SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jajjemän! :love:

Tack och tack! Den är snyggare i verkligheten och det stämmer att det är en lite skissad känsla :). Nu återstår att hitta en matchande färg till resten av väggarna...

*kl*

Vi har äntligen beställt en ny soffa! Det var verkligen på tiden. Efter säkert hundratals provsittningar sedan månader tillbaka föll valet på den här:

Elton_Visby.jpg

Vi hade först förälskat oss i en härligt lila sak, men så valde vi den här istället. Vi har redan bestämt oss för att skaffa färgglada (bland annat lila :D) kuddar och filtar att ha i den. Åh vad jag längtar tills den ska levereras! :bump: No more titta på tv sittande på pinnstol!

Vilken snygging! :love:

Jag är själv på soffjakt. Problemen är många. :p

-Pytteliten lägenhet = pytteliten soffa
-Pytteliten budget...
-Vill gärna ha bäddsoffa, men bäddsoffor är antingen över budget, fula, eller obekväma
-Önskar mig en divan (inser att det inte lär hända pga punkt nr 1)
-Vill ha en SKÖN soffa

:grin:

Mirre: Tack! Lovar att visa bilder sedan :).

Leta på blocket! Där ger folk bort pyttesmå soffor om man är snabb när de ska flytta och vill bli av med grejer. Ofta basic Ikea men å andra sidan så kan ju det vara en bra början medan man tjänar pengar för att köpa en soffa man verkligen vill ha. Det tenderar ju att bli dyrt när man flyttar eftersom allt ska köpas på en gång.

+ Mirre: Tack! :D Jag är faktiskt mycket mer nöjd nu när jag tittar på bilder av den än jag var när vi bestämde oss i affären. Troligtvis för att den i affären var i en tråkig svart färg. Den ljusgrå är mycket finare.

Din tapet såg jättefin ut! Var har du hittat den? :)

-Pytteliten budget...
-Vill gärna ha bäddsoffa, men bäddsoffor är antingen över budget, fula, eller obekväma
-Vill ha en SKÖN soffa

Hmm, förstår ditt problem. Vi hade funderingar på att åka till Mio och spana in den här soffan:

stys-_2604_27758.png
.

Den är 233 cm bred. Dock vet jag inte hur bekväm den är eftersom vi åkte till den andra möbelbutiken först och förälskade oss i Elton. ;) Men vi provade lite bäddsoffor innan vi bestämde oss och problemet är ju att de sällan är lika bekväma som en vanlig soffa.

Leta på Blocket! Tycker absolut du ska ha en bäddsoffa med divan. Fördelar: Folk kan sova över, och i divandelen går det ner grymt mycket förvaring (kuddar, täcken, filtar etc) vilket är praktiskt i en etta :)

Åh vilken snygg soffa :love: Vi ska också skaffa ny soffa och det är precis den modellen vi är ute efter. När det är två divaner, eller vad det kallas :)

-Pytteliten budget...
-Vill ha en SKÖN soffa

Mirre: Tack! Lovar att visa bilder sedan :).
Vad räknas som pytteliten soffa?
Ikeas Månstad har schäslong och utdragbar bädd-del, förvaring i schäslongen och kostar under 4000:-. Dessutom tycker jag att man rätt ofta ser den på begagnatmarknaden.

Vi har en sådan i dagsläget och även om vi är lite trötta på den och ska byta ut den inom kort (köpt begagnad för 1000:-, ganska medfaren och en nackdel är att klädseln inte går att ta bort och tvätta) så har den varit perfekt både i sambons tidigare studentrum och i nuvarande lägenheten eftersom den var är kompakt men rymmer mycket, både sovande och prylar :)

lånar egen knapp

Idag kom min och sambons nya Rosendalsäng! Som jag har längtat, senaste månaden (efter att vi köpte den) har varit nästan outhärdliga när man vet att den smala och alldeles för mjuka 120-sängen vi delat på snart skulle bytas ut :D

Funderar på om jag ska ta hotet om snöstorm på allvar och gå och lägga mig redan nu :angel:

*kl*

Vi köpte nyligen hus så i princip all inredning är ny.. Vi har dock inte gjort något åt tapeter el. dyl.
Takhöjden är enorm! Och det blev lite skillnad efter att ha bott i en etta. Planlösningen är galet opraktisk och konstig men inget vi kan göra något åt de närmaste två åren. Prio ett är fasaden.

Jag vill gärna byta skåpluckor i köket, vitt är en så fruktansvärt opraktisk färg.
Tips?

DSC_0399_zpsa8266604.jpg

DSC_0400_zps26f9c02a.jpg

DSC_0401_zps649f6261.jpg

DSC_0402_zpsca679625.jpg

DSC_0403_zps4e863457.jpg

Gärna tips på fina gardiner också, det är ett brett fönster.
Väggarna är varmgula förutom den svartgrå fondväggen

Vardagsrummet

DSC_0410_zpsc12949fc.jpg

DSC_0411_zps6b2d991a.jpg

Dörren går till ett kontor

DSC_0412_zps8e4f76bc.jpg

Den dörren ska byggas igen

DSC_0413_zps789604c8.jpg

Under tavlan vill jag ha ett vitrinskåp

DSC_0414_zpscf18204c.jpg

Och tips på gardiner till dessa fönster.
Nu hänger där ett par mörkt plommonfärgade tunga öljettgardiner.
Vill ha lite somrigare gardiner, lite lättare.

Och slutligen hallen

DSC_0407_zpse9c97e37.jpg

Dörren till vänster är till sambons spelrum, nästa dörr är en garderob. Rakt fram är v-rum och bakom den dörren finns en garderob till och sedan vårat sovrum

Det första man ser då man kommer in och så toaletten till höger

DSC_0406_zps8bcf3306.jpg

Toalettdörren, ytterdörren och nyckelhängaren + hund :D
DSC_0405_zpse82cd86e.jpg

Från v-rummet
DSC_0404_zpsd93ae9ee.jpg

Vad fint ni har det :)
Vi har också vita skåpluckor i köket, det är otroligt opraktiskt.
De blir smutsiga för ingenting verkligen. Blir jättefint när katten hoppar upp på bänken med leriga tassar :p

Tack :) Lite ordning börjar jag få. Men jag vill ha mera vårigt nu, ljusare ljuslyktor, ljusa bordslöpare, ljusare gardiner. På vintern känns de mysigt med rött och svart/mörkbrun
men för att de ska kännas sommar vill jag nu ha ljusare detaljer som kontrast mot våra mörka möbler.

Ja, köket är ett gissel. Jag tänker typ.. Antracitgrå, men frågan är hur det ser ut mot den gula väggen och fondväggen. OM köket blir för mörkt.

Vi har grått högblankt kök från Kvik, kan fota det om du vill se? :)
Mörkt är det inte. Finns inget som heter mörkt, dålig belysning är det. ;)
Den gula väggen passar inte alls tycker jag, inte ens nu så den tycker jag du ska ändra. Fondväggen är fin!

*knapplån*

Idag köpte jag ÄNNU en lampa! Haha! :D
f20c5eaa923111e2820422000a1f97b5_7.jpg

Den till vänster där. :love: :D :bump:

TV bänken den står på och soffbordet bakom ska vi förmodligen köpa.
Sambon tyckte ljusstakarna som står till höger på TV bänken var fina så det får nog bli några sånna också! ^^

Vad fint ni har det!

Har du tittat på Jotex? Där finns en hel uppsjö av gardiner och andra textiler. Hur breda är dina fönster i vardagsrummet? Tänkte om dom är i sådan storlek att du kan använda panelgardiner. :)

Tack :)
Där sa du nått, har kollat ikea, lagerhaus, hm, bonprix, ellos, men inte jotex :D Tack.
Jadu.. i vardagsrummet är dom 116 breda i innerkant och köket 167 brett :p och typ 230 höga

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka