SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

bordis.jpg

Shoppat bord på blocket. Hämtar det nästa vecka! Ska bara klä om stolarna i något lite gräddigare vitt tyg så är jag jääättenöjd :love: Precis vad jag letat efter!

Fina möbler :)

KL

Blev lite shopping med sambon idag..

Kom hem med fyra nya tekoppar från Höganäs

Tevit.jpg

En burk med lock också från Höganäs

h%C3%B6gan%C3%A4sburk.JPG

Samt 2 nya kuddar till soffan från Gripsholm :)

Så nu ska jag önska mig fler tekoppar och lite annat porslin i samma serie i julklapp :)

Senast ändrad:

*kl*

Jag har köpt mig en studiehörna. :D Datorn fanns sedan innan, allt annat inhandlades och monterades idag.

665380_169690946505927_1445103634_o.jpg

Skall också köpa mig en studiehörna snart, närmare bestämt nästa helg..nu blev jag nästan sugen på att köra färg på bordsskivan ändå, jag hade tänkt ta svartbrun.. Såg riktigt klatschigt ut!!
Nu längtar jag, ska bli såå skönt att slippa sno sambons eller sitta i soffan. Eller ja, min laptop brann upp typ i veckan så nu kan jag inte sitta i soffan ens :p :(

Kom hem med fyra nya tekoppar från Höganäs

Åh! Jag är inne på att köpa Höganäs tekanna som är i samma serie som kopparna du köpt. MEN jag vet inte om jag ska ha den blanka eller matta vita... Eller den rosa. :p
Hittade dessutom en tekanna på Bruka Design igår som var suuuuperfin och till halva priset mot vad Höganäs kannan kostar...

Åh! Jag är inne på att köpa Höganäs tekanna som är i samma serie som kopparna du köpt. MEN jag vet inte om jag ska ha den blanka eller matta vita... Eller den rosa. :p
Hittade dessutom en tekanna på Bruka Design igår som var suuuuperfin och till halva priset mot vad Höganäs kannan kostar...

Ja alltså tekannan står högt upp på julklappslistan :p

Haha jag hade också beslutsångest just mellan den blanka vita, matta vita och den rosa.
Men efter att ha sett den rosa i "vanligt hemmaljus" hos en bekant så dissade jag den. Den såg typ gris-aprikos-rosa ut då :crazy: :eek:

Jag valde den blanka för att den ser lite mer modern ut och sen inbillar jag mig att det kanske är lättare att diska bort missfärgningar från teet i den blanka än i den matta :p

Åhh den tekannan från Bruka är ju underbar :love:
Älskar deras tekoppar också...
Kanske blir tvungen att köpa den serien också?

Så tänker jag också, att den blanka är bättre än den matta och den rosa tänker jag inte fungerar "för alltid". ;)

Jag älskar Bruka mer än Höganäs, så risken (chansen?) är nog större att jag köper allt från Bruka istället. ;)

*kl*

Har varit igång och shoppat igen.. Va på en helt underbar auktion i helgen (kvalitetsauktion med över 1000(!!) utrop) Tack och lov hade de inte annonserat auktionen med kataloger, då hade det inte gått att köpa en enda pryl till vettigt pris.

Detta kom jag hem med:

Fräck gammal taklampa:
230042_10200124151612202_837213056_n.jpg

Golkandelaber:
575190_10200124151692204_1559367962_n.jpg

Gallerimatta till köket:
559062_10200124151852208_272572692_n.jpg

Nöjd och fattig.. Nu längtar jag till nästa år när köket ifrån 50talet ska rivas ut och ersättas med ett lantligt kök och härligt tegelgolv:love:

/LL

"När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där."

IMG_4538.jpg

Såhär menar du? :D

Hoppas du har kvar tv-bänken, det fungerar ypperligt måste jag säga!
Alla skohyllor är ju pyttesmå eller jättefula^^

KL

Idag beställde jag en sängkappa och en gullig pall:

84-3924bs_copy_50aa9ccee087c36e0e0f3f7b.jpg

Och det senaste jag köpte var sovrumsgolv. Naturoljad valnöt :love:

golvigt_50a915cb9606ee20f3eabe4e.jpg

Det är från Ikea, men det finns tyvärr inte kvar i sortimentet :( hittade det på blocket!

IMG_4538.jpg

Såhär menar du? :D

Hoppas du har kvar tv-bänken, det fungerar ypperligt måste jag säga!
Alla skohyllor är ju pyttesmå eller jättefula^^
:love: Precis så! :D

Jag har helt glömt bort att kolla efter bänken! Om den finns kvar står den väldigt dumt till så vi får se när jag tar tag i det.

Vad synd hade passat bra i mitt lilla kök.

Idag fyndade jag en svart liten 2 sitsig divansoffa med flyttbar divan. Är supernöjd med mitt 2500kr fynd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka