Sexfråga igen😇

Jag valde bukefalos med omsorg just för att jag vet att han aldrig skulle läsa här samt har noll hästintresserade kvinnor i sin närhet (hur dom nu skulle kunna gissa sig till att det var han )
Det är inte så svårt att hamna på bukefalos om man googlat. Tänk om han själv googlar pga typ självkritik relaterat till detta och känner igen sig själv i beskrivningen?
Jag tycker det är respektlöst.
 
Jag är allt för att anonymisera och att folk helst bör göra anonyma inlägg om partnern riskerar att hängas ut men användaren verkar anonym här. Problemet är inte ingående på ett sätt där någon hängs ut med specifika detaljer.
 
Det är inte så svårt att hamna på bukefalos om man googlat. Tänk om han själv googlar pga typ självkritik relaterat till detta och känner igen sig själv i beskrivningen?
Jag tycker det är respektlöst.
Har provat redan man kommer uteslutande till flashback familjeliv och ungdomsforum gällande frågor som den här :)
 
Att han vill att jag ska hjälpa till suga och liknande och det kan jag såklart göra men skulle tycka det vore roligt om han själv visade intresse.
Han ligger bara och vill mysa om inte jag gör något.

När vi väl har sex är han kåt och verkar vara med så att säga 😇
Stånd eller inte stånd är skamfyllt för många män.

Att ta initiativ till sex och sedan behöva hjälp med ståndet - det kräver en hel del mod och självförtroende.

Min amatörgissning är att han inte tar initiativ för att han är osäker.
Kåthet och stånd är inte självklart sammankopplat
 
Stånd eller inte stånd är skamfyllt för många män.

Att ta initiativ till sex och sedan behöva hjälp med ståndet - det kräver en hel del mod och självförtroende.

Min amatörgissning är att han inte tar initiativ för att han är osäker.
Kåthet och stånd är inte självklart sammankopplat
Bra svar låter klokt.
 
Ja att jag behöver hjälpa till är inte det som stör mig mest utan det är att han inte visar intresse för att vilja ha sex med mig.
Om inte jag gör något så ligger han bara där med armen om mig så jag har sagt åt honom flera gånger nu att det är tråkigt 😇

Första gången vi hade sex då var han full och var helt annorlunda då slickade han och bar upp mig i sängen och klädde av mig och gjorde allting.
Jag trodde han var en giver och det skulle bli jobbigt åt andra hållet istället då jag inte behöver massor av sånt heller 😇

Men efter den gången är han helt passiv jag får göra allt.
Hmmm men du har fått flera kloka tankar efter mitt inlägg som inte känns orealistiskt kanske och som sagt, försök våga prata om det....:).
 
Trötthet kan också vara en sån där grej som ställer till det. Kanske ni vill ha sex vid olika tidpunkter? Tex om han är morgonmänniska och det sista du tänker på är sex just då och tvärtom sen på kvällen?
Sånt förhållande har jag haft fast kanske mer att partnern inte kunnat komma pga för trött. Och jag är ju långt ifrån en morgonmänniska. Så en kompromiss kan vara att ha sex nån gång mitt på dagen de dagar man öht har tid. Eller ja att man lär känna in sina respektive dygnsrytmer
 
Trötthet kan också vara en sån där grej som ställer till det. Kanske ni vill ha sex vid olika tidpunkter? Tex om han är morgonmänniska och det sista du tänker på är sex just då och tvärtom sen på kvällen?
Sånt förhållande har jag haft fast kanske mer att partnern inte kunnat komma pga för trött. Och jag är ju långt ifrån en morgonmänniska. Så en kompromiss kan vara att ha sex nån gång mitt på dagen de dagar man öht har tid. Eller ja att man lär känna in sina respektive dygnsrytmer
Den är ju inte helt orimlig då vad jag lärt mig, är tjejer mer sugna sen kväll och karlar på morgonen.
 
Hade någon sagt till mig att jag var tråkig för att jag inte tar initiativ till sex när jag inte känner för det så hade jag tackat för mig. För mig ska sex vara på lika villkor för att båda vill det, inte för att den andra har pressat mig till det. Tjatsex är det osexigaste jag vet.

Jag rekommenderar att du läser på om responsiv lust. Podden Sex på riktigt med Marika Smith har ett bra avsnitt om det.
 
Flikar in att min erfarenhet av sexlust är att den sällan hänger på partnern utan helt andra faktorer. Så det där med att känna dig oattraktiv kan du nog släppa. Han verkar ju gilla dig och vill vara med dig. Men sexlust kan ju vara både väldigt individuellt och påverkningsbart av yttre faktorer som stress, trötthet, medicinering, tidigare erfarenheter osv.

Ta det chill och ge det lite tid, det blir ju hur som helst sällan bättre av press. Men ge honom lite tid. Upplever du samma känsla om ett tag så prata :)
 
Beror på vilken grad av morgonstånd? ;)

Stånd ≠ kåt och kåt ≠ stånd, så enkelt är det.

Sen kan du ju tycka att det inte är roligt att hjälpa till, men då är det kanske mer där samtalet ska ligga, snarare än någon idé om att han inte blir kåt eller inte tänder av dig.

Här dras det stora växlar på ståndets vara eller icke vara!?

Vad jag förstått det eller iallafall fått höra från några individer av motsätt kön så är stånd INTE alltid synonymt med kåthet/sexlust. Vilket såklart var väldigt konstigt för mig då jag förutsatt att stånd = kåt var liksom så det var. Tydligen kan man vilja ha sex och vara kåt även utan att ha stånd. När jag blev medveten om detta så funderade jag starkt på varför såna frågor inte lyftes på sexualundervisningen i skolan?
Jag hoppas på att det är bättre idag och mindre "såhär är killar" och "såhär är tjejer" som det var på min tid utan mer att det kan vara olika för olika personer och att sexlust kan vara väldigt olika från individ till individ oavsett kön.

Det bästa vore väl om man kunde ha en öppen dialog med sin partner och kanske bry sig mindre om hur man tror att det "ska" vara. Att normen i samhället är att stånden ska fjonga upp så fort killen ser en halvnaken kropp gör det inte sant för alla (eller ens merparten, vad vet jag?)

Det finns en lika förutfattad bild kring manlig sexualitet hos många som för den kvinnliga, det kanske läge att fundera kring vad man själv har för förutfattade meningar och varifrån de kommer?
 
Här dras det stora växlar på ståndets vara eller icke vara!?

Vad jag förstått det eller iallafall fått höra från några individer av motsätt kön så är stånd INTE alltid synonymt med kåthet/sexlust. Vilket såklart var väldigt konstigt för mig då jag förutsatt att stånd = kåt var liksom så det var. Tydligen kan man vilja ha sex och vara kåt även utan att ha stånd. När jag blev medveten om detta så funderade jag starkt på varför såna frågor inte lyftes på sexualundervisningen i skolan?
Jag hoppas på att det är bättre idag och mindre "såhär är killar" och "såhär är tjejer" som det var på min tid utan mer att det kan vara olika för olika personer och att sexlust kan vara väldigt olika från individ till individ oavsett kön.

Det bästa vore väl om man kunde ha en öppen dialog med sin partner och kanske bry sig mindre om hur man tror att det "ska" vara. Att normen i samhället är att stånden ska fjonga upp så fort killen ser en halvnaken kropp gör det inte sant för alla (eller ens merparten, vad vet jag?)

Det finns en lika förutfattad bild kring manlig sexualitet hos många som för den kvinnliga, det kanske läge att fundera kring vad man själv har för förutfattade meningar och varifrån de kommer?
...du verkar ha läst fel i mitt inlägg, jag skriver ju precis som du.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: miumiu
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 791
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 940
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp