SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*kl*
Det här är mitt senaste köp! Bilden gör inte riktigt färgen rättvist, den är mörkare egentligen.
427501_10150980667581641_1273440654_n.jpg

Tack! Vi börjar hitta stilen vi trivs med nu efter 8år och ett antal omtapetseringar;)
Det tar sin tid:)

/LL

Verkligen jättefint och nu är jag inne och dregglar på Lauritz-sidan.... hade aldrig hört talas om den innan!

Mmm... nu har jag också blivit helt fast. Har även introducerat maken i detta och han är helt fast han med! Vi har redan hittat flera intressanta saker!
MEN, jag undrar lite med frakten... när man är inne på en auktionssida för tex ett skåp så står det typ "Transportpriser från SEK 1800:-". men klickar man på "transport" längst upp på sidan kan man klicka sig fram till helt andra priser... vad gäller egentligen? Hur funkar det?

Visst är det en underbar sida!!

När du klickar på tranportpriser så ser du att de billigaste frakterna är till de olika fillialerna, de högre priserna är för frakt till dörren. Man är inte tvungen att använda sej av deras fraktbolag, man kan använda egenvalt fraktbolag eller hämta själv direkt på deras "showroom" eller få det skickat till närmaste fillial för att hämta ut där. (finns i malmö, Helsingborg, Göteborg, Örebro, Norrköping och i Stockholm.)

Jag valde nu sist eget fraktbolag till en soffgrupp jag vann. Det fanns inget prisförslag för frakten och när jag fick in offerter ifrån deras rekomenderade transportörer så var det billigaste fortfarande svindyrt.. Skulle kostat 3000+moms:eek: Så jag tackade nej till dem och började ringa runt, tillsist fick jag tag i en flyttfirma i grannkommunen som hade en tom bil på hemresa förbi Norrköping där sofforna fanns. För 1500:- +moms får jag då sofforna hemkörda och uppburna på ovanvåningen:bow:

Jag tycker personligen att deras frakter är relativt höga och drar öronen åt mej på en del saker. Men vill man verkligen ha nåt så är allt relativt:angel:

/LL

*kl*

Hittade dessa fina värmeljushållare i skiffer på rea för endast 20kr st!:)

33218495.jpg

Idag kom mina nya soffor!! Inropade på Lauritz.com för 800:- Ett klipp om man frågar mej:laugh: nu ska jag bara hitta ett nytt soffbord, får väl bege mej in på lauritz igen:angel:

523306_4542575808118_1258093052_n.jpg

/LL

I en liten konstig butik i Årjäng på semestern :D Har letat länge men alla hästhuvuden jag hittat har varit så dyra. 185 kostade denna!

Idag har jag köpt en mugg som är modell större, bara lite smalare i botten och vit med blåa stjärnor på. :love:
5 kronor på loppis :banana:
*nöjd*

Själv skulle jag vilja varna för den sida... för oj vad många fejkbud det är där. Totalt omöjligt att ha koll på. Har själv råkar ut för att varor jag bjudit på men hoppat av på då buden gått upp för mycket. Då har det bara varit jag och en till som budat och efter tre dagar är varan ute på sidan igen... Väldigt genomskinligt..

Det är ju ångerrätt på buden om man känner att det inte blev ett bra köp? Jag har aldrig råkat ut för att det skulle vara fejkbud?
En del varor drar iväg, men då har det varit olika budgivare i alla fall på de varor jag varit intresserad av. Men det kanske är så att det är någon fuskare igång på en del auktioner.
/LL

*knapplån*

Jag har köpt en mycket fin tavla och äntligen köpt en passande ram till den. :)

img_04901_502fb5e7ddf2b3372a002e6a.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka