SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag vet nog inte riktigt heller :o det är lite blandat mellan gamla originalgrejer och lite 40-50tal...

Hittade ingen på Ellos, men tack ändå! Har fortfarande adventsljusstaken uppe i ett fönster hemma, och har noll och inget att ställa dit...

Kolla på second hand? Utbudet varierar ju lokalt men går man någorlunda ofta så kan man springa på fin fynd!

Jag brukar hålla utkik, får väl åka in till stan imorgon då dottern och jag är lediga och kolla en sväng.

Tycker jag! Såg en massa roligt saker senast på second hand men eftersom jag inte ens tapetserar än så vill jag inte köpa för mycket som kanske inte passar in sedan... Sen gäller det att ha koll på vilka som är värdelösa på att prissätta varorna också. Hehe.

Klickade hem en lampa:

91-9204.jpg

Och sen några vaxkakor från yankee candles :love:

Köpt lite igen...

Ny löpare (ja, den ska strykas :P), sittdynor och bordstabletter till vardagsrummet.
2014-02-09122644.jpg

Nya gardiner, lampskärmar och löpare.
2014-02-09124906.jpg

Och äntligen ett nytt skåp till köket :love: Så skönt att slippa den klunsen som stod där innan!
2014-02-09124739.jpg

Köpt lite smått till köket med, de här muggarna (3 av varje) och två teburkar
2014-02-09125355.jpg

Superfina! Dylika dörrar ska jag ha till min veranda så småningom. En gång i tiden har det suttit denna typ av dörrar där. Men på 70-talet så rev mina morföräldrar bort allt gammalt och satte dit en smal brun trädörr :meh:

När jag tog över huset, blev den snabbt målad vit i väntan på nya fina pardörrrar.

/Lizzie

Tack båda!

Ja det är vita pardörrar med fönster i dagsläget, tror det är en spegel underst också men jag tror det sitter en masonitskiva framför. Mängden masonit vi plockar bort från detta hus är enorm... ;) Dock är de gamla dörrarna väldigt tunna och rangliga, annars hade det bara varit att måla dem lite fräschare! De kommer istället att bli dörrar till mitt framtida växthus tillsammans med de gamla 1-glas fönstren. :) Är verkligen barnsligt glad att vi hitta fina, gedigna fönster med genomgående spröjs till bra pris! Dörren designade jag själv då den inte fanns som standard och är kalasnöjd med resultatet!

Vilken fin dörr! Längtar tills vi ska byta ut vår fula ytterdörr mot ett par dubbeldörrar, dina var verkligen jättefina!

Vad kul att höra att du är nöjd! Det är ju alltid lite risky att köpa på nätet, och jag hoppas att jag oxå blir nöjd. Den ser superfin ut!

Har gjort två orders hos furniturebox det senaste året och jag är inget annat än nöjd också med dem. Hoppas att bänken blir som du tänkt :)

Tack! Får hoppas jag är lika nöjd när den sitter på plats men det kan nog inte bli annat än bra. :) Kommer bli en sällan skådad ansiktslyftning för lilla huset!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka