SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Har för mig att jag har sett den på Mio i Sthlm också. Men annars finns den tex här på nätet: http://www.thorstorp.se/butik/produkt.asp?vid=4253&r=67&kat=71

Ja, Miljögården heter de ju som brukar göra mycket fina hästinredningsprylar! Jag har blandat ihop dom med Nääsgränsgården och blev lite irriterad på att inte hitta några bilder på nätet.

Det från Thorstorp ser ut att vara precis samma!

Ååååh, Lauritz i Örebro har fått in helt vansinnigt fina persiska mattor.
De är helt magiska och jag vill inget hellre än att köpa minst en och göra vardagsrummet mer ombonat och blåbärsaktigt.

Soffeländet ställer dock till det ganska rejält... :(

Noo, varför funkar inte soffan med mattan? Så himla fint med persiska/orientaliska mattor (nej jag vet ej skillnaden mellan olika länders), planerar själv för det men ids inte lägga pengarna på en äkta. :p

Finns jättefina persiska mattor för en spottstyver ibland på auktioner/blocket. Mina föräldrar har flera som de ärvt eller köpt, väldigt hållbara och mjuka mattor.

Soffan fungerar inte med någonting :devil:
Jag har planer på att flytta ner den till källaren inom en överskådlig framtid. (Den ingår i planerna för Hunkens man cave, som jag har färdiginredd i huvudet men inte har vågat föreslå än...) Jag vill verkligen ha en annan soffa, inte den jättepjäsen som tar upp hela vardagsrummet. Tresits med divan, det får plats 7 personer i den utan problem, men den kräver som sagt nästan hela rummet.

Tack för tipset! Jag är en auktionsnovis, får se om jag vågar ta steget ut eller om jag hittar nåt på blocket. Annars har jag hittat en matta här i stan som är jättefin men inte äkta såklart, för det priset den säls. Men jag gillart. :)

Bäret: Hoppas ni får till det och skaffar en bättre soffa då! Själv är jag dödsförälskad i Mios svängda soffor med hjul på tassarna, men det står nog mellan katt som älskar att klösa och soffa... och då vinner nog katten. :p Hoppas dina planer är lite enklare att genomföra, klart ni ska ha en orientalisk matta! :up:

Senast ändrad:

Djur, djur, djur... :D Nytt på bilden är lyktan och den långbenta fågeln. Lyktan är julklapp och fågeln gick loss på hela 10 kr hos Röda korset. Lilla fågeln är handkarvad från Wildlife gardens och bakom allting finns en skalbaggetavla.
img_8128_52c85f72ddf2b37bbd38b550.jpg

Kunde inte heller låta bli denna ljuskrona för värmeljus. 40 kr. :D
img_8121_1_52c867a79606ee333cac126d.jpg

kl

vet inte om jag visat denna redan , men jag köpte en vit sideboard på Halens som var förjävla dryg å sätta ihop, men snyggt blev det till slut tycker jag :D

*kl*

Nu har jag varit inne på Lauritz igen... Budade hem en ny matta till kontoret som jag nyligen har satt upp denna tapeten i ifrån Midbec:
th_96c4485397d4163c71d24c5ade02ed8d_elements46520_284.jpg

3250115

Älskar orientmattor!!

Tack!! Och stor, ca 275*230, det som jag fastnade för är att den är en blandning av kelim och handknuten. Jag har bara knutna i huset och ville ha en patchwork i ett rum :)

Här har det äntligen blivit dags att beställa tapeter till trappen uppe. Boråstapeters Lace 1344 blir det, blå. Tror dom kommer bli bra till panelen som sitter på de flesta väggar, 2 rullar tapet är det som behövs bara. :)

Fasen vad pengar man skulle kunna tjäna på att köpa in slitna mattor och tillverka moderna patchworkmattor. Man kanske skulle göra det till en liten hobby?

Haha!! Jo, det kanske är en affärsidé? Jag betalade dock ingen förmögenhet för mattan, jag skulle inte göra den för den ynka timpenningen i alla fall;)

I höstas shoppade jag sängbord på Myrorna och nu har de äntligen fått den färg de ska ha! Inga knoppar än dock.
img_8134_52cf17bae087c334a5edc18a.jpg

img_8263_52cf181988e59d29e750e229.jpg

Så himla nöjd!

Åh tack! :) Första gången jag målar om möbler, riktigt kul var det också. Har ett rejält gäng möbler som ska gå i samma fotspår... :D

Jag håller med, det blev snyggt :)

Visst är det kul när man hittar "fula" fynd som man sen piffar till och så kan man knappt tänka sig att det är samma möbel eller vad det nu är man gjort om :)

Ja, det var jätteroligt hela grejen. :) Är lite dålig annars på att föreställa mig hur det kan bli, så nu chansade jag mest när de ändå bara kostade 110 kr tillsammans!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka