SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

KL

Jag "förstörde" teakbyrån vi köpte på auktion med lite vit färg. Det bar mig lite emot, men jag och sambon var överens när vi köpte den, dock trodde jag att den var mer skadad än vad den faktiskt var. Men för att knyta samman med de andra möblerna så blev det helt okej och jag är framförallt kär i de svarta detaljerna (som jag fick måla om med matt svart färg) och mässingsdetaljerna. Dessutom fick vi upp TVn på väggen med ställbart stativ!

8A3548F5-3D36-4A1A-B519-4FEE4152C768-23315-00002B98EB30F84F_zps14cd56b0.jpg

Lite mörk bild tyvärr. Ska bara fixa nån sladdlösning till sladdarna så golvet blir fritt.

Jag börjar komma över sorgen av resten av teaken;) framförallt efter de 5 lagren vit färg som tvunget fick appliceras, teak är ett smärre helsike att måla!

Tack för berömmet:)

Här har det blivit lite smått och gott-shoppat. :) Sprang på handgjorda naturliga tvålar och var då helt klart tvungen att införskaffa sorterna Örter & kärlek, Jordgubbsdrömmar samt Trädgårdsskrubb. Luktar mums!
Holken är en insektsholk som ska få takpapp och spikas till lite innan den åker upp. Har velat ha en sån länge och kunde inte stå emot när jag såg den idag. :D

Honung från Lönnberga gård med propolis, eukalyptus & mentol (mot förkylningar) samt en oerhört söt liten handkarvad stjärtmes i trä!
IMG_6958_zps4c12716d.jpg

Idag blev det dessutom 4 hinkar rödfärg, penslar och plasthandskar... Har nämligen gått och blivit med torp. :D

Ursäkta frågan, men vad är meningen med en insektsholk? :o Jag trodde man ville ha bort krypen, inte ordna med bostad åt dem? :D

Och grattis till torpet! :banana:

Jo, jag älskar insekter! De är viktiga pollinerare, de är föda åt fåglar, de är både skadegörare och nyttoinsekter.

Att ha insektsholk är ett sätt att hjälpa dem övervintra. :) Mitt mål är att skapa en fjärilsträdgård, och därmed även gynna t.ex. bin och humlor och andra insekter. Holken kan man förvara frostfritt över vintern som en hjälp mot stränga vintrar, och är något som jag inte provat men vill ge en chans. :)

Och tack. :D

Åååh, jag har också funderat på holk.
Sen kom jag på att det mest är humlor och vildbin jag vill hjälpa, så jag tänker plantera blommor som de gillar i stället :angel:

Underbart! Dock finns det speciella holkar för solitärbin... om du vill ha en holk ändå. ;) De kryper in i de där avskurna bamburören som finns i min multiholk också. Och jag vet hur man gör ett humlehus också... :angel:

Är själv för tillfället rätt insnöad på 1) bra insektsblommor och 2) vattenväxter. :D

Senast ändrad:

KL

Igår så kom min efterlängtade Tekanna med värmare. Har beställt ur serien Blå Herrgård från Fyrklövern. Är helt kär i det serviset och nu har jag alltså kompletterat tekopparna med en vacker kanna och värmare :D

/Lizzie

*knapplån*

Till huset har vi köpt lite svart målarfärg. Idag gick vi lite med tänket "outside the box". :D

rumtre011_5214e2719606ee112517ad25.jpg

*kl*

Jag är på jakt efter en vägglampa/sänglampa till dotterns rum. Den ska vara dimbar och sådär flexibel i armen så att man kan böja den lite som man vill, färg är inte så känsligt.... är det någon här som sett något lämpligt? :)

Det här är för övrigt mitt senaste köp till hemmet :D
col8_green-tail_sofie-brsting_sofie-brsting.jpg

*kl*

Jag har köpt en lampskärm, i papper:

1lampa.JPG

Måste skaffa en lång textilsladd till upphänget, ca 5 m, så kan den hängas upp också. Det ska bli fint att få en riktig lampa i vardagsrummet och inte bara en naken glödlampa som vi haft i snart 1½ år.

Idag blev det lite shopping igen :)

Kom hem med 4 st Ittala Marc Newson glas
Topp.jpg

Två blanka vita kaffekoppar från Höganäs
01.jpg

Två rosa tallrikar från Höganäs
257661.jpg

Två rosa djupa tallrikar från Höganäs
257662.jpg

En rosa 1½ liters skål från Höganäs
257607.jpg

Åh! Älskar allt! :love:

Idag köpte vi lite svarta eluttag och lysknappar till köket. Båda är svarta, även om den ena ser grå ut.

pic_52205d94e087c309b675cdd4.jpg

:)

Ja jag bara älskar glasen jag också! Sköna att hålla i handen och goda att dricka ur :love:

Dessutom till fyndpriset av 49:- styck :D
Ångrar rejält att jag inte köpte flera. Överväger att åka tillbaka i helgen och köpa 8 st till :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar

Tillbaka