Shäfer valpar hitåt

Sv: Shäfer valpar hitåt

kan tilläga att givetvis har färgen inte ngt med hunden i säg att göra,den är varken bättre eller sämre i mina ögon men jag gillar stora,mörka o grova schäfrar...

Casper skrev:
kan tilläga att givetvis har färgen inte ngt med hunden i säg att göra,den är varken bättre eller sämre i mina ögon men jag gillar stora,mörka o grova schäfrar...

hehe ok:P
Men min hund Diza är en långhårig grå shäfer:banana:

Och sen gillar jag schäfern som INTE har för mkt sluttande kors.

På vilken bild av dessa två schäfervalpar som visats ser man att dom har ett för sluttande kors...?

Vad jag uppfattat så är åtminstone PIRU noga med uppfödare som föder upp rena brukslinjer..

jag sa inte att nån av dessa har det, jag sa att jag gillar schäfer("typen")om du förstår hur ja menar.som INTE har för mkt sluttande kors.
Dom som är avlade för ren bruks med rena brukslinjer är i regel snyggast.(enligt mig) Dom som har för sluttande kors fungerar i regel inte lika bra i längden inom bruksen,dom håller i regel inte i höfter o rygg,tyvärr.

Calazirya skrev:
På vilken bild av dessa två schäfervalpar som visats ser man att dom har ett för sluttande kors...?

Vad jag uppfattat så är åtminstone PIRU noga med uppfödare som föder upp rena brukslinjer..

heheh ja det är jag jag har letat hund men bara 2 kennlar som intresserart mig nog mycket. Dessa föräldrar djur känner jag väl så den här kobinationen passa mig kanon.

O denna hund kan jag tilläga är nåt extra det kan man se direkt så framåt o totalt orädd för allt, jag har iaf aldrig skådat maken till valp som är mer framåt.

Ska bli spännande o se va det blir av den här hunden o humör finns också vilket jag ser som mycket positivt o gärna mycket.:devil:

Antar att det var mig du svarade !

Eftersom du kommenterade valparnas färg och vad du tyckte var snyggast, så antog jag att du på något underligt sätt tyckte dig se att korsen var för sluttande på dessa valpar.

Förövrigt så vet jag hur bruksschäfern ska se!

Aah, då vet jag till vem jag ska vända mig för tips om kennlar ( schäfer ) om det senare blir aktuellt!

Calazirya skrev:
Aah, då vet jag till vem jag ska vända mig för tips om kennlar ( schäfer ) om det senare blir aktuellt!

absolut jag har god koll på Just Schäfer kennlar som jag tycker får fram bra hundar både i Sverige o Danmark.

Piru: Hur går det för dig med den lille?
känner att det börjar bli dags för lite valpbilder :)

ejlin skrev:
Piru: Hur går det för dig med den lille?
känner att det börjar bli dags för lite valpbilder :)

hahahah har du försökt o fota en orkan går knappt herre jisses va det är fart :bump:

han är hel skön så totalt orädd för allting och social på alla vis.

Casper skrev:
Jätte söta båda två! Jag älskar schäfrar! Är uppväxt med dom:love:

Fast min PERSONLIGA åsikt är att jag tyckte det ena var för ljus och den andra för svart om man nu får anmärka lite på färgen..:angel:
Black and tan tycker jag är snyggast med mkt mörkt i.

Och sen gillar jag schäfern som INTE har för mkt sluttande kors.

Men det är ju ja det!;)

min är ju svart me bruna tecken med mycket svart va mer begär du hahahahahah

hittar inga scannade bilder på de när de var valpar så här kommer två vuxenkort.
Ronja, som inte längre finns, blev 15 år gammal.:love:
th_Ronja.jpg

och Queenie som jag har nu!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en 10 veckor gammal samojed valp som drabbats av nått skumt. Han har tappat päls uppe på nosen (nosryggen), runt ögonen och...
Svar
7
· Visningar
6 318
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
Trav Nu har det blivit dags att sätta igång mitt nya "spöke" Boy Spirit. ET har tittat på honom för 10 dagar sen o uppföljning blir den...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 701
Senast: BitterAss
·
Övr. Hund Herr Spike :love: Våran 8a veckors gamla Golden Retriver valp, som kom hem idag! Vi har sen innan haft två Golden, men nu finns ingen...
Svar
11
· Visningar
1 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka