SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Nu har jag aldrig beställt från Jotex, men ganska ofta från Ellos och fakturan kommer i ett separat brev sen.

Och det verkar som de hör ihop på något sett så jag får väl ge mig till tåls och vänta på fakturan:)

Ja, man får ju upp Jotex grejer om man går in på Ellos sida, så det är nog typ samma.

*kl

kök före:
IMG_5638.jpg

kök efter:
IMG_6392_zps6851bd63.jpg

vardagsrum före:
IMG_5646.jpg

IMG_5653.jpg

vardagsrum efter:
IMG_6385_zps231fab56.jpg

IMG_6386_zps359d4c11.jpg

IMG_6387_zps5d075f7e.jpg

ny byrå i hallen:
IMG_6388_zpsfc854fcb.jpg

tulpaner. Färska blommor ska tydligen göra en glad.
IMG_6371_zps2586568c.jpg

kissen och vovvens matbehållare
IMG_6389_zpsad7fd897.jpg

Jättefint, det ser öppnare ut tycker jag! Var har du köpt fodralen till de gröna mönstrade kuddarna, de var to die for :)

jag tycker nog det också!
Jag köpte dem på HM för hela 25 kr styck, slut nu tyvärr:(

Vilken skillnad!! Gardiner gör så otroligt mycket! Och den blåa puffen var jättefin:love:

*kl*

Jag har köpt en (till) plansch:

16038960-origpic-4e68d6.jpg

Det finns ingen hejd på mig. Snart köpstopp :D

Åh, det är "synd" att vi har så mycket fönster i huset, och så få väggar att faktiskt sätta planscher, fotografier och annat på.

Jag sitter och kikar på golv, ruggigt så svårt det är att bestämma sig!

*knapplån*

Jag tänker bomba vårt hus med diverse fina krukor med blommor utomhus sen när vi flyttar in. Ni vet en eller flera krukor utanför ytterdörren och så några på baksidan av huset.
Men vad har man för krukor utomhus? Stora och vädertåliga... Zinkbaljor har jag sett att många använder sig av, hittar man bara sånna på loppisar numer? :)

Du kan ha vilka krukor som helst, bara de är glaserade om det är keramik på vintern. Betong går inte heller vintertid.

Men zinkbaljor går att hitta lite överallt:) Trädgårdsaffärer brukar ha lite allt möjligt.

Får ta en sväng till blomsteraffärerna helt enkelt. :)
Det får bli i samband med min årliga jakt på ljuslila penseér. ;)

Jag älskar dom där stora krukorna med massa små "balkonger" som växer ut från dom. Tror jysk sålde sådana förra året.

golv är sjukt svårt att bestämma! Är mitt uppe i det själv.

Det enda vi vet är att det blir laminat i hall och kök för där slits det mest och blir mest smutsigt.
Vilken färg det blir har vi ingen aning om. Kommer ta hem miljontals prover innan vi bestämmer oss.

I vilka rum ska ni sätta in i?

Vad mysigt det nya vardagsrummet blev!
Håller med om den blåa puffen. Den gör mycket i rummet.

Hall nere och uppe, nu. Men jag vill eg att samma golv ska funka i vardagsrummet nere ocksp...

Man vill ju att det ska flyta ihop på ett snyggt sätt.

Här blir det äkta trägolv i alla sovrummen och i samma färg för att hålla ihop det lite. Sen ljusare i vardagsrummet för dom andra blir mörka, och så laminat i hall och kök som ska funka med resten av färgerna. Lär inte bli lätt!

Vad har ni för färger nu?

Ja nu blev det lite vårigare! Puffen är perfekt, både den och gardinerna är sådär milt ljusturkosa som jag ville ha det. Ibland är det skönt med en makeover.

Vi har inget golv i dagsläget, i vardagsrummet och sovrummet uppe är det originalplankgolv, ich i köket ska det bli gulrutigt golv. Så det är bara hallarna + vardagsrummet/sovrummet nere som behöver nytt.

Vad har ni/blir det för färg på väggarna och övrig inredning? Jag tycker det är jättesnyggt med ljusa (vitlaserade) parkettgolv. Själva har vi lagt mörkbruna parkettgolv i vår lägenhet och mörkgrå klinker i hallen (hade inte funkat med parkett där). Väggarna är (fegt) stockholmsvita i alla rum utom hallen som är vit-grå-blå-rutig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka