Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu måste jag fråga; lämnar du alla kläder till kemtvätten?

Haha nej. Lämnar in vissa plagg, men freestylar med vissa :p Har haft några tvättstugekatastrofer men de än ändå relativt få med tanke på antalet gånger jag improviserat ;)

Har precis kommit hem från Paris och en vintage och vinrelaterad shoppingtripp ;)
Har inte fotat av allt men bästa fyndet är nog denna korta ulljacka från Moschino! Sorry för ful instagrambild :p den är snyggare IRL!

12256627_432596546932495_1719684666_n.jpg

Jag shoppade träns till medrttarhästen å ägarens vägnar på horse show, ullstrumpor, sulor, hästgodis, julklappar och lassi på mässan igår.

Fråga till nån som kanske har koll:
Jag är sugen på ett par plagg från BonPrix. Problemet är att i princip allt där är dubbelstorlekar (32/34 och 36/38). Jag har i normala fall 36, kan i vissa fall få på mig 34, men det är inte vad jag brukar ha. 36/38 blir därmed för stort (ja, jag har testat därifrån tidigare, alla de plaggen fick skickas tillbaka). Men det känns ju omöjligt att jag skulle kunna få på mig 32/34?! Någon som har koll, tänker samtidigt om 36/38 är såpass stora att det blir för stort för mig, kanske 32/34 är mer 34, eventuellt lite plus..? Nån som testat och vet?

@Hedinn hur ser det ut om du kollar på storlekstabellerna? Jag tycker dom brukar vara rätt bra om man är osäker.

Jag har precis köpt en svindyr klocka, men det var den snyggaste klockan jag någonsin sett!

@Hedinn hur ser det ut om du kollar på storlekstabellerna? Jag tycker dom brukar vara rätt bra om man är osäker.

Jag har precis köpt en svindyr klocka, men det var den snyggaste klockan jag någonsin sett!
Då landar jag på gränsen mellan 34 och 36, så hjälper inte så mycket tyvärr.

Bild på klockan? :D

Fråga till nån som kanske har koll:
Jag är sugen på ett par plagg från BonPrix. Problemet är att i princip allt där är dubbelstorlekar (32/34 och 36/38). Jag har i normala fall 36, kan i vissa fall få på mig 34, men det är inte vad jag brukar ha. 36/38 blir därmed för stort (ja, jag har testat därifrån tidigare, alla de plaggen fick skickas tillbaka). Men det känns ju omöjligt att jag skulle kunna få på mig 32/34?! Någon som har koll, tänker samtidigt om 36/38 är såpass stora att det blir för stort för mig, kanske 32/34 är mer 34, eventuellt lite plus..? Nån som testat och vet?
Jag har för mig att BonPrix ligger lite större i sina storlekar, enligt nån här på buke, törs dock inte svära på det :o Om du har provat 36/38 och det inte funkar så är det nog värt ett försök med 32/34:up:

Jag har för mig att BonPrix ligger lite större i sina storlekar, enligt nån här på buke, törs dock inte svära på det :o Om du har provat 36/38 och det inte funkar så är det nog värt ett försök med 32/34:up:
Tack, jag bestämde mig för att chansa, det värsta som kan hända är ju att det får åka tillbaka! ;)

Plåtade av några av vintagefynden från Paris idag!

Jacka Moschino och grönfärgad pälshuva!

m5_1.jpg

Överväger detta öhm minimalistiska och smakfulla halsband :p

fashion-trends-ss-2015-dolce-gabbana-amore-necklace-06-11-thumb.jpg

Ett par "jag har en inledning, ett metodkapitel och andra enkäten till masteruppsatsen utskickad och nu vill jag ha något fint för besväret"-skor :angel:

Plus att min garderob har saknar något ankelhögt och hyfsat nätt med klack som är vattentätt i allt detta regn.

43baf16203c8815271e246b8d95a8af8.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 899
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 308
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar