Shettispass och ägarbyte?

Asa_S

Trådstartare
Min papperslösa shettis registrerades hos ASRP. Med passet följer ett löst papper där man gör ägarbyte. Passet behöver, så vitt jag vet inte skickas in.

Nu har jag köpt en shettis i shetlandspförb. Säljaren har bara passet, inget separat papper. Någon som vet om det är så det ska vara?

Sv: Shettispass och ägarbyte?

jag var tvungen att skicka in passet OCKSÅ..med ägarskiftet....du kan väl förmodligen bara skicka efter en ägasrskifteslapp antar jag....(eller den nuvarande ägaren då)

Sv: Shettispass och ägarbyte?

För ägarbyte ska kunna fullföljas och registreras i shetlandsstamboken så måste hästpasset med till registratorn. Man ska skriva de nya ägarna på ett separat papper som hästens tidigare ägare också ska skriva på.

Om hästen byter ägare flera gånger utan att det anmäls emellan, så måste sedan hela ägarkedjan registreras för att hästen ska kunna registreras på den nuvarande ägaren, vilket kan bli krångligt. :smirk:

Om hästen inte har pass än så räcker det än så länge med att posta in en anmälan om ägarbyte, men då kan det ju också vara en god idé att passa på att skaffa pass medan man ändå gör ägarbytet.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 391
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 304
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat