Sexuella trakasserier i skolan.

Åh, så skönt! Då kan ni slippa kuratorn framöver nu.
Lät som ett totalt annat bemötande än det ni hittills har upplevt. Hoppas också att det på något sätt kan lösa sig för pojkarna också, och att även deras beteende tas på allvar.
Kram

Nu känner jag mig som en jobbig mamma som anfaller skolan men trots det känns det bra ändå för jag gör vad som helst för min dotter men skolan blir nog inte glada nu när det lär ringas från alla håll. Jag är glad att jag inte jobbar där just nu :sneaky:
Du är INTE en jobbig mamma!!
Du är en FANTASTISK mamma som tar tag i detta med bravur :love:

(När det mesta är över och ni får den hjälp ni vill ha och har all rätt till, skriv då ut denna tråd. Spar den i ett kuvert och ge till dottern när hon är vuxen så hon verkligen får läsa vilken handlingskraftig och omtänksam mamma hon har (och pappa också naturligtvis, för ni är ju båda föräldrarna som engagerar er - men vi "ser" bara mamma i denna tråd).)

All heder åt er :bow:

Detta låter positivt och att både Skolinspektionen och Soc reagerar så snabbt indikerar att man verkligen tar er på allvar. Du skall inte bry dig om vad skolpersonalen tycker om ert handlande eller om du uppfattas som en jobbig mamma. Det är både din plikt och din rättighet att värna om DITT barn och det är betydligt allvarligare om du och din man inte gjorde något utan bara fann er i skolans attityd.
Dessutom hoppas jag att det i förlängningen leder till adekvat hjälp till pojkarna också som har hamnat i en situation som dom är för unga till att förstå konsekvenserna av och som kan leda till ännu värresaker för dom om man inte stoppar det nu.

@Scata Det är ett utmärkt förslag du kommer med. Det är så lätt att detaljer som kan vara av betydelse när/om hon en dag läser dokumentet har gått i "glömmaboken".

Stå på er och ta till er av engemanget och empatin ni möter här både i form av goda råd och "heja på ropen". Ni förtjänar det!

Det händer saker :up:

Skolinspektionen ringde nyss!

Dom sa att dom har kollat på fallet och dom kommer skicka över ärendet med dom sexuella kränkningarna till diskrimineringsombudsmannen för det är där det hör hemma men dom verbala kränkningarna stannar hos dom och hon bad mig att försöka precisera det så noga som möjligt så dom får mer kött på benen så hon skulle skicka ett mail till mig så jag kunde få papperna redan idag, och så får jag helt enkelt försöka få ur dottern så mycket som möjligt.

Dom sa att dom släpper inte det fallet så det låter ju bra :)

Dom sa att dom har kollat på fallet och dom kommer skicka över ärendet med dom sexuella kränkningarna till diskrimineringsombudsmannen för det är där det hör hemma men dom verbala kränkningarna stannar hos dom och hon bad mig att försöka precisera det så noga som möjligt så dom får mer kött på benen så hon skulle skicka ett mail till mig så jag kunde få papperna redan idag, och så får jag helt enkelt försöka få ur dottern så mycket som möjligt.

Kanon! :banana:

Det du gör här är inte bara för din dotter och er familj utan för alla barn på skolan som riskerar att behandlas lika illa men som inte har föräldrar som orkar eller kan ta fighten. :bow::bow::bow:

Har följt tråden och jag tycker ni är fantastiska. Precis som andra nämnt så tänk absolut inte att ni är jobbiga och besvärliga. Ni gör något riktigt bra även för alla andra elever på skolan och för framtida händelser. Samt även pojkarna som förhoppningsvis kan få den hjälp de behöver.

Så skönt att ni har fått bra bemötande från skolinspektionen och soc.

Heja er! :up::bow:

Vad skönt att det händer något och att ni har folk som lyssnar på er nu.
Har inte lyssnat på samtalet med kuratorn, men av det jag läst i tråden verkar hon ju fullständigt olämplig.

Fick ett nytt sms av kuratorn innan idag som löd;

På fredag är det dax att rita igen, passar 10.30?

Saken är den att skolan har stängningsdag på fredag :rofl:
Så nej, tiden passar inte :grin:

Min make fick samma sms och jag bad honom svara henne för jag sa att jag lär bara vara spydig eftersom hon inte ens vet om att skolan är stängd O_o

Åh!
Han svarade henne medans jag skriver här och han fick svar direkt tillbaka som lyder:

Jaha, då hoppas jag ni kan i morgon kl tio, går det?

:banghead: :banghead: :banghead:

Nej. Det går verkligen inte med så kort varsel.

Annars så har soc ringt och undrar om vi kan träffas på måndag men jag måste hitta barnvakt isf. Det är ju höstlov och dottern går inte på fritids alls.. Annars får vi vänta till veckan efter. Inte så mycket att göra åt.

Skolinspektionen har hört av sig och ber om kompletterande uppgifter om den verbala mobbningen. Dom hörde av sig igår och uppgifterna ska vara inne på fredag senast annars kan det hända att dom lägger ner ärendet. Det kändes faktiskt väldigt snålt med tid. Tycker vi kunde fått till måndag så vi kunde sitta med det i helgen men jag får försöka skapa lite tid imorgon kväll till att skriva ner det dottern sagt.

Fick ett nytt sms av kuratorn innan idag som löd;

På fredag är det dax att rita igen, passar 10.30?

Saken är den att skolan har stängningsdag på fredag :rofl:
Så nej, tiden passar inte :grin:

Min make fick samma sms och jag bad honom svara henne för jag sa att jag lär bara vara spydig eftersom hon inte ens vet om att skolan är stängd O_o

Åh!
Han svarade henne medans jag skriver här och han fick svar direkt tillbaka som lyder:

Jaha, då hoppas jag ni kan i morgon kl tio, går det?

:banghead: :banghead: :banghead:

Nej. Det går verkligen inte med så kort varsel.

Annars så har soc ringt och undrar om vi kan träffas på måndag men jag måste hitta barnvakt isf. Det är ju höstlov och dottern går inte på fritids alls.. Annars får vi vänta till veckan efter. Inte så mycket att göra åt.

Skolinspektionen har hört av sig och ber om kompletterande uppgifter om den verbala mobbningen. Dom hörde av sig igår och uppgifterna ska vara inne på fredag senast annars kan det hända att dom lägger ner ärendet. Det kändes faktiskt väldigt snålt med tid. Tycker vi kunde fått till måndag så vi kunde sitta med det i helgen men jag får försöka skapa lite tid imorgon kväll till att skriva ner det dottern sagt.
Jag hade svarat att om kuratorn inte kan boka in samtal med vettig varsel så ska hon inte boka något alls.
Och jag undrar fortfarande vad rektorn säger om det här? Hen vill nog veta hur illa höns personal agerar.

Just nu är jag så jävla arg att jag kokar :rage:

2 missade samtal från kuratorn idag utan att ha lämnat meddelande på svararen. Jag befann mig så jag inte hade möjlighet att svara när det ringde.
Ringde dock upp min make efteråt för att se om kuratorn även ringt honom och han hade pratat med henne redan. Hon hade ringt men han hade ingen möjlighet att ta det.
Men hon skickade även ett sms till honom om att hon självmant hade hämtat dottern på lektionen för att ha samtal med henne, utan att informera oss om det :rage:

Dessutom sa jag till kuratorn vid första tillfället att dottern sagt att hon inte vill prata med henne själv men att hon säkerligen följer med from som ett lamm om hon skulle be henne följa med. Det hade jag som barn också gjort om någon velat prata med mig, ni kan säkert känna igen er i det med.

Så hon har alltså hämtat henne idag utan att säga något om det.

Jag hade kunnat ringa och ge henne en jävla utskällning nu men måste lugna mig lite. Jag och min make ska när han kommer hem från jobbet skriva ihop ett mail till rektorn och ifrågasätta kuratorns arbetssätt. Via mail så vi får allt skriftligt. Har dock laddat ner en app till mobilen så den spelar numera in alla samtal om någon av dom ringer. Ska ladda ner den på makens mobil med när han kommer hem.

Nu är det krig :devil:

Jag hade en olustig känsla i magen igår inför idag. Jag borde lyssnat på den för i en sekund funderade jag på att låta dottern stanna hemma från skolan idag men slog bort tanken.

2 missade samtal från kuratorn idag utan att ha lämnat meddelande på svararen. Jag befann mig så jag inte hade möjlighet att svara när det ringde.
Ringde dock upp min make efteråt för att se om kuratorn även ringt honom och han hade pratat med henne redan. Hon hade ringt men han hade ingen möjlighet att ta det.
Men hon skickade även ett sms till honom om att hon självmant hade hämtat dottern på lektionen för att ha samtal med henne, utan att informera oss om det :rage:

Dessutom sa jag till kuratorn vid första tillfället att dottern sagt att hon inte vill prata med henne själv men att hon säkerligen följer med from som ett lamm om hon skulle be henne följa med. Det hade jag som barn också gjort om någon velat prata med mig, ni kan säkert känna igen er i det med.

Jag hade kunnat ringa och ge henne en jävla utskällning nu men måste lugna mig lite. Jag och min make ska när han kommer hem från jobbet skriva ihop ett mail till rektorn och ifrågasätta kuratorns arbetssätt. Via mail så vi får allt skriftligt. Har dock laddat ner en app till mobilen så den spelar numera in alla samtal om någon av dom ringer. Ska ladda ner den på makens mobil med när han kommer hem.

Jag hade en olustig känsla i magen igår inför idag. Jag borde lyssnat på den för i en sekund funderade jag på att låta dottern stanna hemma från skolan idag men slog bort tanken.
Men för i helvete! :rage::rage::rage:
Vet dotterns lärare att kuratorn inte får prata med henne ensam? Om inte så se till att basunera ut det högt och tydligt. Det är dags att sluta vara fin i kanten :devil:

Alltså... jag saknar ord. Den där personen ska inte ha ett jobb i närheten av barn.

Herregud!
jag förstår verkligen att det är krig nu.
Jag är fullkomligt övertygad om att ni gör rätt saker. Smart att se till att ha all konversation på nedskrivet. Jag tycker ni även ska lägga detta till er anmälan tlil skolinspektionen. Det är så fullkomligt vidrigt att det inte finns. Jag vågar knappt tänka på vad människan kan ha frågat er dotter om - hon verkar ju vara så totalt utan spärrar att hon kan ha gjot precis vad som helst. Jävla dåre.

Jävla skit!

Fick en gråtattack nu :cry:

Nu kändes det verkligen som att bägaren rann över en gång för mycket.
Saken är ju den att jag har ett liv utöver det som sker i dotterns skola just nu och jag har ingen ork till mer. Inte i läget som är just nu. Det händer mycket i livet just nu och jag behöver lugn och ro och borde ta det lugn emotionellt och fokusera på annat men istället går jag runt med massa ohälsosamma känslor inför dotterns situation som jag känner förstör resten av tillvaron just nu.

Känner mig som ett nervvrak...

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 799
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama