Seven-Pevens bebistråd

Lisuanto's är mitt stamnamn, tycker det förlorar tanken om man tar bort 's?

Ja, man kanske tänker mer så på katter, jag vet inte?

På häst brukar man ju ha antingen s om namnet är före eller utan s om det är efter.

T.ex. stuterinamn Gammelgården, då blir det aningen Gammelgårdens Brunte eller Brunte av Gammelgården, inte Brunte av Gammelgårdens!

Men jösses, grattis till femman också!

Haha, jag älskar det tänkta namntemat, jag har dessutom en devon som heter Elva efter att hon är mitt elfte husdjur, det vore ju så himla coolt att ha en till! :D (Mitt tolfte husdjur har jag redan. ;) ) Fast jag är inte spekulant, I'm just dreaming.

Chloes åsikt förövrigt :D
20160510_115303_zpsknqhyabj.jpg

Hon ser... eh, JÄTTEIMPONERAD ut :crazy:

:D

En alternativ lösning vore att ge dom namn med romerska siffror eftersom man då får in elva och tolv utan att byta språk eller ändra stavning, men det kan bli fel uttal av den som försöker läsa det (samt att namnen ser väldigt lika ut).

Fast det är väl inget språk som använder genetiv-s utan att efterföljande ord? Så ja, det blir en annan innebörd på engelska utan ' (plural istället), men det är fortfarande "korrekt".
Men det efterföljande ordet är ju underförstått. Så jag skulle nog säga att Lisuantos är fel, man sätter inte egennamn i plural. En Erik, flera Erikar typ.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka