SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*kl*

Jag har beställt tapeter till hallen :)

Remix%20Wallpaper.jpg

Den tapeten har jag också funderat på - jut till hallen :D

Förutom alla verktyg och till exempel murbruk vi har köpt på sistone (kul att visa upp en bild på ett spett liksom :angel:) så har vi även köpt tapet till lilla rummet/gästrummet. Djup rött och stooora pioner:

20401361full_508302b9e087c3229e664440.jpg

Vilken härlig tapet! :love:

Själv slängde jag ut de gamla middagsglasen i helgen och köpte in mig på en ny serie, Orrefors Silvia. (Lagom tills den ska utgå tydligen, suck...)
silvia.jpg

Snygg! :)

Blueberry: Den tapeten var fin!
Visa gärna hur den blev i rummet sedan :)

kl

Behöver tips på var man kan köpa STORA julstjärnor att ha i fönstrena. Ska vara utan "prickar" på (hål liksom i julstjärnan). Gärna 1 meter i diameter eller större!

Lauritz är en av de större auktionssiterna, men på de flesta håll finns även lokala/regionala auktionsverk. :)

Vi har köpt ett badrum :eek:
Bland annat det här:

badrummet_5090ebf79606ee549d5bc214.jpg

Duschväggar: Gustavsberg SQ Skandic
Duschset: Hafa Rain Round
Handfat + kommod: Scanbad Multo Ludo
Blandare: Gustavsberg Nautic
Spegelskåp: Scanbad
Toalettstol: Gustavsberg Nautic 5500
Fläkt: Intellivent

Nu är vi sådär gött ruinerade som man tydligen blir när man bygger badrum... :crazy:

Ooh den duschen finns i mitt badrum, underbar :love:

Var är handdukarna från? Det var härlig färg!

Skönt att höra, jag har inte provat den. (Och kommer väl inte få göra det än på några veckor heller eftersom vi inte ens har väggar och golv i badrummet än...)

Handdukarna är från Åhlens :)

Just detta köpte jag på smålandsauktioner som finns på nätet. annars brukar jag hänga på Lauritz och bukowski.

Det gäller att ha tålamod och inte bli ledsen när man förlora något för det kommer nya chanser hela tiden.

Auctionnet finns också. Jag upplever att det är större chans att göra klipp där än på Bukowskis Market.

Auktioner är ju löjligt roliga!!

Köpte en lampa idag till det mörkaste hörnet i kåken, dock inte på auktion:)

285771_4948727801664_1220274340_n.jpg

/LL

[...]så har vi även köpt tapet till lilla rummet/gästrummet. Djup rött och stooora pioner:

20401361full_508302b9e087c3229e664440.jpg
Härlig tapet! Och det såg fint ut i den andra tråden där ni fått upp den på väggen. :laugh: Vad heter den?

Valde ut tapet till sovrummet i söndags. Tyvärr är bilderna som jag tog i affären usla så jag kompletterar dem med bilder från en blogg (för någon produktkatalog verkar inte finnas på nätet):
tapet1.jpg

tapet2.jpg
bokowskis-vintage-auktion-stockholm-2012-hc3b6sten-louis-ghost-kartell-stol-chair-transparent-gripsholm-hermitage-tapet.jpg

lockat-hc3a5r-gripsholm-hermitage-tapet.jpg

Gripsholms Hermitage heter den. Den med tranorna är tänkt att vara fondvägg och den andra tapeten på resterande väggar. Nästa vecka ska de komma upp hoppas jag. Wie!

Eller hur! Jag älskar tranor! :laugh:

Den finns med ljust blå bakgrund och då var blommorna ljust gröna. Jag minns inte riktigt hur trantapeten såg ut i ljusblått. Sedan finns den i rött också och då har jag för mig att blommorna var guldiga. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka