SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Det är snart ny månad! Då kan du ju shoppa mer;)
Blev ingen lampaffär ddå det var knöckat med folk på området (vårvisning) så får ta det till veckan:)

*kl*

Åh... Vi var äntligen och beställde golv idag, ett laminatgolv till hallen, i träimitation, men med en liten röd ton. Det passar ju inte alls till tapeten jag hade tänkt ut, sedan månader tillbaka.... Så nu behöver jag lite tips och ideer.

Tapeten jag tänkt ut var denna:

http://www.ellos.se/ferm-living/fer...13wxwZ1z141ll&rcnt=100&Ns=RankValue3|1&Nao=55

men den kändes inte rätt mot golvet, till min stora sorg.

Funderar därför på tapeten ifrån midbec, orla kiely 110417 istället, men tar gärna lite tips och råd!

Hur menar du med röd ton? Vi har just den tapeten i hallen. Vår ytterdörr är teakimitation, så ganska rödbrun, och det passar faktiskt jättebra med tapeten. Mot vardagsrummet har vi glasdörrar i gabon (det träslag som nästan alla innerdörrar från 50-talet är i, som ofta förväxlas med teak). Tycker tapeten funkar väldigt bra även mot de dörrarna. Det är framför allt det ljusblågrå som samspelar med det röda upplever jag.

BCMaO-eCIAAtduo.jpg

Testar om det funkar med bild. Vi har ett mörkgrått klinkergolv, 30*30. Tapeten blev ett jättelyft för vår hall, den blev plötsligt mycket större :laugh:

Den är verkligen skitsnygg den där tapeten!

Nackdelen är att vårat golv inte är sådär blankt/lackat, isf hade det gått fint, men det såg lite knäppt ut när vi höll golvet och tapeten mot varandra på färgbutiken. Och då ville både jag och maken verkligen ha tapeten, så det var nästan med tårar i ögonen vi konstaterade att det blev inte lika bra som vi tänkt oss...

Vi är dock lite inne på att kanske sätta den i vårat sovrum istället, och anpassa golvet där till att betsa det grått... Bara för att vi så gärna vill ha tapeten någonstans.

Jag var på gekås idag, och det är billigt! Ljusstakar typ 10-79 kr, taklampor 299-500, bäddset typ 100 kr/set, starlites (yankee candlekopior) 50 kr/stor burk, tavlor 30-199 kr, ramar 20-100 kr, mattor 39-400... det går att fynda rejält!

Några nya prylar i mitt hem

IMG_6955_zps23e30b29.jpg

Ljuslyktor gekås, omgjorda till vaser.

IMG_6918_zpscc0abc12.jpg

Lampskärm

IMG_6915_zps9b7c1e75.jpg

Stor tavla från presentshopen, som inte fått någon plats änfast det var nästan två månader sedan jag köpte den.

IMG_6913_zpsec835341.jpg

Sofföverdrag från Ellos, för att skydda från smutsiga hundtassar.

IMG_6914_zpsb934d62c.jpg

Påslakanset Ikea

IMG_6912_zps6601d056.jpg

Stora doftljus Gekås

IMG_6911_zps6ceb56db.jpg

En cementängel gekås

IMG_6910_zpsc0134739.jpg

Kakfat som smyckesförvaring, gekås

Senast ändrad:

*kl

Inga bilder än men jag har köpt nya gardiner till köket (aroma multi), sovrummet och "gången" (ejder petrol) från Jotex. Matchande grillvante etc till köket också.

Min senaste shopping är kökslampan, som ser ut att hänga snett, men det är faktiskt bara vinkeln ;)

JwCIyMhNqOCon6-OGh5u7-q07QPmmJO4KVnmxHn5DZI_zpse3d9feda.jpg

Ja, också golvet då, till hallen...

*kl*

Den här fina plåtburken kunde jag inte motstå, så nu förgyller den min lilla toalett.;)

DSC_0029.jpg

Visst har du en Ektorp 3-sits? Vilket sofföverdrag är det du införskaffat? Jag tänkte köpa ett men tycker det är så svårt med att försöka lista ut storlekarna :) Ditt var väldigt snyggt!

kl

Jag fick i helgen äntligen upp min stringhylla. Dock föll lite planen på att ha den full med böcker, då den högra sidan av (betong)väggen var mycket porösare än den vänstra. Trots plugg vågar jag nog inte ha för tunga saker i den nu. Detta fyllde jag den med lite spontant, någon som har några roliga idéer på annat än böcker jag kan ha i? (Trollhassel på vänstra gaveln)

104nq84.jpg

I know, love it! Hjälp mig nu med vad jag ska ha i den ;) Har inte så mycket "krimskrams" men vill egentligen inte ha champagnekupor i den heller som nu (provade mig fram lite med olika saker).

Det enda jag tycker är klockrent i den nu är Don Pedro-bryggaren högst upp. Den är också från 50-talet (och får inte plats i köket, plus att den gärna får vara ur vägen då den är ganska ömtålig).

Kanske några fina koppar som komplement till tekannan? En fin burk med polkagrisar eller något annat fint. Fina plåtburkar. Kopparformar. Går ju att ha allt fint i :love:

Det enda jag tycker är klockrent i den nu är Don Pedro-bryggaren högst upp. Den är också från 50-talet (och får inte plats i köket, plus att den gärna får vara ur vägen då den är ganska ömtålig).

Jag glömmer aldrig min första Don Pedro Upplevelse som skedde för ungefär tio år sedan. Var med sambon och leverade en åkgräsklippare och kunden ville minsann bjuda på kaffe. Kaffet kokades i något jag aldrig sett förut...Obildad som jag var berättade sambon efter att det var en Don Pedro...;)

Haha vilken charmig historia :D Min används 3-4 ggr per år bara men det är himla roligt att brygga i den, det är underhållning bara i sig. Fick min av min farfar :)

Kl

Trots att det inte blivit vår än, har det dykt upp lite vårnytt hos mig.

pic_5153e25ae087c35ddb460116.jpg

En blomaffär som ska stänga sålde vasen med 70% rea. :)

pic_5153e241e087c35dce91f562.jpg

pic_5153e23dddf2b35c4575b6fe.jpg

Var tvungen att hitta något att använda en Wrapp-gåva på. :)

pic_5153e248ddf2b35c6bc389df.jpg

Kanske inte hör hit egentligen, men gillade den här kokboken! Både för att det är trevliga recept och för att allt är anpassat till just en person.

Ja det har jag! Jag köpte mitt på ellos, och det heter bara "sofföverdrag 3-sits" tror jag. Finns nog bara en variant med knytband. Den passar jättebra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar

Tillbaka