Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lovisaleonora tack för ditt svar =) Jodå, det handlar om prioritering... Jo, jag tror jag ska se till o börja göra så! Satsa på kvalitet och sånt jag verkligen vill ha.. rensar ur klädskåpet nu och har många plagg som inte vart dyra, men som jag inte längre vill använda fast jag nyss köpte dem.. det blir ju dyrt om man räknar ihop det...

//r

Fick hem denna idag :love:
received_10153717584041841_580a43b8ddf2b34ce7acaf92.jpg

received_10153717584366841_580a4300e087c35ba219a20e.jpg

Tänker mig perfekt julklänning i Vietnam!!

Jag behöver råd;

P1213_WINE%207289_PRODUCT_LIST_450.png

Provade denna igår och den var jättefin på! Men den kostar 499:- vilket är mycket mer än jag brukar lägga på kläder. Men, det är kanske dags att unna mig något? Jag handlar nästan aldrig något som inte är second hand eller på rea. En del plagg blir felköp, de är billiga, men jag använder dem inte= de blir ändå dyra. Så kanske bättre köpa ett dyrare plagg o använda det? Behöver liknande plagg med, som är lite finare, men inte balklänning typ. Att ha när man ska iväg på nåt =) Är det sparsamhet eller snålhet att inte köpa? Någon som sett något liknande plagg till lägre pris kanske? =D Märket är Saint Tropez.

=)

//r

Jag köper endast det som jag vet att jag verkligen vill ha och tittar sällan på prislappen förrän jag har bestämt mig (och då kan det så klart hända att jag tvingas låta saken vara kvar i butiken). Jag köper med andra ord aldrig något för att det är billigt eller för att det kan vara "bra att ha". Jag går aldrig på rea. Däremot kollar jag oftast efter bästa pris eller kollar om det finns på Tradera innan jag köper det jag verkligen vill ha - för jag betalar ogärna dyrt om jag kan betala billigare. Att köpa endast det man verkligen, verkligen vill ha och som jag kommer använda och det tror jag är betydligt billigare än att köpa något "bara för att ...".

Att bara köpa det jag verkligen vill ha lärde jag mig redan som barn. :D Jag fick (med två undantag*) aldrig köpa de kläder som jag verkligen ville ha. Jag hade bestämd smak, men min mamma som var med och handlade (och betalade) delade oftast inte min syn på vad jag skulle köpa - eller så hittade vi inte det jag vill ha. Om jag behövde ett par byxor men inte kunde hitta det jag ville ha så köpte min mamma ett alternativ, oavsett om jag tyckte om dem eller inte. Dessutom köpte hon alltid en storlek att växa i. Problemet var att (1) jag ville inte ha på mig fula kläder och (2) jag växte inte, utan förblev pytteliten. Alternativt så hittade vi det jag ville ha, men min mamma köpte en storlek för stort. Som grädde på moset så hade min mamma mage att bli upprörd över att jag inte använde kläderna som hon hade köpt. :P Sedan dess är jag mycket anti att köpa något som jag inte vet att kommer att använda.

Summa summarum: Hittar du något som du verkligen vill ha, så köp det och strunta i att köpa "fynden" som du inte använder.

* Plagg ett var en vit singoallaklänning med blå prickar. Jag var sex år gammal, klänningen var jättefin och jag fick köpa den i lagom storlek! Plagg två var en ljusblå "synthoverall" (idag skulle det nog kallas för jumpsuit) med moderiktiga knappar och med ben som var perfekt lagom i längd och tajthet om vaderna. Jag var tio år och sjukt stolt över min fina overall! När jag var 13 år så gav min mamma upp och jag fick åka och handla mina kläder själv. Allt detta utspelade sig på det ljuva 80-talet.

@pepp Åh, vilken söt klänning!

@Philosophia Tack för ditt långa svar! Jo, jag håller verkligen med dig! Har rensat i min garderob o de blev inte många plagg kvar... Mkt jag köpt fast det inte känts riktigt som jag, men som jag köpt ändå för att det varit billigt...= mkt dyrare än o köpa ett dyrare plagg som blir använt. :) nu är det dags att ändra taktik! Känns den lika bra på torsdag hoppas jag att jag kan ignorera snåltarmen och köpa mig den! Wish me luck!

//r

@pepp Åh, vilken söt klänning!

@Philosophia Tack för ditt långa svar! Jo, jag håller verkligen med dig! Har rensat i min garderob o de blev inte många plagg kvar... Mkt jag köpt fast det inte känts riktigt som jag, men som jag köpt ändå för att det varit billigt...= mkt dyrare än o köpa ett dyrare plagg som blir använt. :) nu är det dags att ändra taktik! Känns den lika bra på torsdag hoppas jag att jag kan ignorera snåltarmen och köpa mig den! Wish me luck!

//r
Jag håller helt med. Och jag kollar också på Tradera och håller utkik där, jag har köpt oanvända plagg för en fjärdedel av priset, super!

Blä.. det blev ingen blus i torsdags =/. Hade ställt in mig på att köpa den, men så kändes den inte lika bra som tidigare =( Men jag vet inte, kan det ha berott på att den var provad ett antal ggr och kändes lortig? Jag vet inte...

Men nu är jag utan iaf, så jag undrar ifall någon har tips på en fin blus (eller en tunika eller klänning) som kan funka till om man ska ut och äta middag middag med tjejkompisar eller en dejt? =) Inte enfärgad, utan gärna med nåt roligt mönster och som känns lagom fin =)

//r

Åh va kul! Det är det jag hoppas på också :D
Hur är de i storlekarna? Är de stretchiga i midjan?

I midjan finns stretch insytt baktill , annars är materialet är stumt överallt utom på stretchpanelerna. Jag tycker att de är normala i storleken, varken stora eller små. Jag ville ha de rymligare än på produktbilderna och tog en storlek större än vad jag egentligen har vilket funkade utmärkt. Stort plus för att de är långa i benen också (för mig som är närmre 1,80 ;) ).

Ändrat inlägg pga att jag visst är helt jäkla blind.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 881
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar