Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul med lite positivt och att någon tar er på allvar!Nu känner jag mig som en jobbig mamma som anfaller skolan men trots det känns det bra ändå för jag gör vad som helst för min dotter men skolan blir nog inte glada nu när det lär ringas från alla håll. Jag är glad att jag inte jobbar där just nu
Du är INTE en jobbig mamma!!Nu känner jag mig som en jobbig mamma som anfaller skolan men trots det känns det bra ändå för jag gör vad som helst för min dotter men skolan blir nog inte glada nu när det lär ringas från alla håll. Jag är glad att jag inte jobbar där just nu
Kanon!Det händer saker
Skolinspektionen ringde nyss!
Dom sa att dom har kollat på fallet och dom kommer skicka över ärendet med dom sexuella kränkningarna till diskrimineringsombudsmannen för det är där det hör hemma men dom verbala kränkningarna stannar hos dom och hon bad mig att försöka precisera det så noga som möjligt så dom får mer kött på benen så hon skulle skicka ett mail till mig så jag kunde få papperna redan idag, och så får jag helt enkelt försöka få ur dottern så mycket som möjligt.
Dom sa att dom släpper inte det fallet så det låter ju bra
Har följt tråden och jag tycker ni är fantastiska. Precis som andra nämnt så tänk absolut inte att ni är jobbiga och besvärliga. Ni gör något riktigt bra även för alla andra elever på skolan och för framtida händelser. Samt även pojkarna som förhoppningsvis kan få den hjälp de behöver.Det händer saker
Skolinspektionen ringde nyss!
Dom sa att dom har kollat på fallet och dom kommer skicka över ärendet med dom sexuella kränkningarna till diskrimineringsombudsmannen för det är där det hör hemma men dom verbala kränkningarna stannar hos dom och hon bad mig att försöka precisera det så noga som möjligt så dom får mer kött på benen så hon skulle skicka ett mail till mig så jag kunde få papperna redan idag, och så får jag helt enkelt försöka få ur dottern så mycket som möjligt.
Dom sa att dom släpper inte det fallet så det låter ju bra
Jag hade svarat att om kuratorn inte kan boka in samtal med vettig varsel så ska hon inte boka något alls.Fick ett nytt sms av kuratorn innan idag som löd;
På fredag är det dax att rita igen, passar 10.30?
Saken är den att skolan har stängningsdag på fredag
Så nej, tiden passar inte
Min make fick samma sms och jag bad honom svara henne för jag sa att jag lär bara vara spydig eftersom hon inte ens vet om att skolan är stängd
Åh!
Han svarade henne medans jag skriver här och han fick svar direkt tillbaka som lyder:
Jaha, då hoppas jag ni kan i morgon kl tio, går det?
Nej. Det går verkligen inte med så kort varsel.
Annars så har soc ringt och undrar om vi kan träffas på måndag men jag måste hitta barnvakt isf. Det är ju höstlov och dottern går inte på fritids alls.. Annars får vi vänta till veckan efter. Inte så mycket att göra åt.
Skolinspektionen har hört av sig och ber om kompletterande uppgifter om den verbala mobbningen. Dom hörde av sig igår och uppgifterna ska vara inne på fredag senast annars kan det hända att dom lägger ner ärendet. Det kändes faktiskt väldigt snålt med tid. Tycker vi kunde fått till måndag så vi kunde sitta med det i helgen men jag får försöka skapa lite tid imorgon kväll till att skriva ner det dottern sagt.
Men för i helvete!Just nu är jag så jävla arg att jag kokar
2 missade samtal från kuratorn idag utan att ha lämnat meddelande på svararen. Jag befann mig så jag inte hade möjlighet att svara när det ringde.
Ringde dock upp min make efteråt för att se om kuratorn även ringt honom och han hade pratat med henne redan. Hon hade ringt men han hade ingen möjlighet att ta det.
Men hon skickade även ett sms till honom om att hon självmant hade hämtat dottern på lektionen för att ha samtal med henne, utan att informera oss om det
Dessutom sa jag till kuratorn vid första tillfället att dottern sagt att hon inte vill prata med henne själv men att hon säkerligen följer med from som ett lamm om hon skulle be henne följa med. Det hade jag som barn också gjort om någon velat prata med mig, ni kan säkert känna igen er i det med.
Så hon har alltså hämtat henne idag utan att säga något om det.
Jag hade kunnat ringa och ge henne en jävla utskällning nu men måste lugna mig lite. Jag och min make ska när han kommer hem från jobbet skriva ihop ett mail till rektorn och ifrågasätta kuratorns arbetssätt. Via mail så vi får allt skriftligt. Har dock laddat ner en app till mobilen så den spelar numera in alla samtal om någon av dom ringer. Ska ladda ner den på makens mobil med när han kommer hem.
Nu är det krig
Jag hade en olustig känsla i magen igår inför idag. Jag borde lyssnat på den för i en sekund funderade jag på att låta dottern stanna hemma från skolan idag men slog bort tanken.
Just nu är jag så jävla arg att jag kokar
2 missade samtal från kuratorn idag utan att ha lämnat meddelande på svararen. Jag befann mig så jag inte hade möjlighet att svara när det ringde.
Ringde dock upp min make efteråt för att se om kuratorn även ringt honom och han hade pratat med henne redan. Hon hade ringt men han hade ingen möjlighet att ta det.
Men hon skickade även ett sms till honom om att hon självmant hade hämtat dottern på lektionen för att ha samtal med henne, utan att informera oss om det
Dessutom sa jag till kuratorn vid första tillfället att dottern sagt att hon inte vill prata med henne själv men att hon säkerligen följer med from som ett lamm om hon skulle be henne följa med. Det hade jag som barn också gjort om någon velat prata med mig, ni kan säkert känna igen er i det med.
Så hon har alltså hämtat henne idag utan att säga något om det.
Jag hade kunnat ringa och ge henne en jävla utskällning nu men måste lugna mig lite. Jag och min make ska när han kommer hem från jobbet skriva ihop ett mail till rektorn och ifrågasätta kuratorns arbetssätt. Via mail så vi får allt skriftligt. Har dock laddat ner en app till mobilen så den spelar numera in alla samtal om någon av dom ringer. Ska ladda ner den på makens mobil med när han kommer hem.
Nu är det krig
Jag hade en olustig känsla i magen igår inför idag. Jag borde lyssnat på den för i en sekund funderade jag på att låta dottern stanna hemma från skolan idag men slog bort tanken.