SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

935972_661534100536909_1705584647_n.jpg

Var har du hittat soffbordet? Har en lädersoffa med ljusa stygn, letar övrig inredning i samma stil :)

*kl*

En hem/hobbykedja har öppnat typ 100 meter från min dörr, så jag tog med lite smått hem därifrån.

IMG_0413_zps5d581064.jpg
[/URL][/IMG]
Dator"tapet", glömt vad det heter :D
2 doftljus som doftar ljuvligt

IMG_0415_zps3ede9312.jpg
[/URL][/IMG]
Silvriga glas/muggar

Och så har jag gjort en liten makeover på min collageram som såg ut såhär i 8 månader innan jag fick tummen ur:
IMG_0416_zpscc253213.jpg
[/URL][/IMG]
Jättefin och härlig familj och allt, men inte min. Hängde upp den på direkten när jag köpte den och har verkligen inte orkat göra något åt den.
Men idag köpte jag två "datortapeter" till och pysslade ihop detta:

IMG_0417_zps429a4335.jpg
[/URL][/IMG]
Bättre än inget, tyckte att det blev helt okej.

Sen har jag precis köpt ett runt köksbord med pinnstolar på loppis efter att ha sålt mitt gamla, alldeles för stora och klumpiga och inte min stil-köksbord. Det ska målas om och så, sen kan jag försöka komma ihåg att posta en bild!

Haha tack! Det är ren tur att jag lyckades få ihop allt så bra, visste inte alls måtten på lägenheten utan bara chansade full ut:D

Jag vill också bo där (eller här rättare sagt eftersom jag just nu ligger och fläker ut mig i soffan med laptoppen på magen, hemma hos syrran)

Försöker övertala min sambo att vi ska byta bort vår trista etta på 38 kvadrat mot denna (som är på 55, vilket är lite mer lagom för två). Men denna lägenhet ligger ju ute på en gård (dock centralt ändå, tar 15 min med cykel in till centrum)
Första våningen och få grannar, kan inte bli bättre för mig som är en "skånsk bonna tös";) i grund och botten! Blir ju nästan som att bo i hus på en gård :love:

Men min latmask till sambo vill inte behöva cykla till plugget, och gud förbjuda att det är slöare internet här. Han som en gamer måste minst ha 100/100 :arghh:

Då är du ju verkligen skicklig! Jag köper ALLTID fel mått..
Haha du får investera i en elcykel eller nåt och.. hm.. betala en kompis att låta honom spela där :D

Mio har ju massvis med "avlastningsbord" men du kanske söker ett som är bredare/djupare, som ett skrivbord?

Ikea har ju även, men där är det ju lite mer "modern" och minimalistisk stil.

Ja, jag inser att jag letar efter en korsning mellan skrivbord och avlastningsbord. Har kikat på både mio och ikea men inte hittat något som känns helt rätt ännu.

Annars är ett hett tips att hålla lite koll på Erikshjälpen i Lund, de får in mängder med möbler hela tiden och jag tror att man kan reservera tills man har möjlighet att hämta.

Åh tack för tipset! Ska absolut kika in hos dem :bow:

Slänger in en liten fråga om en matta.

Vi har ett runt köksbord, och jag skulle vilja ha någon matta under. Vad för matta ser bäst ut? Ska jag köpa en rund? Eller en rektangulär? Skulle vilja ha en ullmatta, diskret. (då det ä väldigt mönstrade tapeter och dessutom gula skåpluckor.)

kl

Vi har köpt en ny spis 70cm med plattor. Bild kommer när elektrikern kopplat in den. 1900pix känns urfyndigt :love:

*KL*
dsc02725_525965b3e087c309e0d707ca.jpg

Idag shoppade jag en underbart vacker skål designad av Ernst Kirchsteiger med citatet "Man kan faktiskt ha skor på sig, vissa har det", jul-inspirerat ljusfat, en ljussläckare formad som en tomte och två stycken tomtegröt-skålar/julgodis-skålar. Sen fick även tre flaskor glögg, en handsalva med oliv och ett doftljus följa med hem :)

Igår var jag och sambon ut för att köpa kapslar till vår Dolce Gusto... Och kom hem med en sån här istället.

20131013_174947.jpg

Jag har funderat på den länge, men inte varit helt imponerad av kaffet jag smakat hos andra men vi blev bjudna på en varsin valfri kopp av en tjej som jobbade på Nespresso och himlans vilken skillnad! Jag har dessutom velat ha en med mjölkskummare i så då blev det en sån här. Än så länge är vi väldigt nöjda, och har provat ut några kapslar som vi tyckte var goda. Den med mörk choklad i var toppen, hade bara en hint av mörk choklad i kaffesmaken. :d
Köpte burken bredvid att förvara kapslarna i idag, när vi var in för att köpa kapslar. Tyvärr var inte butiken öppen på söndagar, trots att googlingen sa oss att den skulle vara det. Så får bli fler av de vi gillade imorgon istället! (Vilket faktiskt var anledningen till att vi bestämde oss för en sån maskin nu- för att de sen en liten tid tillbaka öppnat en kapselbutik i Malmö och därmed blir det lättare att köpa kaffe.)

Jag skulle nog välja en rektangulär matta, som är så pass stor att stolarna står på den när man sitter vid bordet. :) Som gör att bordet upplevs som lite större och ovalt.

Igår var jag och sambon ut för att köpa kapslar till vår Dolce Gusto... Och kom hem med en sån här istället.

20131013_174947.jpg

Jag har funderat på den länge, men inte varit helt imponerad av kaffet jag smakat hos andra men vi blev bjudna på en varsin valfri kopp av en tjej som jobbade på Nespresso och himlans vilken skillnad! Jag har dessutom velat ha en med mjölkskummare i så då blev det en sån här. Än så länge är vi väldigt nöjda, och har provat ut några kapslar som vi tyckte var goda. Den med mörk choklad i var toppen, hade bara en hint av mörk choklad i kaffesmaken. :d
Köpte burken bredvid att förvara kapslarna i idag, när vi var in för att köpa kapslar. Tyvärr var inte butiken öppen på söndagar, trots att googlingen sa oss att den skulle vara det. Så får bli fler av de vi gillade imorgon istället! (Vilket faktiskt var anledningen till att vi bestämde oss för en sån maskin nu- för att de sen en liten tid tillbaka öppnat en kapselbutik i Malmö och därmed blir det lättare att köpa kaffe.)

Vi har en precis likadan:) Vi dricker inte så mycket kaffe, men när vi gör det är det latte så den passar oss väldigt bra.

Bordet är från Mio och ligger på ett nypris på 2800 :-
Dock har det utgått från deras "sortiment" så man får leta beg.
Jag ÄLSKAR det, så snabbt jag får större lägenhet kommer jag sno det från syrran (eller ja, det är ju mitt så) allt annat kan hon få köpa. Men det ska jag ha! :D

Så du får nog slänga in en sökes annons på blocket/facebook och se om du lyckas få napp :)

Han spelar redan några kvällar hos en polare så ser inte problemet :angel:

Ja jag lyckades minsann vara skicklig! Har dock ett himla minne för detaljer, så när jag var och hämtade nycklarna (syrran kunde inte den dagen) så tog jag en snabb runda i lägenheten och lämnade några grejer (bland annat dyra knivar som den fd. hyresgästen antingen stulit eller slängt :cry:)
och tydligen lyckades jag få en uppfattning både om vilket storlek på soffa, tv-bänk, köksbord och speglar. Samt bredden på fönster.

Något måste ju min adhd (eller vad det nu än är som bara låter mig minnas onödiga saker) vara bra till ;)

Ah, rackarns, det blir blocket-jakt för min del alltså. Inte för att det är något dåligt iofs :)

Äntligen har jag fått tag i ett skrivbord som föll mig i smaken.:) Jag har letat hur länge som helst och jag hade riktig tur häromdagen när jag fick detta helt gratis. Om jag inte är helt ute och cyklar är det från 30-talet. Stabilt och välgjort i massivt trä.:love:

PA150002.jpg

Är det någon som råkar ha ett likadant och vet mer om hur gammalt det är och ev. från vilken fabrik det kommer tar jag gärna emot den informationen! Under alla lådor står det "Skrivbord Holger no 2" skrivet och jag antar att det är modellnamnet.

Det är vanliga kabelsamlare, finns på IKEA. Jag antar att det är för att katterna inte ska bita på sladdarna, vild gissning!

Ja, det är ju det den är till för men eftersom det ser ut som Pazuzu har det på enkla sladdar så är det nog mest för katterna skulle jag gissa. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka