SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

usch ja, jag får kika in där nån dag... i dag upptas hela mitt kvälls-mys av nya Stoff & Stil-katalogerna *dreggel-smiley* som kom i dag...

Räknas tapeter som shopping förresten? I alla fall shoppade vi nya tapeter till hallen här om dagen. Jäkla snyggt blev det! :) (Bordet ska inte stå där, det ska upp en vit vägghylla istället)

hall.jpg

Senast ändrad:

Jäklar - du har ju min trappa. Kan du skicka den är du snäll.
Var/hur har den tillverkats?

kl

Jag shoppade en byrå på blocket när jag var lite salongs häromdagen :D
Tidigt 50-tals på plats i mitt sovrum:

6yjd4o.jpg

Jäklar - du har ju min trappa. Kan du skicka den är du snäll.
Var/hur har den tillverkats?

Haha no way :p

Det är min sambo som har byggt den, trappstegen är från den gamla 40-talstrappan som satt i huset tidigare.

När vi flyttade in i huset var det bara en aluminiumstege upp till ovanvåningen, men delarna till den gamla trappan fanns kvar ute i kallfarstun och i ladugården. Egentillverkade vagnstycken, en j*vla massa slip-papper för att få bort finishen från trappstegen och så lite bets och målarfärg... :) Tror den kostade 550 - 600 kr allt som allt.

Jäkligt fin tapet! Är det den ifrån Rusta? Har sett en liknande där. Snygg trappa! Fast jag hade varit livrädd för den:D Vill ha räcken och täckt, tappar balansen så lätt. Men som sagt riktigt snyggt!

/LL

Japp den är från rusta, vi har tittat på den länge men inte riktigt haft råd förrän nu.. ett räcke ska upp (eftersom jag har svårt att gå i trappor pga värk och oberäkneliga ben) men sen är det klart :)

Wow - det är exakt sådan trappa vi behöver.
Och ett räcke av tjock tross - så är det snyggare än snyggast.

KL

Jag tröttnade på mitt Lack-bord från Ikea och sprang på det här på en loppis (ska rensa lite bland TV-kontrollerna någon dag :p):

bord-2.jpg

Mycket bekvämare fikahöjd! :D

och jag har shoppat ett sånt här

thumbnail.axd

Och sedan vann jag ett sånt här fast svart på auktion (nämna auktion sedan tidigare) Ja den auktionen gick också om men jag vann den till slut MYCKEt billigare än jag hade tänkt mig :-)

images

Har även köpt två av dessa..

ektorp-kladsel--sits-soffa__0096938_PE237100_S4.JPG

Har klickat hem ett sådat här också

thumb_4351_500x500.jpg

Och denna

hang_xl_wh.jpg

Nu ska jag "bara" hitta ett matsalsbord och åtta stolar... Blev lite mycket men vi har renoverat färdigt ett rum och detta är belöningen :-)

Glömde :D har ju handlat denna

66100592L.jpg

Och denna

SHADE-GREY.jpg

Ja denna också

morum-matta-slatvavd__0123531_PE279667_S4.JPG

Och denna

airyspunk_40milj_1.jpg

Sedan ska jag köpa en antik kristallkrona :o

*kl* Gud vad jag shoppat det senaste!
Jag älskar kronor och kunde såklart inte motstå dessa! Muggar och fat.
530938_10151028980001641_1722650342_n.jpg

Hittade även en saftflaska och syltburk med krona på som jag tänkte ha lite som typ tillbringare vid servering och som godiskål.
Har även köpt ett par gardiner, ett par mönstrade. Vet inte om jag gått och blivit galen, har alltid haft enfärgade gardiner innan.
Även en tassimo har fått följa med hem, är väl egentligen sambons men ändå ;)

Har även planer på att köpa ny soffa men den jag kärat ner mig i och var påväg att köpa visade det sig att min sambo inte alls gillade...

Vi har köpt en köpmandisk som ska stå i köket och svälja en massa "bra att ha-saker". Den behövs dock fixas till ordentligt (blir vit) men jag blev helt förälskad:love:.

kpmandisk1.jpg
[/IMG]

KL

Jag tröttnade på våra identiska grå muggar från Det Stora Varuhuset och köpte på mig massa olika istället. Välj mugg efter humör!

Så är det bara att byta ut en om man tröttnar, man behöver inte byta ut hela...serien. :)

muggar1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka