SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*kl*

Man kan väl säga att jag och sambon köpte golv häromdagen. :D Vi spikade nämligen golvvalet till vår nya bostadsrätt.

IN_7878003_7878004_003_400_10000.jpg

Räkna med att jag kommer bildbomba den här tråden om ett år när vi äntligen fått lägenheten. :p

Några per år kommer det nog.
Manhattan 2010, Paris 2012, Bombay 2012, Manhattan 2013, SF 2013 & Montumental Guide to NY 2013

Jag har årets Manhattan och inramningen blir ungefär lika dyr som affischen, men den är snygg!

Ahaa!
Jag skulle egentligen typ vilja ha Paris eller Monaco eller Paris och Stockholm. :)

Kl

Nya sängkläder. Underlakan Himla Urban, påslakanset linne H&M, extra örngott Åhléns
2013-12-04-1449_529f3303ddf2b34be7c91126.jpg

Är det någon som vet vart man hittar fina påslakan för dubbeltäcke?

Jag tycker att alla jag klickat på bara funnits i storlek för enkeltäcke, men får kika en gång till!

Beror på vad du har för storlek på täcket. Det finns nämligen inte någon riktig standard för det. Om täcket är från Ikea så är det 224x220 cm och då passar påslakan från Ikea och H&M (m.fl - jag kan inte alla butiker) medan ex Åhlens, Hemtex och Jysk har andra (mindre) mått.

Vi har köpt en del senaste tiden...

Två söta brickor (mer tilltänkta till katternas matskålar)
a01c6d545a0111e391da0ea7b73f6c45_7.jpg

Förrådsdörrar (bara grundmålade på bilden och inga foder uppe)
ed09b9325e7a11e3a805125842f3867c_7.jpg

Två silverfärgade lyktor till rejält fyndpris jämfört med alla liknande på marknaden!
51e932e65f6211e38d5b123cfa34abb1_7.jpg

Fler glöggmuggar av samma sort som jag har sen förra året.
da7405265ffa11e3be610e12764348e6_7.jpg

Genialisk pryl vid till exempel kokning av knäck (kan säga att så perfekt knäck som jag fick idag har jag aldrig varit med om tidigare!)
e5228276600a11e3ae61124e6a3966f7_7.jpg

Söt dörrmatta till katternas ena låda. ;)
a77a7e38601e11e395531298994147dc_7.jpg

Lite jultvålar, pepparkaka luktar blä men polkagrisen är fantastisk!
232e191851fb11e38374121bb4bb9875_7.jpg

Lite salig blandning. ;) Men allt är ju till hemmet! :D

Beror på vad du har för storlek på täcket. Det finns nämligen inte någon riktig standard för det. Om täcket är från Ikea så är det 224x220 cm och då passar påslakan från Ikea och H&M (m.fl - jag kan inte alla butiker) medan ex Åhlens, Hemtex och Jysk har andra (mindre) mått.

Bra att veta! Jag har inte köpt något stort täcke ännu, men har tänkt göra det i veckan, och då behöver jag lite påslakan till det. Så knepigt att dom har olika storlekar! Men det är klart, kan man krångla till en sån sak så varför inte ;)

Vi är så krångliga att vi har ett vintertäcke från Jysk (220x200) och ett sommartäcke från Ikea (240x220). Så nu måste vi ha påslakan i båda storlekarna. Det blir rätt dyrt om man vill ha nåt med kvalitet, och så tar det mycket förvaringsutrymme.

Vi är så krångliga att vi har ett vintertäcke från Jysk (220x200) och ett sommartäcke från Ikea (240x220). Så nu måste vi ha påslakan i båda storlekarna. Det blir rätt dyrt om man vill ha nåt med kvalitet, och så tar det mycket förvaringsutrymme.

Fast måste man verkligen det?
Vi har täcke från både Jysk och Ikea i olika storlekar.
Men det funkar med alla våra påslakan, mitt favoritpåslakan är 220*220 men det är inga problem alls att ha Ikea täcket i det som ska vara större, blir inte knöligt eller någonting :cautious:
Så numera bryr jag mig inte om det står olika storlekar för det fungerar uppenbarligen bra ändå.

Åh nej! Ja då får vi bestämma oss, vi har innan aldrig haft sommar och vintertäcke, så jag hoppar vi klarar oss utan det även i fortsättningen... Men väldigt bra att du sa det! Hade jag aldrig tänkt på själv.

Det är ju lätt fixat i så fall genom att köpa båda täckena från samma butik ;) Vi var inte medvetna om detta förrän efter vi hade köpt täcke nummer två. Men nu sover vi fortfarande med sommartäcket så kanske att vi inte kommer behöva byta till det andra.

Jo fast vårt mindre täcke är 220x200 och det finns nästan inga bäddset alls i den storleken. De vi hittat som vi gillar är större. Och det blir inte bra när täckena halkar runt i påslakanen.

Jag också, ville bara äta min tvål när jag hade pepparkakevarianten förra året. Nu har jag polkagris och den luktar gott men kanske lite mer tandkräm än polkagris, hade velat ha lite mer sötma :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka