SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Appropå mattor har jag spanat på denna i snart ett halvår men jag har hela tiden prioriterat annat. När jag får mitt brf-arvode tänker jag slå till.

ikea-stockholm-triangel-matta-kort-lugg__0110985_PE261613_S4.JPG

Röllakanmattor :love: Har en stooor hemma, blockfärgad i mjuka fina naturfärger. 100% ull och den är så mjuk att man helst vill vara barfota på den! Vet dock inte på rak arm var man hittar dem..

Egentligen behöver vi nog 2, men prioriterat är under/framför soffan. Nu har jag en linnerya, som förvisso är otroligt bra, men vit, så hundarna smutsar ner den ganska fort.

Jag gillar mattor, jag gillar att de dämpar ljud, men de får inte fara omkring och vara sladdriga, det funkar inte heller med hundarna. Tyvärr är min sambo rädd för färg, så någon grå/brun/beige nyans är tyvärr det bästa...

Jag förstår. Då skulle jag rekommendera Mios matta Bombay istället, men det kanske är den ni tittat på?

*kl

Jag är nyinflyttad i en mysig tvåa och i princip allt utom sängen, en klädställning, vardagsrumsmattan och en pinnstol är nyligen inköpt. Så det blir ganska många bilder:)

Det är lite personlig prägel som ska till men det får komma lite med tiden. Här trivs jag!

IMG_4705.jpg

Ekbord med 6 stolar, köptes av tidigare hyresgästen

IMG_4703.jpg

tv-bänk från Ikea

IMG_4702.jpg

Hylla Ikea

IMG_4701.jpg

Soffa Ikea, och soffbordet också fast gammalt och köpt på blocket. Matta, "fårskinn" och plädar Rusta, kuddar HM.

IMG_4704.jpg

hylla från Ikea, spegel från ÖB. (lilla spegeln i hallen från ikea)

IMG_4700.jpg

"stickat" påslakan, Primark. Har ett superfint lila i blockdelar därifrån också, favorit!

IMG_4699.jpg

Tavelhylla ikea, tavlor gekås, sängkappa jysk (som jag inte orkat stryka), mattor ÖB. Budget deluxe;).

IMG_4697.jpg

skohylla (egentligen TV-bänk), krokar och små dynor i fuskfårskinn, Ikea

Smart med tv-bänk som skohylla!

Hur bodde du innan? Bytte du upp dig storleksmässigt på lgh? :)

Ja det blev bra! Då har man någonstans att sitta när man knyter skorna också, och katten kan ligga där och mysa:).

Jag hade i princip ingenting med mig, bodde med min pojkvän innan men nu valde vi att bo på olika håll. Innan vi flyttade ihop bodde jag i en etta som min kompis övertog, och i den vevan sålde jag alla mina gamla möbler till henne:p. Lite rörigt men det blev bra till slut!

Det senaste jag klickat hem från Tradera är två antika gnistgaller till kakelugnarna (bara den ena fick jag med på bild) samt en plåt från ca 30-40-tal (gissar jag med tanke på stilen) att ha framför kakelugnen.:)

Plåten är vändbar, så när man ska elda får man vända till en lite mer stryktålig yta i stål och med blå, stiliserade blommor.
DSC_0001.jpg

Detta kom väl till pass nu när jag fått hem två kattungar, men samtidigt vill tända lite ljus utan att riskera varken dem eller huset. Eldar gör jag dock med stängda luckor, för att utnyttja vedens värme till max.:)
DSC_0004.jpg

Senast ändrad:

Kl.

Fick hem röda rosor idag, tänkte byta ut dom rosa runt fönstret mot röda till jul :)

namnlos_50a3ebfc9606ee20ae107e01.png

Tycker också att du har fått det jättefint i din lägenhet.

Diggar katten på bilderna, han verkar väl medveten om var kameran ;). Har själv en vit katt här hemma och de är väldigt lika i sin uppsyn.

Hihi ja han tyckte att jag var väldigt konstig som ställde mig på olika platser och klickade med mobilen:D

Nu måste jag ju slänga in ett citat från Ernst Kirchsteiger: "När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där." Förvisso sover inte din underbart söta katt, men men... :D

Och din idé med skohyllan tänker jag sno rakt av, förutsatt att jag inte lyckades skicka min tevebänk till tippen i somras. Tyvärr gjorde jag nog det. :(

Kl

Vi har köpt en lägenhet minsann! Nu blir det väl en del shopping, men det största problemet är köksförvaring, det finns inget skafferi och vi måste offra ett underskåp för en diskmaskin, det gör att det inte är många skåp kvar.
Så någon typ av skåp/skänk måste köpas in. Med tanke på fönsgerplacering får inte möbeln vara mer än 1 meter bred helst, men gärna djup och rymma MYCKET, definitivt med dörrar. Några tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka