SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Den är från Rusta (!!) (Som just nu har kampanj på tapeter, såg jag) och heter Space Pion. Den finns i begie/champagne också :)

Idag har jag fyndat lite på vår lokala second hand:

Lampfot med guld och tassar, så tjusig att hälften vore nog:
lampfot_50997b69ddf2b37d50000b28.jpg

Några ljusstakar i mässing:
stake_50997b6ae087c3252e48e42a.jpg

Och, det bästa av allt, några nya små koppar till min favoritsamling (svåra att få tag på till rimliga priser nu för tiden):
bavaria_50997b539606ee4b31500394.jpg

Tack för tipset! Beige/champagne var också snygg. :laugh: Gillar verkligen kopparna som du har köpt!

*kl*

Åh, jag avskyr att ta beslut. Tapeterna beställdes i går och det är leveranstid ca en vecka. Men nu börjar jag/vi vela och funderar på om vi skulle ha tagit den ljusblå istället. Det värsta är att jag inte minns hur den ser ut.

Ljusblå är extremt sällan bra. Det är en jättesvår färg att hantera och matcha och leva med. Grannens hus är ljusblått (vidrigt fult), ljusblå bilar är inte heller bra och det är ju knappt att den färgen fungerar på kläder. Det är liksom bara himlen som kan bära den färgen utan att det blir konstigt :D

Jag ÄLSKAR de där kopparna, men de är verkligen skitsvåra att få tag på. Jublade hela vägen hem efter att ha pröjsat ynkliga 20 kronor styck för dem.

Vi köpte mer tapet igår, den här gången till sovrummet.
Det blev Eco Almost White #3416, alltså den som går åt det gula hållet.

Den är inte så gul som på bilden, utan mer vit:

tapeter_3416_509a23839606ee4b0fe22d6c.jpg

Vårat hus är också ljusblått :p
Men jag håller med dig, det är inte bra:crazy:

KL.

KL.
Idag köpte jag mig äntligen ett "köks"bord, eller ja, matbord, nu är det slutätet i soffan!

d3fc386829c211e28a2c22000a9f15d9_7.jpg

Är dock sugen på att måla det i nån kul färg.. men får se. Kommer ha vita pinnstolar till :)

Ljusblå är extremt sällan bra. Det är en jättesvår färg att hantera och matcha och leva med. Grannens hus är ljusblått (vidrigt fult), ljusblå bilar är inte heller bra och det är ju knappt att den färgen fungerar på kläder. Det är liksom bara himlen som kan bära den färgen utan att det blir konstigt :D

Vårat hus är också ljusblått :p
Men jag håller med dig, det är inte bra:crazy:
Tack, jag känner mig lite lugnad! Dessutom har jag kikat på byråer i mahogny som jag tror kommer passa ypperligt med det guldiga och inte alls med det blå. Det blir nog bra det här. :p *nervös*

Jag har stenkoll på tradera :angel:
Där kan det vara både de här små, som är 5 cm höga, och de större som är 7 cm.
Och så finns det många liknande, men som inte har lika fina öron...

Jag är EXTREMT nördig när det gäller mina porslinsfavoriter. Hehe.
På Tradera brukar de som sagt bli ganska dyra, och auktionshetsen är banne mig inte bra för mina nerver... :o

Vad heter kopparna eller är det bara utseendet? Tror min mor har en låda sånna (4st) De är på väg till loppis :D

De är stämplade med Bareuther Bavaria och nästan alltid med en siffra. (Varje färg har en egen siffra).
Mycket, mycket importerat porslin från cirka 30-50-talet är märkt med Bavaria, men det finns olika varianter.

Loggan/Stämpeln på mina koppar är nummer 6:

Namnlost-1_3.jpg

Och som sagt, det finns andra modeller med guldöron och guldkant i glada färger, men de har inte guldfot och samma dekor/"snirklar" på örat.

Edit:

Stämpeln kan även se ut såhär:
Bure%25C3%25A5%2B021.jpg

Senast ändrad:

Åh, dom är så söta. Jag har precis likadana som du som jag fick efter min mormor. Hon hade 10 st och jag och min ena syster tog fem var. Vi båda samlar på udda koppar så att det var ett udda antal vi tog var gjorde inget.

Ska tänka på dig om jag springer på nån annons.

Nu är bordet uppe! Nöjd tjej :)
Trist med vitt bara, nu ångrar jag att jag inte köpte röda stolar!

008_50a1445c9606ee770b74a582.jpg

Joo, har röda här hemma, men tycker bara dom bara glider runt på stolarna, får hålla utkik efter skönare :)

Köp glidskydd och lägg under dynorna. :) Hittar du inga formklippta så köp en sån stor man annars använder under mattor och klipp till lämplig storlek.

KL

Kan vi snacka mattor?

Vi behöver en ny matta, ganska stor, iaf 2.40 x 3.00, helst lite till. Jag vill enbart ha naturmaterial, funkar bäst med hundarna. Det andra önskemålet är att det gärna ska se flätat ut, om ni förstår vad jag menar..? Det går även bra med lite grövre knutar, utan flätning. Vet att Mio har en variant, men har gärna lite alternativ:)

Mattor är svårt tycker jag. Var ska du ha mattan? Jag köpte en matta från Ellos (av alla ställen!) nyligen, Helene heter modellen. Den är i bomull och ull, finns i flera storlekar och färger, och är väldigt prisvärd. Det enda negativa är att den är rätt mjuk och sladdrig (kan förvisso vara positivt också) men vi har den under matgruppen och då hålls den på plats. Jag är supernöjd med den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka