SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Stämmer bra det! De är hopplösa med att vilja smaka på sladdar, så jag tar det säkra före det osäkra.:)

Aha okej :) Har aldrig sett sådana tidigare, men så är jag långt ifrån någon flitig ikea-besökare också :p

KL

Köpte äntligen en hylla så att vi kunde samla alla dataspel så att de slipper ligga på golvet och på alla möjliga ställen de för tillfället fick plats på. :angel:
20131027_211149.jpg

Köpte även en ram så att jag kunde sätta upp den enda bilden jag har på mormor. :love: Ljuslyktan är också ny, tycker den är jättesöt.
20131027_211627.jpg

Den här hörnet var fullt med dataspel förut, eftersom det fick plats så många utan att vara i vägen (stack bara i ögonen ;) ). Här är typ alla ljuslyktorna nya, hade ett par som var väldigt moderna i looken förut. :)
20131027_211659.jpg

I övrigt har data-/gästrummet också fått en ny lampskärm (den förra hade åkt i golvet ett antal gånger för att vår ungkatt växte och inte fattade att han blev större...) och så köpte jag ett fluffskinn till min datorstol (som jag väl aldrig kommer få ha ifred nu, haha!)
20131027_185046.jpg

KL

Har köpt två trälådor (en större och en mindre, den mindre är med på bilden), fyra glasburkar och lite pysselsaker som jag pyntade burkarna med. Syftet med lådan är att förvara min planerade matbudget.

dsc_1012_527013e7e087c30b80be2695.jpg

Shoppat lila, rosa och vit ljung och kål till balkongen, samt en citruscypress.
Jag har BALKONG!!! så vansinnigt glad!!! Nu ska bara den perfekta ljusslingan införskaffas.

Idag har jag shoppat en ny stekpanna och gryta i lätt gjutjärn och en ny kastrull :)

Så nu måste jag väl börja laga mat...

1425603_10153474416085223_25435075_n.jpg

post-5838-1195076343.jpg

Har införskaffat en sådan här till mitt hem. Velat haft en i evigheter, enda som är riktigt bra och inte gör så att sockret klumpar ihop sig totalt.

Det är en sockerströare, bästa på marknaden. Kostar därefter men helt klart värt det å kommer hålla bra många år.

Jaha. Ja jag har en "helt vanlig" sockerströare och har inga problem med klumpar.

Det kan det vara, har dock inget annat ställe jag kan förvara det på. Bor i en etta å har 1 skafferi, 1 skåp för porslin å dylik å ett för kastruller. Lite ont om förvaringsmöjligheter tyvärr.

Kl

Jag gjorde ett lite onödigt köp förra helgen, eller en investering kanske. Jag köpte dessa planscher:
trilling-bild-set-om-__0164837_PE320034_S4.JPG

Tanken är att nån gång om några år när vi har barn och ska inreda barnrum så ska dessa upp. Stilmässigt passar de bra med den inredning vi har nu, men vi har inte plats för dem för tillfället (och inte heller några barn).

KL
Jag köpte mig en ny soffa häromdagen, och Expedit-hyllan som skymtar i hörnet. Nu ska jag bara hitta en ny matta också!
IMG_20131112_211600_zps55b295c8.jpg

Snygg soffa!

Jag råkade provsitta en soffa på Mio i veckan och blev kär, den var så skön! Frågan är bara varför det alltid måste bli så dyrt när det är bra... :p

Tack!

Åh, jag vet hur det är. När jag var på jakt efter soffbord hamnade jag till slut på EM - undvek effektivt att sätta mig i någon av sofforna just av den anledningen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka