SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

:bow:

Då kan jag äntligen visa dörrmattan jag ska köpa. :)

10789026-origpic-6b7926.jpg

Åh, den var fin!

Poxz: Fina muggar!

-----------

Jag skulle köpt en matta på Röda Korset igår, men ville inte släpa på den innan jag skulle hem o så glömde jag o köpa den sen, suck. Får hoppas den e e kvar på måndag. Den är iaf typ limegrön och jag tror det kommer bli coolt till mina orange väggar och mina andra mattor, särskilt en som e knallrosa. :)

//r

Jag har också en massa udda temuggar. Det är roligt att välja mugg varje dag och dessutom blir man inte ruinerad om man nu skulle hitta en dyrare mugg man skulle vilja ha, man behöver ju bara köpa EN!

Älskar även gamla kaffekoppar med fat och det har jag också bara udda. Varje gäst som kommer får välja sin kopp själv och det är alltid lite roligt att kunna berätta historien bakom koppen och se vilka de väljer.

*KL*
I förrgår hämtade jag den här på posten:

1305800712-15939300.jpg

Den ska sitta här:
549486_10150770727356228_1431782713_n.jpg

Tycker det blir en bra blandning av ny och gammal stil :love:

Tycker det blir en bra blandning av ny och gammal stil :love:
Det blir det nog! :laugh: Lägg gärna ut en bild på när den hänger på plats!

*kl*

Jag har fått för mig att jag ska göra den möblerbara hallen på övervåningen till en lounge i 70-talsstil. :D Än så länge har vi fyra Ikea Skopan i orange att använda till projektet. Min mormor har en gammal mintgrön kobratelefon (som jag tror är från 70-talet, kan även vara tidigare) som jag ska fråga om jag kan få. Sedan funderar jag på om vi ska sätta upp någon härlig stormönstrad tapet på ena eller båda väggarna eller om det blir för mycket. Någon slags förvaring vill jag också ha, och så suktar jag lite efter Ikeas nyversion av sin gamla 50-talsfåtölj:
strandmon-oronlappsfatolj__0164705_PE319847_S4.JPG
.
Tyvärr tror jag inte att någon av tygerna de har kommer att passa färgmässigt så vi kanske får leta efter någon begagnad öronlappsfåtölj istället.

Nämnde jag att det är särbons hus och att jag inte ens bor där (än)? :angel:

Vad mysigt det låter. Jag vill också ha plats till en lounge och öronlappsfåtölj. :D

Jag hittade höstiga glasunderlägg på rea i en lokal inredningsbutik förra veckan.
smallpicturecoasters.jpg

Jag har också spanat på den fåtöljen. Jag föreslog för maken igår att vi kanske kunde byta ut den vi har (ett renoveringsprojekt mannen har som aldrig blivit helt färdigt) mot Ikeas, men han nappade inte :mad: :D

Vad mysigt det låter. Jag vill också ha plats till en lounge och öronlappsfåtölj. :D
Ehum... när jag hade postat inlägget insåg jag; hur tusan ska vi få plats med alla Skopan OCH en fåtölj?? :o SÅ stor är inte golvytan som jag har tänkt belamra. Men det går nog att lösa genom att använda färre av Skopan-fåtöljerna och ställa undan de andra och ta fram dem vid behov.

Vilken härlig bild!

Jag har också spanat på den fåtöljen. Jag föreslog för maken igår att vi kanske kunde byta ut den vi har (ett renoveringsprojekt mannen har som aldrig blivit helt färdigt) mot Ikeas, men han nappade inte :mad: :D
Jag har sagt i flera års tid att om/när jag flyttar in vill jag ha en öronlappsfåtölj, så vi har kollat på sådana några gånger men till hiskeliga priser. Jag blev smått kollrig av lycka när jag såg framsidan på Ikea-katalogen. :D

Du får helt enkelt bearbeta maken. ;)

Det blir det nog! :laugh: Lägg gärna ut en bild på när den hänger på plats!

Hoppas på att få upp den idag, måste bara köpa en multimeter så jag inte elar mig när jag fixar elen eftersom de glömt skriva ett kopplingsschema till säkringsskåpet. :grin:

Jag är också sugen på fåtöljen från ikea :love:

Är inte helt nöjd med hur det ser ut vid taket, men annars blev det bra :laugh:
399171_10151213710801228_582012048_n.jpg

Knapplån.
Hittade inga vettiga gardiner till vardagsrummet, så körde på rosor som jag beställt hem :)

namnlos_2_50478dfb9606ee0a90000636.jpg

Jag ska köpa deras öronlappsfåtölj med fotpall till mitt arbetsrum/läshörna. Det skall bli den i grått :)

Jag VILL också köpa den i grått till en läshörna :D Men sambon avskyr ikea, så vi får se :)

Lite nya saker hos mig :)

Senaste snickar-projektet - bänkyta i köket :bow: :banana:
Undertill är det en gammal vedspis, men det är inte klart med panelen som ska sitta runt än...
DSC_0215.jpg

Laddare/högtalardocka till iFånen
DSC_0218.jpg

Ramade in en APHA-annons :love:
DSC_0217.jpg

Och min nya bästa kompis!
DSC_0214.jpg

Det här fina tyget ska bli soffkuddar... om nu säljaren kan skicka vinnarmail nån gång :angel:
tyg.jpg

Jag har skaffat mig en fönstertvätt-maskin!
Den är idag testad på 7 fönster hittills (tog ca 1h bara!) och klarat alla med bravur, sjukt enkel att använda och det blir toppensnyggt!
Nu är det bara 3 fönster kvar som jag tänkt tvätta senare idag när inte solen ligger på där. Resterande fönster får vara till en annan dag....
Men hursom så blev det otroligt mycket roligare när det blev så lätt!!!!

300584.jpg

Köpt tyg för att täcka min gräsliga förvaring :) matchar in bra med tavlorna jag har ovanför soffan!

002_5050a8b99606ee0665845b72.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka