Just nu är jag så jävla arg att jag kokar
2 missade samtal från kuratorn idag utan att ha lämnat meddelande på svararen. Jag befann mig så jag inte hade möjlighet att svara när det ringde.
Ringde dock upp min make efteråt för att se om kuratorn även ringt honom och han hade pratat med henne redan. Hon hade ringt men han hade ingen möjlighet att ta det.
Men hon skickade även ett sms till honom om att hon självmant hade hämtat dottern på lektionen för att ha samtal med henne, utan att informera oss om det
Dessutom sa jag till kuratorn vid första tillfället att dottern sagt att hon inte vill prata med henne själv men att hon säkerligen följer med from som ett lamm om hon skulle be henne följa med. Det hade jag som barn också gjort om någon velat prata med mig, ni kan säkert känna igen er i det med.
Så hon har alltså hämtat henne idag utan att säga något om det.
Jag hade kunnat ringa och ge henne en jävla utskällning nu men måste lugna mig lite. Jag och min make ska när han kommer hem från jobbet skriva ihop ett mail till rektorn och ifrågasätta kuratorns arbetssätt. Via mail så vi får allt skriftligt. Har dock laddat ner en app till mobilen så den spelar numera in alla samtal om någon av dom ringer. Ska ladda ner den på makens mobil med när han kommer hem.
Nu är det krig
Jag hade en olustig känsla i magen igår inför idag. Jag borde lyssnat på den för i en sekund funderade jag på att låta dottern stanna hemma från skolan idag men slog bort tanken.