Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får se upp så att man inte ger namnet Sloth till den mest energiska kattungen dåHär kommer ett lite långsökt namnförslag... Seven är ju en rätt så bra film, så man skulle kunna köra på några dödliga synder. Wrath, Sloth, Greed, Pride och Envy är inte för långa. Ska nån av ungarna gå som avelsdjur funkar ju Lust också.
Precis min tanke igår. Sen började jag googla och orkade inte skriva ett inlägg. Det finns ju både gamla och nya underverk att ta av.. Men tyvärr är de för långa ofta. De gamla är ganska fula om man inte hittar andra stavningar än de svenska: Kolossen (Rhodos) är inte så kul, eller Artemis-templet. Då blir det snarare de som underverken uppkallats efter och då är det lite tråkigt, som Zeus och Cheops.En lite mer långsökt koppling till Seven/siffran sju vore något i stil med världens sju underverk (även om ungarna inte är sju till antalet, så är dom ju Seven's world wonders ), de sju färgerna i regnbågen, sju sorters kakor, de sju haven o.s.v. Det kanske går att hitta tillräckligt korta namn i något sånt?
Sju sorters kakor vore enklare. Marie, Kaka (inte alls partisk...), Dröm, Tosca, Topp, Kex, FlarnPrecis min tanke igår. Sen började jag googla och orkade inte skriva ett inlägg. Det finns ju både gamla och nya underverk att ta av.. Men tyvärr är de för långa ofta. De gamla är ganska fula om man inte hittar andra stavningar än de svenska: Kolossen (Rhodos) är inte så kul, eller Artemis-templet. Då blir det snarare de som underverken uppkallats efter och då är det lite tråkigt, som Zeus och Cheops.
Bland de nya namnen är bara Petra bra egentligen, Colosseum är för långt, likaså Chichén Itza..
@MissFideli: Har det blivit någon förändring i de andras åsikter om den utökade familjen?
Grattis till underverken, ska bli spännande att följa!
Angående namn, kan du inte döpa honorna till Five och Six och hanarna till Eight, Nine, Ten?
Eller så att alla siffror är på olika språk.
Kul med så fina missebäbisar!! En fundering, harleqin, vad är det för typ av teckning (stavas det med ä eller e??)? Har försökt googlat men inte fått fram nåt vettigt svar...
Kul med så fina missebäbisar!! En fundering, harleqin, vad är det för typ av teckning (stavas det med ä eller e??)? Har försökt googlat men inte fått fram nåt vettigt svar...