Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh såna har jag! Dom kan jag dansa hela natten lång i om jag vill, de är mina älsklingar :love: Har ett par andra clarks också i mocka som jag också kan ha i princip hur länge jag vill. Världens skönaste klackar!
Yay! Ja de är verkligen fantastiskt sköna, jag är helt kär! Väntar på mitt andra par nu :D.

Jag har shoppat lite till mig själv i födelsedagspresent :D

235973103

hmprod

234027356

234027354

Har klickat hem en massa bikinis i tropiska motiv.
Ska dels till Tel Aviv inom kort och sedan Jamaica i vinter.
Kan se mig själv iklädd denna med en tropisk drink i handen ;)

5b08bddcd72d79251e8e698086ed369e144f3a60.jpg

Har även köpt denna:

kea_-_975_kr_-_panos_emporio_-_a.jpg

Har klickat hem en massa bikinis i tropiska motiv.
Ska dels till Tel Aviv inom kort och sedan Jamaica i vinter.
Kan se mig själv iklädd denna med en tropisk drink i handen ;)

5b08bddcd72d79251e8e698086ed369e144f3a60.jpg

Har även köpt denna:

kea_-_975_kr_-_panos_emporio_-_a.jpg

Vars är den första från? Vet inte hur man kollar via mobilen...
Åker ju iväg i vinter och vill också ha lite roliga bikinis!

Vars är den första från? Vet inte hur man kollar via mobilen...
Åker ju iväg i vinter och vill också ha lite roliga bikinis!

Hittade den på nåt grymt random ställe, typ oasap.com (googlade och hamnade där). Den kostade typ 150 spänn eller likn så jag chansade. Fanns i mkt udda storlek antingen s,m, eller l och man beställde samma storlek för hela "settet" liksom. Chansade på M eftersom min röv knappast lär få plats i S. Hoppas bara att överdelen inte är för stor!

Beställt mig en lampa som ska vara ovanför vår köksbänk (som står ut i mitten av rummet, lite som en köksö). Lampan har en bricka uppepå så tänkte ställa färska kryddor där.
2140812B_3.jpg

När vi var på affären (Bauhaus) och tittade på lampor hittade jag denna söta. Beställde den med och hoppas att vi får användning för den i framtiden (i ett barnrum).
2007519A.jpg

Var tvungen att köpa denna blommiga gardin-klänning från HM för 199 kr!

blommig2.jpg

blommig3.jpg
Haha, du är ju för underbar. Jag har sett den där i affär några gånger nu och varje gång tänkt "Vem sjutton skulle köpa det där..? Det lär ju vara omöjligt att ha på sig.. Eller ja.. Tornblomma kanske skulle lyckas..." och jag hade visst rätt :p

Shoppingexperter - har ni några råd för att faktiskt lyckas shoppa?
Jag försöker köpa vinterkappa, men efter första butiken och 2-3 provade kappor vill jag bara åka hem igen! Jag tycker det är så bökigt - av med väska och jacka, på med kappa, hitta rätt storlek, inte vara helt nöjd, gå vidare... Inte jättekul och det finns många andra saker jag vill göra på min helg liksom

Är det bästa jag kan göra att bara köpa massa från nätet och skicka tillbaka? Är det lättare att shoppa med kompis? (Shoppar oftast ensam eftersom jag sällan planerar shoppingturer i förväg)
Liksom, delar av min garderob behöver bytas ut, men det är nästan som att jag glömt bort hur man shoppar!

@Steffie Jag köper på nätet. Man lär sig rätt fort att se på bilder vad som passar eller ej. De få gånger jag går in i butiker så går jag bara in en åt gången och går snabbt igenom. Provar bara plagg som skriker "jag! jag! jag!" och ger upp direkt om det är kö till provrummen. Så, ja, jag köper 90% online.

Haha vad roliga ni är! :D
Jag gillar ofta det som folk normalt INTE gillar haha. Tex häromdagen visade jag en kollega en halsduk och hon utbrast "omg fan vad ful, vem köper nåt sånt".
Joråsåattehmmmm :angel: ;)

Jag har btw köpt strumbyxor på.... BUTTERICKS! :D
Matchade med en nättröja från Weekday.

feather2.jpg

feather5.jpg

feather6.jpg

Åh, jag tycker att de är supersnygga, de kändes sköna när jag provade och jag behöver pumps, men de passar inte ihop med mina fötter :(
Nej vad trist! :( Jag tycker storlekarna är lite svåra men annars så passar de mina fötter bra. Tur det!

Shoppingexperter - har ni några råd för att faktiskt lyckas shoppa?
Jag försöker köpa vinterkappa, men efter första butiken och 2-3 provade kappor vill jag bara åka hem igen! Jag tycker det är så bökigt - av med väska och jacka, på med kappa, hitta rätt storlek, inte vara helt nöjd, gå vidare... Inte jättekul och det finns många andra saker jag vill göra på min helg liksom

Är det bästa jag kan göra att bara köpa massa från nätet och skicka tillbaka? Är det lättare att shoppa med kompis? (Shoppar oftast ensam eftersom jag sällan planerar shoppingturer i förväg)
Liksom, delar av min garderob behöver bytas ut, men det är nästan som att jag glömt bort hur man shoppar!

Försök se ärligt på din kropp, fundera på vilka typer av plagg som får dig att se ut så som du vill se ut, vilken modell plaggen ska vara i framförallt. (Jag kan tycka att mycket är jättesnyggt på andra men vet att vissa typer av plagg får mig att se ut på ett sätt som jag inte uppskattar)

Sedan funderar du ut vad du behöver, kollar runt på nätet och försöker hitta rätt typ av plagg i rätt modell, färg osv. Kolla om det finns recensioner som säger något om huruvida plagget är stort/litet i storleken, sedan beställer du hem. Gärna från ett ställe som har fri frakt och fri retur ;)

Jag är visserligen världssämst på att shoppa, men det är mest för att intresset är icke-existerande. När jag väl shoppar, då kan jag gå in i en affär, välja ut något plagg, köpa det utan att prova och gå hem hur nöjd som helst :p

Jag behöver råd;

P1213_WINE%207289_PRODUCT_LIST_450.png

Provade denna igår och den var jättefin på! Men den kostar 499:- vilket är mycket mer än jag brukar lägga på kläder. Men, det är kanske dags att unna mig något? Jag handlar nästan aldrig något som inte är second hand eller på rea. En del plagg blir felköp, de är billiga, men jag använder dem inte= de blir ändå dyra. Så kanske bättre köpa ett dyrare plagg o använda det? Behöver liknande plagg med, som är lite finare, men inte balklänning typ. Att ha när man ska iväg på nåt =) Är det sparsamhet eller snålhet att inte köpa? Någon som sett något liknande plagg till lägre pris kanske? =D Märket är Saint Tropez.

=)

//r

Jag handlar nästan aldrig något som inte är second hand eller på rea. En del plagg blir felköp, de är billiga, men jag använder dem inte= de blir ändå dyra. Så kanske bättre köpa ett dyrare plagg o använda det?

Jag håller med i ditt resonemang, gjorde exakt likadant förut att jag aldrig köpte något dyrare och det slutade många gånger med att kläderna låg oanvända. Idag köper jag det som jag trivs i och vet att jag kommer använda, då tycker jag inte att det spelar någon roll om det kostar lite mer. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 881
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar