Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Synlig och osynlig omsorg är något som vi diskuterar mycket.

MEN! Jag tvekar inte en sekund på att det finns de som faktiskt lyckas med både och :D
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Miranda har knappt några plagg som jag shoppat själv :angel:. Allt är begangnat eller gåvor. Har inte råd att shoppa, och skulle jag ha råd hade jag hellre lagt pengarna på vettigare saker än kläder som ungen ändå växer ur..
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Möjligt att man kan lyckas med det, det handlar ju om prioriteringar. Jag både shoppar och är hemma, det fungerar.

Men HoT hade ju redan valt, där handlade det ju inte om att göra bådedera.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Själv förstår jag inte när små barn (under 2 år) har nytta av fina dyra kläder. Jag har köpt en del tuffa stuprörsjeans till dottern snart två och det blir sällan av att hon använder dem. På dagis är mjuka färgglada kläder från lindex jättebra och på helgerna behöver hon inte heller "kläs upp" särskilt ofta. Och katvig och såna dyrare märken med mjuka kläder är så opålitliga i storlekarna så det har jag nästan helt gett upp. Syr dock en del själv ibland när jag har hittat inspiration tex från Matador Kids.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Jag har tänkt exakt samma! Eller de som säger att de absoluuut inte har råd att ha pappan hemma några månader, men nog tusan har de råd med bara köpa nya POP-kläder och två lyxvagnar. Konstig prioritering, tycker jag.

Håller med helt!
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Jag har tänkt exakt samma! Eller de som säger att de absoluuut inte har råd att ha pappan hemma några månader, men nog tusan har de råd med bara köpa nya POP-kläder och två lyxvagnar. Konstig prioritering, tycker jag.

Vår bebis har mest Traderakläder och fådda saker, men ibland får h*n något nytt som vi okynnesshoppat. Både miljövänligt, ekonomiskt och så har någon annan slitit kläderna mjuka och gosiga.

Jag tycker inte alls det är konstigt om pappan tjänar mer än mamman eller om man helt enkelt bestämt att pappan vill jobba & mamman vill vara hemma.
Låt folk köpa sina kläder & lyxbarnvagnar bäst de vill.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Jag har inga problem med att folk shoppar åt sina barn inom rimliga gränser, det är ju en prioritering man väljer. Har man råd med lyxvagnar så är ju det ett beslut upp till var och en.

Men att dessutom gnälla över att ens dagar är slut, som en del här skriver, blir det fel.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

vet en butik som säljer tröjor å sånt för ca 1200kr st.....dyrt...rean låg de på ca 459kr per plagg!
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Under vår sons första år har jag varit hemma 12 månader och pappan5 månader. Utan att ta ut någon fp. Vi bestämde långt innan bebisen kom att vi skulle var hemma länge med våra barn. Det är prio ett. Som det ser ut nu så kan jag vara hemma så länge jag vill. Pappan ska försöka jobba på somrarna och vara hemma på vintrarna. Men man vet ju aldrig vad som händer. Men det finns buffert så drastiska förändringar kan undvikas.

Vi har så mycket kläder som vi ärvt från min syster som har två döttrar. Synd bara att vi fick en son... Fast vi har funderat över om det skulle göra så mycket om han gick i klänning hemma. Vi bor ju på landet:)

Jag och min mamma köper mycket kläder till honom. Men inga dyra grejer. Lindex och KappAhl besöker vi när vi får rabattkuponger :) Småsnålt? ja, visst! Det är bra priser där ändå. Men så har vi båda jobb på Ge-Kås så då kan man ju ändå tycka att det är dyrt med joggingbyxor för 79 när de kostar 29 på gk´s.
Vår pojk är ganska stor. Vi köper storlek 92 till honom nu och det finns inte lika mycket roligt då. Han är ju bara ett år så mycket av kläderna på avdelningen för större grabbar är lite väl tuffa. På gk´s är det helt katastrofalt tråkigt för större pojkar ( i alla fall om mamma vill vara kvar på bebisstadiet:)). Men det kommer ju nytt hela tiden så det gäller att hålla koll när det kommer nåt fint!

Barnvagn köpte vi en jättefin på Blocket för 1500. Den har varit skitbra! Kunde köpt vilken som helst men jag förstår inte poängen med att lägga mer än nödvändigt på en vagn. Särskilt som man inte hade en aning om hur det skulle fungera i praktiken men än den ena än den andra finessen. Har ärvt en som är bra sliten också som vi ska ha hemmavid när pojken börjar bli så han kan gå. Vi räknar med att han kommer skita ner vagnen lite mer då.

Mycket barngrejer hinner ju inte användas så det blir utslitet så det är verkligen ett område där man kan göra klipp på begagnat. Jag förstår inte dem som tycker att allt måste vara nytt och det verkar som det ska vara dyrt också. Men det kan väl bero på hur man bor och så kanske. Här ute på landet är det ingen som bryr sig. Men om man bor (o rör sig) mer bland folk kanske man tycker det är kul med ex. en flashig barnvagn.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

vet en butik som säljer tröjor å sånt för ca 1200kr st.....dyrt...rean låg de på ca 459kr per plagg!

I en sån affär hade jag och min mamma tittat på varandra och sagt lite halvdiskret "oh my god"

Att det ens existerar? En tröja för 459 på rea?
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Men alla hänvisar ju till polarn & pyret när ni pratar "lyx" för mig står PP för lågpriskläder ???

Dyrare saker är väl tröjor för över 500 kr och overaller för över 1000??
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Nej, försöker hålla konsumtionen på ett minimum över huvudtaget.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Men alla hänvisar ju till polarn & pyret när ni pratar "lyx" för mig står PP för lågpriskläder ???

Dyrare saker är väl tröjor för över 500 kr och overaller för över 1000??

Lågpris?! Jag tycker att PP är dyra kvalitetskläder. Olika ekonomisk verklighet helt klart.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

Sorry, jag vet inte vad pp kostar, men jag tänker spontant på de randiga kläderna o de är ju billiga både till vuxen och barn, var inte meningen att klampa någon på tårna, sorry i så fall.
 
Sv: Shoppar du "för mycket" till ditt/dina barn?

äsch jag som va otydlig..

Allt in IRL kanske inte är som man vill påskina på ett internetforum..

Inget menat åt dig..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 591
Senast: Fraegd
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 935
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 776
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp