Seven-Pevens bebistråd

Haha, nu är ni nyfnikna va? ;)
En brunmönstrad och vit bicolour hane
En svartvit harlekin hane
En blåvit bicolor hane, möjligen mönstrad
Och en svartvit van hona :love:
Ska se om jag kan få bild på honan huvudteckning imorgon, superhäftig!
Seven skötte sig så himla bra, det gick så väldigt fort så vi hann inte riktigt med varken hon eller jag. Första var lite jobbig att få ut, resten gick utan problem. Fina och mycket jämna vikter också, minsta 83 och största 93 gram.

Stort grattis, vilka finingar och vilken duktig kattmamma!:love:

Observera att jag visste antal och könsfördelning. Kanske ska köpa en trisslott...

Ja, man kanske tänker mer så på katter, jag vet inte?

På häst brukar man ju ha antingen s om namnet är före eller utan s om det är efter.

T.ex. stuterinamn Gammelgården, då blir det aningen Gammelgårdens Brunte eller Brunte av Gammelgården, inte Brunte av Gammelgårdens!
Jag tänker detsamma, det blir ju lite mera korrekt språk med tex "Eleven by Lusianto".

Grattis Seven och @MissFideli ! Så fina de är, barna' :love:

Det är egentligen bara födelsedagsbarn i Vad-gör-du-nu?-tråden på Senior som får födelsedagstårtor, men det går inte att låta bli när det är så många och söta ungar som kommit till världen.
483a5c198b06d5c30539e5d0874fd655.jpg

Hurra för er alla!

Alla små går upp fint i vikt. Seven är äcklig tycker nallarna! Jag tappar lusten att skriva här när det bara blir massa diskussioner om vad som är rätt och fel och så.
Mitt stamnamn är satt, det registrerades in 2000. Jag har inga möjligheter att ändra nått så antingen diskuterar ni hur rätt eller fel det är grammatiskt eller så skriver jag mer om kattungarna.
Your choice!

Det var bara ett försök att hjälpa om du nu vill ha de namnen du tänkt med rätt stavningar. Det är ju rätt när man sätter det framför som jag antar att man alltid gör när man är uppfödaren, så det är ju naturligt att man registrerar in med 's. Jag vet inte hur vanligt det är inom raskatter att man är två som ska ha sitt namn med och att man då sätter det ena efteråt, och om man då alltid behåller 's. Du gör såklart som du vill, men vill man korta ner det hade det varit helt naturligt att plocka bort 's när namnet sätts efter och alla hade nog ändå fattat att det är ditt stamnamn som det syftar på :)

(Det var inte meningen på något sätt att säga att något är fel, mer att motivera att man också skulle kunna göra på ett annat sätt utan att det blev fel det heller. Det finns inte bara ett rätt sätt, och när det är namn behöver man ju inte följa alla regler med stavningar/grammatik.)

Men hoppas något av de andra förslagen funkar eller ni kommer på något annat bra!

Klart vi vill läsa om bebisarna och se fler bilder :banana:

Problemet är ju att mitt stamnamn är Lisuanto's. Tar man bort 's så är det ju inte mitt stamnamn längre? Då faller hela grejen med att det är en unge född hos mig och jag kan istället skippa mitt stamnamn i namnet helt.

Problemet är ju att mitt stamnamn är Lisuanto's. Tar man bort 's så är det ju inte mitt stamnamn längre? Då faller hela grejen med att det är en unge född hos mig och jag kan istället skippa mitt stamnamn i namnet helt.

Känns det fel för dig ska du absolut inte ändra! Och om jag fattat rätt har du fått någon kull med samma princip där hela namnet står kvar, så jag förstår om du vill ha det likadant. :)

Men jag skulle nog ha sett det som att det fortfarande är ditt stamnamn, bara skrivet på en annan form eftersom det inte är placerat där det är tänkt från början. Och som att ta bort det helt blir det ju inte, skulle någon googla på Lisuanto hittar man ju fortfarande till din sida! Risken är ju dock att man inte fattar att det är ett stamnamn, så på så sätt hade det såklart varit bäst att ha hela kvar.

Ja och det är just stamnamnet som ska synas. Annars hade jag ju kunnat skriva Fideli eller vad som helst.
Jag vet inte hur det blir, men har tid att tänka. Så vi får se! Dom reggas ju inte förrän typ v 4-5 i alla fall.

Jag förstår precis hur du tänker @MissFideli . Mitt stamnamn är SE*Astinis, och jag skulle inte alls identifiera mig med det om någon skrev Astini istället. Sen är det ju ganska vanligt att man inom kattvärldeb döper dem efter den uppfödaren som köper katten. Typ S*Lisuantos Eight for Astinis ex. Jag vet en uppfödare som har lite långt uppfödarnamn, så de förkortar det till tre bokstäver. Hade varit lättare att förkorta den andra uppfödarens stamnamn på det sättet, även om det inte blir helt korrekt ;). Du får stå som uppfödare helt enkelt :).

Jag har tyvärr inga förslag på namn, men jag hoppas att det växer fram till något bra.

Alltså vilka sockerbitar! Jag kan inte vänta tills de blir lite större och börjar busa. :love::love::love:

En idé kan ju vara att döpa dem till t.ex. S*British Dream's Eleven à Lisuanto's. Kanske inte känns lika ultimat, men alla viktiga bitar får plats! Tror, genom googling, att à kan fungera som översättning av by, men någon som är bättre än mig på franska får gärna bekräfta. :)

(Måste för övrigt säga att jag tycker att ditt stamnamn är ursnyggt! Förlåt för OT!)

En lite mer långsökt koppling till Seven/siffran sju vore något i stil med världens sju underverk (även om ungarna inte är sju till antalet, så är dom ju Seven's world wonders ;) ), de sju färgerna i regnbågen, sju sorters kakor, de sju haven o.s.v. Det kanske går att hitta tillräckligt korta namn i något sånt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka