Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Föredrar du micklem eller shape?Det viktigaste att veta om träns som Shape och Micklem är att det är just träns, det är inte enbart en annorlunda nosgrimma. Det delade sidostycket är en minst lika viktig detalj som nosgrimman om inte viktigare, i alla fall för min häst.
Om man ändå ska jämföra Shape med en nosgrimma så får det bli pullar men utan punkttrycket på nosryggen.
Till min häst föll valet på Micklem. Helt enkelt för att jag tycker att det är snyggare på honom. Jag kan tänka mig att Shape är enklare att passa in på de hästarna där Micklem gärna lyfter bettet. Eftersom Shape är "onesize" och man inte kan lämna tillbaka efter att ha gjort egna hål rekommenderar jag starkt att hitta någon bekant som har det och prova innan köp. I viss mån stämmer det for att hitta rätt storlek på Micklem också.Föredrar du micklem eller shape?
Tack för svar. Tyvärr har jag ingen bekant som har shape.Till min häst föll valet på Micklem. Helt enkelt för att jag tycker att det är snyggare på honom. Jag kan tänka mig att Shape är enklare att passa in på de hästarna där Micklem gärna lyfter bettet. Eftersom Shape är "onesize" och man inte kan lämna tillbaka efter att ha gjort egna hål rekommenderar jag starkt att hitta någon bekant som har det och prova innan köp. I viss mån stämmer det for att hitta rätt storlek på Micklem också.