SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*knapplån*

Vet inte om jag efterlyst det här tidigare men jag är på jakt efter en lite större (minst 30-40 cm hög) staty av en katt att kunna ha utomhus. De jag hittar är inte så fina, någon som har förslag eller tips på vart man kan hitta sånt? :)

KL

Inspirerad av ett inlägg i en annan tråd här hoppar jag nu in och frågar om någon vet hur, var och när man kan få tag på Peder Fredricssons tavlor? Jag skulle döda för att få (minst) en av följande tavlor...

Havaeng-passpartou420L.jpg

hoppande-haestar-passpartou420L.jpg

parad-passpartou-420P.jpg

*dreggel dreggel dreggel*

Min morfar har Peders målning av Iowa 960 (hans hingst, beställningsjobb), den är helt fantastisk :love:
Här är en dålig bild på konstverket, och det är en altan med staket som speglar sig i glaset:
26038_100955423272907_2338925_n_kopia_52d4f2372a6b224d5b99bfb7.jpg

Hade också väldigt gärna haft en eller fler av hans tavlor!

kl
Den här vansinnigt sköna fåtöljen har jag suktat efter sen jag legat och degat i den hos en kompis. Nu flyttade hon till mindre lägenhet och får inte plats med den längre, så jag har adopterat den! :love: Är iofs inte tokförtjust i mönstret på tyget men den är så skön så det kan jag leva med.
ST819ACROBATA42015B_1.jpg

Tack för tipset! Det verkar onekligen som att man får kontakta honom själv, så det kanske blir av någon gång i framtiden. Vore dock intressant att veta ungefär hur mycket en tavla skulle kosta innan jag funderar allt för mycket på saken... Helst av allt vill jag ha exakt (en av) de tavlorna jag la upp bild på här, men ifall de är sålda eller "tagna" på något annat håll kanske det blir lite svårt...

Blueberry och Flixon: Ja, visst är de helt underbara? De jag visade här är mina absoluta favoriter, men visst finns det både en och fem andra jag inte heller skulle tacka nej till...

Visst är den! Älskar verkligen tapeten trots att vi hade bestämt att vi skulle ha den beigeaktiga men råkade beställa den guldiga. :nailbiting:

Vi köpte den på K-Rauta! :)

*knapplån*

Vet inte om jag efterlyst det här tidigare men jag är på jakt efter en lite större (minst 30-40 cm hög) staty av en katt att kunna ha utomhus. De jag hittar är inte så fina, någon som har förslag eller tips på vart man kan hitta sånt? :)

Jag är väldigt förtjust i dess två, men har tyvärr inte haft råd att shoppa dem... :(

http://www.fyrklovern.se/sortiment/skulpturer-figuriner/ovrigt/katten-ceasar.html

http://www.fyrklovern.se/sortiment/skulpturer-figuriner/ovrigt/bronskatt-med-fjaril.html

Är det den stilen du är ute efter?

/Lizzie

Senast ändrad:

Någon gång när jag känner mig rik ska jag köpa Jönssons katt och ställa framför öppna spisen :love:
66a220feb4813ea17acfc5749fab7eaa.jpg

Sen gör ju Lisa Larsson några i keramik
1d(148)_big.jpg

G879.jpg

Den sista kan man få målad i sin egen katts färger, mamma har en på sin blåmaskade britt

Tack för svar Lizzie, Eilífur och EM, ska visa för sambon så får vi se vad som hamnar här! :)

Vi har upptäckt att vi måste fylla ut en vägg här hemma med en skänk, men av lite udda storlek.
Tror ni man kan hitta en skänk eller byrå i svart eller mörkbrunt/svartbrun av måtten 30-40 cm djup, 90-100 cm hög och 130-150 cm lång.

Gulliga, telefonhyllan är superlik en som jag precis fått (en String, original). Den är hemskt fin, men jag vet verkligen inte var jag ska ha den. Just nu lutar det åt att göra en hyllvägg med massa udda hyllor i vardagsrummet och kanske stapla tidningar/böcker i underredet.

kl

Mannen kom hem med denna mycket exklusiva vas igår som jag har kärat ner mig i. Tyvärr ska vi vara borta i några dagar nu, jag längtar verkligen efter att få fylla den med vackra blommor (det är ett behov som jag aldrig har haft tidigare).

img_8074_52e901ce2a6b22bdeca4cbc1.jpg

Nya ljusstakar (inte den mest optimala färgen på ljusen kanske, men de var de som låg nära till hands) från Georg Jensen! Bordslöparen fick följa med hem i helgen då vi behövde ersätta jullöparen med något...
img_8076_52e9021a9606ee7b4b8f9ffa.jpg

Björnen i bakgrunden är också relativt ny (begränsad upplaga).

KL

Jag har sen länge varit trött på mina ljusstakar på vardagsrumsbordet men inte vetat vad jag skulle ha istället.

Men nu har jag äntligen hittat något :)

Löpare i linne från Serholt, ljusbricka och doftljus från Åhlens, liten ljusstake från Indiska och en liten blomma :)

1622203_10153752225320223_418667520_n.jpg

Nästa steg blir att finna några nya fina kuddar till soffan...

Gulligt!

Jaulgreis> Vilken härlig vas! :love:

och lite KL
Köpte lite grejer idag med... Två ljuslyktor till hallen
20140129_195147.jpg

20140129_195227.jpg

Och en golvlampa till vardagsrummet :love:
20140129_195500.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser