag måste alltid rida kvällstid mån-fre så det skulle vara en stor frihet med en ordentlig pannlampa, just nu är jag förvisad till ridbanan då hästen vägrar uteritt med min minipannlampa