SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

kl

Jag har köpt skohylla, lyktor och kattmatsburk :D

wpid-20131211_085827.jpg

Lyktor: 16 kr st på jysk :eek:
Skohylla: 175 kr på jysk

wpid-20131211_092739.jpg

139 kr på chilli

Är kattmatsburken tättslutande? :)

Inte helt och hållet, men betydligt bättre än tidigare burkar jag tittat på.
Har valt att inte fylla upp den helt och hållet, och istället förvara resten av maten i stängd påse/godisburkar i ett skåp.
Funderar på om man kan täta den med silikon eller nåt sånt?

Det skall ju finnas gummilister att täta med har jag sett, minns inte vart bara! :o

Som Vouge säger så borde det ju finnas något att kunna täta det med. Tätlister till fönster? :D
Jag vill alltid ha något som är tättförslutande pga att det härsknar så snabbt annars... Men kanske att förvara påsen i den där med en klämma på annars?

Jag märker ju själv nu när vi haft en 10 kgs säck öppen i två månader nu när den börjar ta slut att katterna helst inte äter av den maten utan gärna av en nyöppnad påse (har några mindre hemma så testat på så sätt några gånger). Ska testa att frysa in maten i mindre påsar (typ á 3 kg) nästa gång jag får hem säckar, då ska maten hålla längre.

hotel_mini_buske_svart_fri.png

Jag har precis beställt en sån här skorstensfri kamin ! =) Så slipper man askan och sånt också! Verkligen ett "hett" tips :D

Kul tråd. Jag som älskar att shoppa till hemmet passar nog in här..Tyvärr gillar jag mest inredning, är inte så intresserad av att laga mat.. Det är synd, det intresset hade varit bra att ha.

Är det någon som har sett någon fin hästskulptur? Den ska inte vara megastor, utan kunna stå i ett fönster eller bokhylla.

Duger inte nån av Ikeas varianter som brukar användas i stall för hästmat?
jag köper helst 3 kg för att slippa det problemet. häller veckans ranson i en burk. resten får stå i påsen, de har en sån list upptill man kan stänga.

Duger inte nån av Ikeas varianter som brukar användas i stall för hästmat?
jag köper helst 3 kg för att slippa det problemet. häller veckans ranson i en burk. resten får stå i påsen, de har en sån list upptill man kan stänga.

Jag använder bara tättslutande tunnor och har ungefär 3 kg i den, det som får plats.
För oss som det går åt mycket mat hos så blir det bara grymt oekonomiskt att köpa mindre förpackningar än 10 kg säckar, dessutom handlar jag fodret utomlands så det blir mycket billigare ju mer jag köper.
Tror det går åt runt 40-50 kg torrfoder per år hos oss om jag inte räknar jättefel.

Tätslutande menas med att det inte ska komma in eller ut luft, det behövs en gummilist runt om eller liknande. Den där är inte tät på så sätt.

Fast jag slänger ju ingen mat, vart påstår jag det?

När våra åt kattmat så köpte vi stora säckar och förvarade dem i bigpacklådor. Då höll sig smaken bättre. :)

Vart är jag otrevlig? Bara för att jag inte använder mig överdrivet av smileys så har jag väl inte en negativ ton? Jag är långt ifrån en bitter människa! ;)

Jag blev inspirerad av dig så jag passade på att köpa en sån där slickepott när vi var på maxi. Jag har aldrig kokat knäck i hela mitt liv så det ska bli spännande att se hur det här går :angel:

Såg att du kommenterat Sorbe om glöggmuggarna. Vet att det finns väldigt lika (om inte identiska) på gekås/ullared för 9kr styck (om jag minns rätt).
Fanns mängder när jag var nere förra helgen, fanns även matchande skålar för russin och mandlar. Kanske finns någon som vill köpa och skicka till dig under ullaredstråden?

Önskar själv att jag hade köpt några :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka