SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag tycker inte heller om de gula >_< Hade gult i lägenheten och målade om så.. Men vad kan man ha till den där fondväggen?
Du får jättegärna fota!
Jag är itne mycket för lampor utan hellre ljus ;)

Vitt är ett måste på köksluckor och i köket överhuvudtaget tycker jag. Vill ni ha annan färg för att dölja smuts?! Städa mer ;)

Nej, men dom blir lätt missfärgade och fula.
Tycker inte om vitt i kök. Dessutom med häst och hund så är de opraktiskt.
F.ö en onödig kommentar tycker jag, du vet inte hur mycket/litet vi städar eller varför vi vill ha annan färg.

Hade jag fått välja hade jag ersatt både den gula tapeten och fondväggen med något ur Boråstapeters kollektion "Wallpapers by Scandinavian designers". Allra helst Ypsilon. Eller något från Lace- eller Hanna Werning-kollektionerna. Men det finns ju massor med snygga tapeter.

Den från swedish designers tror jag det är 25% på i tidningen retro. Till typ början av april. :)

Jag har aldrig målat på tapet, men det ska vara väldigt enkelt så länge tapeterna sitter som de ska. :)

Matmissbrukaren, shoppade du något mer roligt på Gekås? :D
Jag ska dit om någon månad! :)

Jag tänker lite såhär nu när jag kollar på dina bilder på köket:
Matbordet är lite malplacerat, det står bra där det står, men det passar inte till köket ser det ut som, är bordet högre än fönsterbrädan?
Gardinerna ser ut att vara lite omatchande de också, men ljuset är ju lite speciellt så svårt att se.
Som sagt, gör dig av med den gula färgen så får köket ett rejält lyft tror jag!
Skåpluckorna kan du ju byta ut, men om ni prioriterar annat just nu så kan du ju enkelt bara byta alla handtag, sätta upp kakeldekor och måla den träfärgade listen och bänkskivorna i en annan färg, så allt ser lite mer enhetligt ut! :)

Var på IKEA igår och petade lite på handtagen "TYDA" som var fina, kanske passar? :)
Annars har de ju massor att välja på till bra priser!

Ja, matbordet är högre än fönsterbrädan. Gardinerna är sådana "i brist på annat". Som sagt, flyttade från en etta där jag hade vanliga panelgardiner, dels är dom för smala och dels för korta för dessa fönster :D
Men jag är så tänd på idén med att måla så jag ska försöka övertala sambon att dra igång redan idag ;) Jag vill måla listerna vita, sätta in en marmorskiva i gråmelerat och så blir det en ljusgrå på väggarna.
Marmorskivan får dock vänta tills jag hittar en men hoppas kunna sätta igång med målning redan idag.

haha, vad komiskt. jag är på väg dit nu :D

Något speciellt du vill veta?

Haha! Inget som jag kommer på sådär på rak arm. Kolla efter massa snygga saker. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar

Tillbaka