SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag köpte ett nyss från Åhlens, 34cm i diameter och känns bra med tex skyddstassar under för att inte skada bordet.

http://www.ahlens.se/inredning/dekorera/ljuslyktor-ljus/ljusfat-hamrad.html
catalogueImage

Lånar egen knapp med en efterlysning!

Fina ljusfat - var hittar man dem? Jag tänker mig ett lite större (ca 30 cm i diameter) för en kombination av ett par ljusstakar eller blockljus. Gärna silver eller möjligtvis zink. Jag har tittat på Indiska och de har några i järn som på bild är ungefär vad jag tänkt mig men i verkligheten kändes väldigt billiga. Jag kanske ska gå för ett stort porslins- eller glasfat istället?

Ett tips är att kolla växtvaruhus/blomsteraffärer. Jag har ett i zink som är från blomsteraffärer egentligen, men som jag använder till ett stort treveksljus, passar väldigt bra även till flera blockljus. De brukar ha i olika storlekar.

*kl*

Jag har precis beställt ett nytt duschdraperi. Det var inte det lättaste att hitta något jag gillade men detta tror jag kommer passa in i vår retrostil:

VA1201753_2.jpg

(Illums Bolighus, för de som har tur att ha en i närheten, har ett fantastiskt sortiment av julpynt)
Oturen menar du! Jag gick in i den på Hamngatan efter att ha sett dina söta ljusstakar och herregud vilka fina saker det fanns! Jag blev väldigt förtjust i en vas och när det visade sig att den kostade närmare 700 kr blev jag inte helt avskräckt utan tänkte att det nog är värt det. :eek: Vad är det för förförisk pengaslukande affär du har lurat in mig i? Med charmigt dansktalande butiksbeträden dessutom. :cool:

Tell me about it, hela butiken väcker habegär! :p

Lika länge som jag trånat efter smågranarna har jag också trånat efter Areawares "animal boxes" (säljs också på Illums). Men jag kan (fortfarande) inte motivera ett inköp.

wooden-animal-boxes-by-karl-zahn-1.jpg

Nån gång kanske...

Jättefina! :love:

Har blivit lite nytt till jul här.
Dessa som kommer pryda sin plats i vardagsrummet
85-2317.jpg

Köket
85-2350.jpg

Matrummet
85-2352.jpg

Söta! Jag såg en prydnadsuggla gjord av trä i tre olika storlekar som jag blev lite förtjust i.

kl

Jag hittade äntligen de stora 1-meters-julstjärnorna jag letade efter! Eller så nära som i vilket fall, finns tydlingen inga helt utan "hål" i. Här sitter de lite olika högt, har lyckats justera det nu..

34qr9ug.jpg

Senast ändrad:

KL

Jag har inte köpt, men har velat ha denna ett bra tag och snart blir det kanske så också =D Dessutom på rea nu, yay!:

lampan.jpg

//r

Jag måste shoppa färg senast imorgon men vet fortfarande inte vilken färg jag vill att hallen ska ha! Varm röd ton (rödorange typ) eller typ turkos/petrolblå/någonting eller en varm ljus grön ton... What to do?! :D

KL

Jag har köpt kuddar på sistone.
Den randiga förr mig verkligen i smaken är från ÖoB (!), den gröna och svarta (som matchar väggen så himla bra :angel:) är från IKEAs FJÄLLTÅG.

stripes_50c72186ddf2b30f240015b6.jpg

Och så har jag köpt golv till hallen och "salongen":

golvet_50c71e93e087c32bbca3f4da.jpg

Och ett helt jäkla badrum:

dsc_0059_50c71c0ee087c32ba110caeb.jpg

dsc_0064_50c71c109606ee3dba84551e.jpg

dsc_0065_50c71c16ddf2b30f290016d7.jpg

*kl*

Någon som vet var man kan köpa fina men inte alltför dyra salt-och pepparkvarnar? Har kikat på Åhlens och Verner&verner men dom har bara svindyra från Zassenhaus, över 700kr styck tycker jag inte att dom är värda! Dom ska vara 25-30cm höga och svart/vita. Någon som har nåt tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka