SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

ah ok. Tack! Tänkte ju nästan det eftersom skåpen inte är så djupa. Men jag var bara tvungen att fråga! :D

Ikea har fler bilder på sin hemsida, jag vet inte om jag får länka men sök på skoskåp :) mitt heter Hemnes.

Smäm är ett bra val! :love: Har fem tavlor nu, vet inte riktigt vart de ska upp... :D

Någon som vet någon sida där man kan beställa snygga magnetklämmor, har letat å letat men hittar inga fina.

Jag har köpt ett skoskåp som står i hallen:

943ba5c4f6e011e28c9e22000a9f308e_7.jpg

Snyggt akvarium!

/Lizzie

Tyvärr sådana som jag inte vill ha, vill inte ha dom som är i metalliknande material. Därför det är så svårt att hitta några.

Tack! Det är ännu finare än på bilden nu, har fått i massa växter och lite mer fisk :)

Jag har ett Juwel Panorama på 260 liter. Favoritfirrarna är Practbotia och Silverhajar.

Tycker att Juwels hörnavkarium är sjukt snygga och tar förhållande liten plats med tanke på hur många liter som ryms.

/Lizzie

Kl

Jag har shoppat lampor! Igår var vi på Gekås och då köpte vi denna från By Rydéns till vårt köksbord (minns ni mitt auktionsfynd i jakaranda?). Sambon övertalade mig att vi skulle ta den svarta, han hade rätt:)
CDB55386-44AB-4FD0-AD21-5BA93159A350-16443-00001ED3C93807FD_zps490b7e41.jpg

Sen beställde jag från Ellos, från Markslöjd, på rean. Skulle egentligen vara till vårt sovrum, men nu hänger den vid soffan eftersom vi inte var vänner med den lampan vi hade där innan :D lite mörk bild, men man ser ju hur den ser ut iaf.
0939C5F1-6C30-476F-89BC-E3B850D08539-16457-00001ED759AEA4E0_zpsc5859857.jpg

Den svarta lampan var jättefin! Jag har blivit väldigt förtjust i industrilampor i den stilen, denna var också riktigt trevlig, speciellt med den färgade insidan. :)

Ja, vi gillade den:) Jag är inte helhjärtat för industristilen, men jag gillade designen på denna och det blev så varmt fint sken med mässingsfärgade insidan. För 400 spänn är jag väldigt nöjd!

Ropade hem denna, vi ska ha den som tv-bänk. Måste rusta upp den eftersom där är skador, men vi gillade stilen.

36D1AF25-6043-4C53-A388-2D19BDFE69B9-16806-00001F22257E14CC_zps3dab25a2.jpg

*kl*

Köket har renoverats för fullt under semestern och härom dagen köpte vi nya knoppar till skåpen och lådorna. Efter att ha letat på bra många butiker utan att hitta några som vi fallit för hittade vi otippat en sort som vi gillade på Clas Ohlson:
8872258175006.jpg

När vi ändå var där så köpte pojkvännen en kaffepress åt mig också så att jag kan dricka kaffe nere hos oss och inte behöver använda svärisarnas kaffebryggare:
8871721599006.jpg

Den får betyget mycket väl godkänt! :up:

Vi har shoppat/rotat fram/fått en del annat också men allt är så rörigt för tillfället och jag har ändå inga bilder att dela med mig av. Jag får återkomma! :D

*kl*

Jag bytte ut min servis idag, bunkrade upp med Rörstrands Ostindia och Ostindia Floris
ostindia_5033b26ee087c369870005be.jpg

Nu måste jag bara bjuda in vännerna på en rejäl middag också :)

Den är så himla fin den servisen! Jag tänkte också byta ut min "finservis", det där är en stark kandidat.

Ja, visst är den! Jag gillade verkligen att man kan kombinera den klassiska men den nya lite mer mönstrade också :D

Vilka andra kandidater tittar du på?

Iittala Sarjaton, Gustavsbergs Bubbel och ja lite till :) Jag har alltid tyckt om glastallrikar, men min mamma har det så jag kanske får ärva dem nån gång.

Ni som är duktiga på shopping till hemmet jag skulle behöva lite tips och råd.
Jag behöver nya "fin-glas" så som vinglas, whiskeyglas osv men jag vet inte alls vad jag vill ha?
Vill inte ha något konstigt prål på dem och jag vill att det ska vara ett märke som tillverkar serien länge så jag kan samla på mig allt eftersom eller komplettera om/när det råkar hända en olycka.
Har tallrikar från Höganäs, den nya serien i främst blank vitt men börjar samla på mig några fler färger också.
Tips på snygga bestick som passar till önskas också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka