SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag såg några snygga i senaste Sköna Hem, jag ska bara leta genom tidningen....

Jo, More från Orrefors. Verkar inte finnas på hemsidan, jag kan ta en bild på tidningen om du vill. Väldigt förmånligt pris, 499:- för 4 vinglas, 399 för 4 tumblerglas. Enkla, snygga och schysst pris utan att vara ikea.

Senast ändrad:

6163D589-B371-4E8E-B23A-8B61B817FBD4-19213-00002428E0F2CF87_zps3e3ccd00.jpg

När det gäller bestick har jag från Georg Jensen, de har många snygga!

Vi har vin- och vattenglas Iittala Essence. De är lite annorlunda så till vida att de är lite kantiga i formen, men jag tycker de är snygga. Vill man istället ha klassiska runda glas finns det massor, se t.ex. Royaldesign. Whiskyglasen vi har är "Glencairnglas", speciella för att framhöva doft och smak.

Det finns många snygga bestickserier men mina favoriter är Iittala Artik, Hackman Lion, Gense Focus och Iittala Piano. Vi kommer förmodligen köpa Artik när vi byter ut nuvarande bestick.

Jag såg tumblerglasen i den här hegens SvD Magasin och gillade dem, men vinglasen var ju snäppet snyggare! :) Kanske skulle spana in dem irl.

Åh, de var fina! Synd att jag redan köpt på mig nya glas... Men å andra sidan är jag väldigt nöjd med de jag köpte också (Villeroy & Bochs Maxima).

I övrigt har jag typ ett helt nytt vardagsrum (bara soffan som är kvar av de gamla möblerna, och skrivsbordsstolen som får vara kvar tills jag hittar nåt bättre). Och jag älskar det! :love:
20130813_233947_LLS.jpg

20130813_233933_LLS.jpg

20130813_233905_LLS.jpg

Det finns H&M Home-butiker på ett fåtal orter i Sverige. Hemprodukterna säljs inte i klädaffärerna.

KL

Någon som kommer hänga på låset när Habitat Sverige-öppnar imorgon?
Jag har tyvärr inte möjlighet att åka dit förrän tidigast sista helgen i augusti, är sugen på att kolla in utbudet även om vi inte köper så mycket inredning just nu.

Ah, då får jag nog ta å beställa online. Vart sugen på tvättsäcken dom har. Är less på att antingen skyffla över tvätten ner i en ikea kasse å ikea kassen är inte stabil nog att hålla någon form av sig själv så då måste jag hela tiden öppna den. Säck verkar bra då kan jag höja upp kanterna eftersom den fylls upp.

Vad tycker du om ittala? Deras vinglas tycker jag är underbara! Enkla och stilrena.

Vad tycker du om ittala? Deras vinglas tycker jag är underbara! Enkla och stilrena.

Jag tycker typ allt är fint :p

Jag skulle vilja ha vinglas, champagneglas, ölglas och whiskeyglas helst i samma serie.

Iaf vin, champagne och ölglas i samma serie och åtminstone hitta några vattenglas som passar fint till ihop...

Finns det?

Orrefors Intermezzo kanske? "Blå droppen", du vet (och finns också med vit droppe). Finns i alla efterfrågade typer av glas och reas ofta. Andra förslag är Orrefors Merlot, Kosta Boda Line, Rosendahl Grand Cru och Holmegaard Cabernet. Orrefors Difference är riktigt fina och utformade för att framhäva respektive drycks arom och smak, men de är också rejält dyra.

Som sagt en tvättsäck från HM home. Bara hoppas den fungerar lika bra som jag vill att den ska fungera när jag ska kånka ner tvätten i tvättstugan :)

*knapplån*

En bild på vår nya micro och nya ugnen samt det smarta skafferiet! :)

kok020_520e11c8e087c356de92d480.jpg

(köket är inte helt färdigt än, det ska upp en lucka i hålet ovanför micron till exempel :) ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka