Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte häromdagen en vintagebutik jag helt missat. Skulle nästan vilja påstå att den har stans bästa utbud. Vet inte om man får göra "reklam" här men den heter Ruth & Raoul, mer info finns på bloggen!

Köpte bla. denna klänning som jag är madly in löv i (allt på bilderna är vintage, väskan inköptes på Stadsmissionen)

rrhelfig.jpg

rrbag.jpg

rrhalvfig.jpg

Snygga @tjenixen ! Hade inte tackat nej till de slanka benen som uppvisas på bilderna heller! ;)
tack! :) jag skulle inte heller tacka nej till sådana spiror.. Lyckligtvis är jag lite kortare än modellerna så klänningarna är lite längre på mig ;)

Jag lyckades fynda denna angenäma regnrock på utförsäljning för endast 500:- (originalpris runt 3700:- ) bargain!!

503195785_model_3
503195785_product_1

Stutterheim / Barneys collab

Senast ändrad:
LINGONRENEN HAR TJÅPPAT :D :D :D :banana::banana:

Loafers från Tiger of sweden (they sparkle :love:)

img_3985_55734140e087c31cd64581d4.png

Svinsnygg laptopväska från Baron:
img_3980_5573413a2a6b228f914568b8.jpg

Muggar och en plåtburk från iitala (som en ytterligare del i min gedigna ugglesamling :D)
img_3976_557341369606ee179c639532.png

img_3975_5573412ce087c31c4a5fff8b.png

Köpte även en klänning men den har jag visst missat att fota :o

Har blivit förtjust i de här byxorna och provade dem i affär idag, superbekväma var de! Meen jag fattar inte vad jag skulle kunna ha på överkroppen, så jag köpte dem inte… Går normalt sett i svart från topp till tå, jeans och linne eller shorts och linne, så tja, att komma på annat är svårt :(
S0000007267179_F_W40_20150326103029.png

Lindex väl? Isåfall är dom väl rätt höga i midjan typ navel eller över? Då blir det jätte snyggt//trendigt med en vit/svart croptop och kanske en lång cardigan. :)

Ytterligare en klänning från Beyond Retro... Jacka från Gina Tricot.
redhelfig.jpg

redwithjacket.jpg

Bikiniöverdel Lindex, solbrillor Tjallamalla, hårband/armband Marc by Marc Jacobs

summer1_1.jpg

Paraply från Marc by Marc Jacobs :
paraplypumis2.jpg

Just det, införskaffade dessa också idag när de släpptes. Kunde inte bestämma färg heeeh så att :p

13072-149534c12f484483b9f0b70c8f4a22ed.jpeg

13072-5279139e6ea74dd581c956361766903a.jpeg

Ytterligare en klänning från Beyond Retro... Jacka från Gina Tricot.
redhelfig.jpg

Bikiniöverdel Lindex, solbrillor Tjallamalla, hårband/armband Marc by Marc Jacobs

summer1_1.jpg

urfin klänning!! och gillar verkligen bikinitoppen :up:

jag verkar bara handla vitt, svart och silver ser det ut som. Idag denna mockaklänning! Tänker mig att den borde slitas lite snyggt och vara en grym klänning för en sval sommar. Den ser vit ut här men är mer smutsvit/grå.

5d11beebb302c3837547ef89df50171d.jpg

@tornblomma vad tror du om benklädnad om det skulle vara kallt? jag är inte så mycket för strumpbyxor... funderar nästan på om man skulle dra en rövare och prova ha den med byxor (den är längre på mig), men den är ganska klänningsskuren ändå. kanske några tighta brallor som är lite mer än leggings men mindre är jeans? eller så är det en hemsk idé och jag borde lägga ner och ha den endast när jag kan gå barbent :D

Senast ändrad:
urfin klänning!! och gillar verkligen bikinitoppen :up:

jag verkar bara handla vitt, svart och silver ser det ut som. Idag denna mockaklänning! Tänker mig att den borde slitas lite snyggt och vara en grym klänning för en sval sommar. Den ser vit ut här men är mer smutsvit/grå.

5d11beebb302c3837547ef89df50171d.jpg

@tornblomma vad tror du om benklädnad om det skulle vara kallt? jag är inte så mycket för strumpbyxor... funderar nästan på om man skulle dra en rövare och prova ha den med byxor (den är längre på mig), men den är ganska klänningsskuren ändå. kanske några tighta brallor som är lite mer än leggings men mindre är jeans? eller så är det en hemsk idé och jag borde lägga ner och ha den endast när jag kan gå barbent :D

Den där klänningen har jag kikat på! Snygg men jag tänker att den inte skulle passa mig. Dock snygg som fan. Jag tänker att bara ben är snyggast men att det visst kan funka med byxor. Jag hade valt tunna, lite flowiga typ vida i 70-talsmodell. Men det är kanske för att den siluetten tilltalar mig.

Den där klänningen har jag kikat på! Snygg men jag tänker att den inte skulle passa mig. Dock snygg som fan. Jag tänker att bara ben är snyggast men att det visst kan funka med byxor. Jag hade valt tunna, lite flowiga typ vida i 70-talsmodell. Men det är kanske för att den siluetten tilltalar mig.

bra tips!! gillar också den silhuetten! tack :) är öht barnsligt förtjust i det mesta hippie så borde kunna rota fram något.

har du provat den? den är ju en lite rakare modell, men det kan väl funka? :)

bra tips!! gillar också den silhuetten! tack :) är öht barnsligt förtjust i det mesta hippie så borde kunna rota fram något.

har du provat den? den är ju en lite rakare modell, men det kan väl funka? :)

Jag tänker att jag är för kurvig för den därav har jag inte provat. Kommer dock ihåg att jag vaknade till liv lite under fashionweek när den kom ut på catwalken. Annars är inte Hunkydory nåt som tilltalar mig supermkt stilmässigt. Men medger att denna är snygg! :up:

@tornblomma ah, jag fattar. Du är välkommen att prova! Den är stl M. Har nog aldrig riktigt funderat över hunkydory förrän jag dök på denna och den stickade tröjan tidigare i tråden. De verkar göra många saker i "dusty" kulörer typ..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 932
Senast: super
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 587
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar