Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska börja springa igen och har skaffat en magväska att ha mobilen i :D

13412987_10153427907306841_1879142717197176963_n_57645997e087c35b2d40ae35.jpg

Gillar framförallt outfiten ;):up:

Ni som brukar shoppa från asos, hur är de i storlekarna egentligen?
I beskrivningen står det att den är "regular fit - true to size" men går jag på måttabellen så är jag inte i närheten att ha min vanliga storlek utan bör gå upp två storlekar :o

Hur ska jag göra? Beställa min vanliga storlek eller gå efter måttabellen?

Jag ligger en storlek över min vanliga när jag beställt asos egna kläder.. men andra märken som de distribuerar har jag legat på min vanliga storlek i, var dock nåt år sen jag köpte något där.

Sånt där är störigt, när stolekarna skiljer sig. Läste i tidningen häromdagen att storlekarna har blivit ofattbara 7 cm (!!) större på 50 år. Helt galet. En 38:a var alltså 7 cm mindre för 50 år sedan i förhållande till idag.

Jag ligger en storlek över min vanliga när jag beställt asos egna kläder.. men andra märken som de distribuerar har jag legat på min vanliga storlek i, var dock nåt år sen jag köpte något där.

Det här är ju en klänning från dem så jag kanske ska göra en kompromiss och handla en storlek över även om måttabellen säger två över.

Usch vad svårt det blev.

Jag shoppar mycket på asos, men inte så mycket från deras egna märke, möjligt att det skiljer sig där. Men jag pendlar mellan 6 och 8, beroende på vad det är för plagg. Allt har passat hittills iaf :)

Det här är ju en klänning från dem så jag kanske ska göra en kompromiss och handla en storlek över även om måttabellen säger två över.

Usch vad svårt det blev.

Jag går upp en storlek när jag handlar deras eget märke, men det är såklart individuellt... Gå efter måttabellen tycker jag, och om det står vad modellen har för storlek på sig kan det också hjälpa lite.

@tornblomma Älskar den lila! :love: :D.

Jag har köpt skor och fått en t-shirt!

13563242_10153762697240875_890003475_n_zpsuzyny5gv.jpg

Skorna är från Primark (köper bara skor därifrån, ingenting annat) och kostade en 3€ och t-shirten från HM och kostade 4€. Jag ser lite miffad ut pga försöker fixa till nåt.

Min kille köpte t-shirten eftersom jag i princip skulle kunna leva på hamburgare, pommes frites och läsk :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 885
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 303
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar