SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Tavellist och ramar till mina egna foton, samt en ursöt liten tavla jag hittade i en miniliten hemslöjds-sjöbod vid Göta Kanal :D

484415_10151112603394648_17354391_n.jpg

Det är ju ångerrätt på buden om man känner att det inte blev ett bra köp? Jag har aldrig råkat ut för att det skulle vara fejkbud?
En del varor drar iväg, men då har det varit olika budgivare i alla fall på de varor jag varit intresserad av. Men det kanske är så att det är någon fuskare igång på en del auktioner.
/LL

Ja fast du har ingen koll alls på vilken det är du budar emot (på tradera tex kan man iaf se lite). Ångerrätt är ju lite sjukt på en auktion eftersom den som har budat emot den som vinner då förlorar något som den skulle fått billigare. Det har stått lite om det på nätet att bla deras egna personal varit inblandad i fejkbud.

Det är ju klart inte kul om man märker att det trissas via fejkbud. Men samtidigt är man ju inte tvingad att buda vidare om man tycker det blir dyrt:) Jag har inte råkat ut för det ännu i alla fall, men kanske haft tur?

/LL

Nej men problemet är ju att om man budar på något man vill ha så skulle man på en riktig auktion fått den till det pris som var innan "fejkbudet" kom eftersom denna väljer att tacka nej.

Fast det vill man väl inte heller?
Den som tackar nejs alla bud ska ju isåfall räknas bort.

Jo men det var ju det jag menade..

jag budar 150

Fejk budar 200

Jag budar 250

Fejk budar 300

Jag hoppar av och fejk tackar nej till varan då tycker jag att jag ska bli erbjuden varan för 150 kr eftersom inga andra varit inblandade i auktionen.

Men om köpet ångras så läggs ju varan ut på auktion igen, och man får mail ifrån Lauritz om att varan är ute och man får en ny chans att buda. Har man tur så kanske man får varan till det pris man tyckte var lagom första gången? Om det nu inte varit fejkbud utan en verklig kund som hoppat av sitt köp så hade ju i alla fall jag som säljare velat ha ut varan på auktion igen för att kunna få ut högsta möjliga betalning för min "pryl".
Jag tror dock inte att det är speciellt vanligt med fejkbud eftersom det räknas som bedrägeri. De lever ju trots allt på sin verksamhet och jag antar att det är ganska hårt kontrollerat?

/LL

Senast ändrad:

Tyvärr finns det ingen kontroll iaf ingen de går ut med. Men de har ju åkt dit på att en anställd la fejkbud så förr eller senare åker de dit igen.

Visst auktionen kommer ut igen men det är ju ingen fördel alls för mig som kund som hade fått varan till det pris jag ville på ett rättvist sätt.

KL

Jag har hittat ett soffbord på Blocket som jag tror blir en liten pärla i mitt annars ganska strikta vardagsrum med mycket vitt; väggar, soffa, gardiner... :angel:

1793227109.jpg

1797786765.jpg

Visst är det! Föll för det direkt, tänker att det mjukar upp rummet lite. Pris 350 riksdaler. :D

Visst är det en underbar sida!!

När du klickar på tranportpriser så ser du att de billigaste frakterna är till de olika fillialerna, de högre priserna är för frakt till dörren. Man är inte tvungen att använda sej av deras fraktbolag, man kan använda egenvalt fraktbolag eller hämta själv direkt på deras "showroom" eller få det skickat till närmaste fillial för att hämta ut där. (finns i malmö, Helsingborg, Göteborg, Örebro, Norrköping och i Stockholm.)

Jag valde nu sist eget fraktbolag till en soffgrupp jag vann. Det fanns inget prisförslag för frakten och när jag fick in offerter ifrån deras rekomenderade transportörer så var det billigaste fortfarande svindyrt.. Skulle kostat 3000+moms:eek: Så jag tackade nej till dem och började ringa runt, tillsist fick jag tag i en flyttfirma i grannkommunen som hade en tom bil på hemresa förbi Norrköping där sofforna fanns. För 1500:- +moms får jag då sofforna hemkörda och uppburna på ovanvåningen:bow:

Jag tycker personligen att deras frakter är relativt höga och drar öronen åt mej på en del saker. Men vill man verkligen ha nåt så är allt relativt:angel:

/LL

Aha så det är bara till dessa sex filialer man kan få det fraktat? Puh, då behöver jag inte ens gå in på sidan :)

Nej!! Du kan få det till dörren:D Det jag menade var att det billigaste frakt alternativet som de anger är frakt mellan fillialerna och det dyrare är hem till dörr!
In och kika med dej nu:idea:

/LL

Nej!! Du kan få det till dörren:D Det jag menade var att det billigaste frakt alternativet som de anger är frakt mellan fillialerna och det dyrare är hem till dörr!
In och kika med dej nu:idea:

/LL

Men crap!! :eek:

Jag som trodde jag skulle klara mig eftersom det är skitlångt till alla de där filiaierna :angel: Det blir ju inte bättre av att jag fick i uppdrag av sambon att hitta en lampa till vardagsrummet... :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka